Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2009

Av Lisa - 30 november 2009 22:21

Då var det snart dags att avsluta denna veckans första dag.

Den gav väl inte överdrivet mycket tyvärr, men så är det med vissa dagar.

De är bara skit.

Har tränat i kväll åtminstone, skönt som tusan att göra av med lite agressioner.


Resten av veckan måste ju bara bli bättre.

I morron jobbar jag halv åtta till två. Framåt eftermiddagen/kvällen ska vi sätta tänderna(eller ja, händerna blie det nog. :P) i vårt julpyssel. :D

Ska bli spännande. ;) Kanske, kanske blir det en å annan lussekatt eller pepparkaka å sen glögg å julmusik till det. :)

Inget vidare nyttigt, men i december får man dispens(å X antal extra kilon antagligen. :D)


Det var allt för mej för i dag. Förhoppningsvis återkommer jag i morron bitti, om internet funkar! :D

Gonatt!


  Love!


Lämna gärna en liten kommentar innan du drar vidare. :D

Av Lisa - 30 november 2009 21:40

I bland misstänker jag att min sambo är manodepressiv, fast utan depression. ;)

När han tagit sej an något har han bara det i huvudet tills det är klart.

För en vecka sedan var väggarna i trappan bruna å stegen var klädda i heltäckningsmatta. :)

Det är inte klart ännu, men detta ger en hint om hur det kommer bil. Stegen ska ha den mörkaste bruna(valnöt) liksom platt på å sen ska resten bli vitt. :)

Även ledstängerna(eller handledarna som Martin säger) ska bli i samma träfärg som stegen. :D

Mycket snyggt å en rejäl skillnad. :)

Av Lisa - 30 november 2009 16:48

En riktig skitdag!

Det är vad jag har det! :S


Ribban sattes egentligen redan innan dagen började med att jag drömde mardrömmar om att komma för sent, tvingas byta jobb å glömma samtal.

När jag väl steg upp hade jag gott om tid eftersom jag skulle spra duschandet till efter träningen.

Glad i hågen tänker jag mej en morronblogg å tidningsläsande innan jag skulle jobba.

Tji fick jag då modemet inte funkade, mao inget internet, ingen blogg, ingen tidning.

Fick bli ett par omgångar av harpan för att fördriva tiden.

Å eftersom skiten inte ville gå ut så kom jag senare än vanligt till jobbet.

Gick genom dörren fem i sju, vilket är tio minuter senare än vad jag normalt gör.

Under förmiddagen försökte jag mej på att ringa å felanmäla bredbandet, men först var det telefonkö i tjugo minuter så jag gav upp.

När jag fick tag på Tobias sa han att felet berodde på driftstörning å skulle åtgärdas.

Sen när jag pratade med Martin tyckte han att jag kunde laga snitzel när jag kom hem.

Ensam, med ett hungrigt barn i hasorna? Nejtack.

Sen har jag beslutsångerst till tusen om den där jäkla sprutan!


Petitesser, i know, men den bakomliggande orsaken till att dessa små saker har tryckt ner mej i dag stavas såklart PMS.

Vilket jävla skit!

Varför ska man behöva lida å känna sej värdelös, orkeslös å allmänt sur?

Å nån snitzel är jag då rakt inte sugen på.

Ben & Jerrys å pommes frites, det hade varit nått det!

Fast då får man ångest för det.

Det allra dummaste även fast man till å med vet om hur man ska må å varför så klarar i allafall inte jag kämpa emot utan blir en riktig puppa.

Gaaaaah!


Av Lisa - 29 november 2009 21:27

Då var det söndagkväll igen.

Ännu en vecka har passerat.

Denna kväll har varit på topp.

Stina, Emelie å Snoff har varit här.

Vi har bakat lussekatter, choklate chip cookies å ätit paj.

Ugnen har alltså varit på konstant, å jag skojar inte om jag säger att här är över 35 grader.

       

Vi har lyckats planera in tid till vårt julpyssel(tisdag kväll) å till vårt numera traditonsenliga julmys(21 december).

Nytt för i år är att vi ska byta julklappar. Vi har delat upp det så alla har en varsin att köpa till. Stina köper till Martin, Martin köper till Emelie, Emelie köper till mej, jag köper till Snoff å Snoff köper till Stina. :) Viggo står utanför systemet men kommer säkerligen få nått han med. ;)


I morron är första dagen på en monster vecka. Är bara ledig fredag. Med andra ord kommer en tredags ledighet with a price. :D

Som sagt, sju till fyra i morron så jag går ut hårt redan från start. :)


Sen var det ju det här med sprutan.

Alltså vaccinet mot svininfluensan.

Om Viggo ska få.

Jag är kluven men det lutar för min del åt ett nej.

Det finns en massa frågetecken som jag inte riktigt kan förbise.

Martin är mera för.

Men vi tycker bägge att det är ett svårt beslut.

Det var hundra gånger skönare innan när de under tre år inte fick ta.

Då slapp man både fatta ett beslut å förklara å försvara sej.

Får se hur det blir med det hela.

Är ju inga barnvaccinationer denna veckan så vi har ju lite tid till på oss innan vi definitivt måste bestämma oss.


Nu ska jag kolla på lite Svensson, Svensson med min stora kärlek innan läggdags.

Gonatt!




Av Lisa - 29 november 2009 13:03

Har gjort klart min lilla julgrupp. Är inte precis känd för mina gröna fingrar, men det blev ändå hellt okej. :D

Av Lisa - 29 november 2009 10:15

 

Gomorron därute!

Här är vi i gång sen ett par timmar tillbaka. :)

Viggo har redan åkt til badet med sina morföräldrar å Martin slipar trappa.

Själv håller jag på å få hjärnblödning  på ljudet av slipmaskinen, men det får gå. :)

Eller ja, allvarligt talat, jag har ett par projekt i gång. Bakar lite brödbullar å ska försöka mej på att få till en liten julgrupp av blommarna jag köpte i går.

Hittar ingen tillräckligt stor kruka, men det får bli en mindre grupp så det löser sej nog. :)

Sen håller jag på å ordnar med Viggos adventskalender.

Han ska få detta.

Det är ett träpussel med djungeldjur som har gått i arv från Gurri. :)

Gustav fick också ett par djur om dagen när vi var små å det minns jag fortfarande. :P Jag får i hop 17 små paket så jag får köpa till nån liten bil eller ett par kallingar med så det blir 24 stycken. :)


På tal om kalsonger så var alla Viggos i tvätten i morse. Vad gör man då när han insisterar på att använda det?

Jo man lånar ett par av sin pappa. :D

Stora pojken det där. :)


Nu ska jag försöka koncentrera mej på det jag ska trots oljudet! :)


Over and Out!

Av Lisa - 28 november 2009 21:43

Jag är i akut behov av en klippning.

Ser ärligt talat förjävlig ut i huvet.

Jag skäms när jag visar mej bland folk.

Ska boka klipptid snarast, men problemet är att det blir snyggt i max en vecka sen ser jag ut som ett annat skabb igen. :S Har så tunnt å dumt hår å jag tyar inte med några större stajlingprojekt dagligen.

Vill göra nått drastiskt å annorlunda, men frågan är vad?

Riktigt kort är inte aktuellt, då ser jag bara tjock ut...

Snälla hjälp mej här, vad tycker ni?

Av Lisa - 28 november 2009 20:58

         


Efter en lång dag har vi sjunkit(heter det det?!) i sofforna. :)

En å annan pepparkaka blev det allt å sen lite deg som slank in i munnen direkt. :D

Även Viggo trivdes å när han väl insåg att degen var god åt han den med sked. :)

Ganska gullig! :P


Efter baket sov Viggo en timme sen gick vi till ån å matade ankorna. :)

   

En aktiviet hela vår familj verkligen älskar. :D Det är inte bara Viggo som ser nöjet i att mätta de små kvackande djuren. :)


Dagens middag bestod av ljummen potatissallad å fläskfilé, men det var ingen lugn å mysig middag precis. Viggo var hungrig å trött å fick ett allmänt psykbryt å ville inte äta nått alls. :S

Han tog sej samman tillslut dock. :) Så resten av kvällen var det mys för hela slanten. :D

När Viggo somnat spelade vi en omgång Monopol som jag faktiskt vann. :)


Å nu är vi nere i sofforna som sagt. ;)

En ledig dag kvar. Kvällen är planerad å Viggo ska eventuellt bada i Olofström med mormor å morfar på förmiddagen. Då blir det nog att jag ger mej på nått städprojekt. :)


Det var väl allt det. :) Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards