Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2007

Av Lisa - 31 augusti 2007 12:16

Har varit i skolan på föemiddagen. Börjar faktiskt tycka om mina klasskompisar mer å mer... :) Riktigt intressant lektion med, handlar om mikrobiologi just nu. :)

I kväll hade jag tänkt kolla på fotboll, MED Martin, men det visade sej att han skulle ingå i truppen, och sitta på bänken, så vi får se hur det blir. Det är ju inte speciellt härligt väder i dag heller.

I morron ska vi på tjugoårsfest, med åttiotalstema. :) Börjar redan klockan fyra på eftermiddagen(kanske kallas kalas snarare än fest då?) så det blir nog inte så sent. Skönt, med tanke på hur trött jag är på kvällarna. Stupar i säng vid nio varje kväll. :)


Ska titta på friidrotten nu... :P 

Av Lisa - 28 augusti 2007 18:08

Mådde lika dåligt i morse när jag vaknade(vilket jag för övrigt gjorde av telefonen, de ville att jag skulle jobba). I vilket fall som helst masade jag mej upp och gick till skolan. Var riktigt skoj i dag, det var många borta :)  Som vanligt hade jag missat en massa information, de glömmer bort mej hela tiden eftersom jag bara läser i kurs i klassen.

Hade bla. missat att vi har lektion på måndag eftermiddag...


Var lite sur över att gå heldag, eftersom damernas stav-final, en av min personliga höjdpunkter, var i dag. Det gick som förväntat dock. :) I morron tänker jag däremot spendera så mycket tid som möjligt framför tv:n. 


I kväll ska jag stava en runda sen lägga mej tidigt! :)

Av Lisa - 27 augusti 2007 12:45

Det visar sej att nätet runt utkastpunkten i släggfinalen är under all kritik. En slägga begav sej precis igenom nätet och ut på löparbanorna. Och vad gör funktionärerna? De lagar nätet på enbart det stället där släggan for igenom med ett rep! Det kan inte vara så att ingen del nätet inte är att lita på?!

Ska man skratta eller gråta?!

Av Lisa - 27 augusti 2007 12:20

Nu har jag gråtit för andra gången under VM. Tack Carro!


Du gamla, du fria, du fjällhöga nord..!

Av Lisa - 27 augusti 2007 10:59

Det blev ingen mattelektion i dag. Vaknade klockan fyra å kunde inte somna om, när klockan ringde var jag helt slut å huvudet dunkade så jag låg kvar. Känner mej fortfarande inte i form alls. Hade kunna somna i gen nu.

Ska ligga i soffan å kolla på friidrott hela dagen! :)

Älskar när det är VM(inte bara  friidrott alltså) eller OS.

Det var under OS i Sidney 2000 som kärleken slog till på allvar och jag var såld! :)

Martin tycker det är lite drygt i längden att jag vill se allt, alla kvalomgångar och alla finaler. :) Att sambon kollar för mycket på sport brukar annars vara ett kvinnligt dilemma. Haha!


Av Lisa - 22 augusti 2007 10:20

Ångrade mej om ledigheten. :(

Ringde till omvårdnadsprogrammet i stället. I går började jag i skolan på heltid. Känns bra att äntligen ta tag i den biten men samtidigt är det oerhört trist ur många aspekter. Vill ju hellre tjäna pengar och jobba, dessutom verkar det som närmare nitto procent av mina klasskompisar inte har mycket vett i huvudet alls! :(

I dag är jag ledig p.ga att jag redan har läst de kurser som min klass ska ha i dag. Ska träffa en lärare i morron å planera hur jag ska förvalta den lektionstiden på bästa sätt! 

Ska träffa Mia å plugga lite matte och fika i dag. Men först ska jag på ett *piiiiiip* möte på rådhuset som jag har blivit tvingad till. Kan inte förklara vad det handlar om men jag kan garantera att det är ett grovt slöseri med tid.


I kväll tänkte vi åka hem till mamma å pappa å fika lite. :) Kunde varit mysigt... :) 

Av Lisa - 17 augusti 2007 09:43

De ringde mej från skolan i går, på måndag är det dax. Då börjar jag (och Mia) läsa upp våra betyg i matte b. Ska bli riktigt skoj faktiskt. Känns bättre när man är två. :) Väntar med att börja på omvårdnad till i början på september, kan behöva lite ledighet i allafall..

I dag jobbar jag kvällen, udda att sluta på jobbet med en fredagkväll, men men. Ska snart sticka å handla, måste hinna inom sjukhuset med det kisseprov me(?!?) Hade tänkt handla på Konsum, så det gäller att va ute i god tid. Alla pensionärer helg-handlar ju i dag... Måste va klar senast ett..


Ska bli så härligt att vara ledig i helgen. Ska som sagt till Jönköping, ska shoppa lite på A6 på lördag förmiddag å sen ska vi ha kräftskiva hos far-far. Vilket innebär pappas goa mat. :) Själv ska jag stå för kräftorna, måste lyckas pressa in tre paket i vår kyl när jag kommer från affären, får se hur det går.  :)


Klippte och färgade mitt hår i tisdags, det blev riktigt snyggt, har inte hunnit ta några bilder ännu dock, men det kommer.... 

Av Lisa - 15 augusti 2007 21:28

Bara två dagar kvar på jobbet nu, sen är jag för första gången i mitt liv officiellt arbetslös. :( Kan förvisso behöva vila upp mej lite, men det känns inte alls bra! Vad är man om man inte har ett jobb? Ingenting alls...eller..?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards