Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2011

Av Lisa - 30 juni 2011 21:57

Spontana kommentaren på dagens strandbesök?

Aldrig mer!

Nu vet jag att vi kommer göra nytt försök inom ett par dagar men i dag var det verkligen extremt.

Viggo betedde sej rent vidrigt, tog sönder sandslott å slogs å tillslut blev jag så förbannad att vi packade å åkte hem!

Grrr!

Vad kan man göra mer än å säga nej å tjata..? :(

Ååååå vad jag hatar detta trots-skräp. :S

De triggas av trötthet med å denna veckan har det bara varit tidiga mornar då Leo envisats med att vakna mellan fyra å fem varje dag.

Han är långt i från högljudd, men Viggo har nån form av inbyggd radar på när nån annan stigit upp å vaknar även om han behöver flera timmar till.

Tur man älskar dem oavsett å att de små rackarna är så underbara även i de värsta trotsperioderna. :D



Helgen som kommer ska jag samla krafter å samtidigt anordna ett kalas, hur nu det går i hop..?

I morron ska jag utsätta mej för eldprovet besöka-systemet-sen-köpa-blommor-på-torget på förmiddagen (hua, hur ska det gå?) å sen försöka förbereda det jag kan inför lördagens lunchkalas.

Sen på kvällen kommer Malin å Hanna å ricker vin å grillar. :)

Hanna har även sin man å dotter med sej å de ska sällskapa med Martin när våra egna kottar somnat så vi flickor kan hänga på altanen å tjejsnacka. :)


Jag kommer säkerligen va trött som tusan på lördag, men det är jag övertygad om att det är det värt. :D


Lördag blir det först kalas klockan elva med paj å tårta som ska fixas å efter kalaset ska grabbarna åka med mormor å morfar hem för att sova över.

På eftermiddagen ska vi som sagt åka till Karlskrona å äta å umgås min man å jag. :D

Det behövs verkligen just nu känner jag. :)


Nu ska jag sova å ladda inför morrondagens prövningar. :)

Gonatt! :)

Av Lisa - 30 juni 2011 08:44

Havet i dag med?

Ja så blir det, jag å mina boys gör oss redo för Köpegårda! :)

  Om livet är härligt? :)

Nead I say more? :P

  

Av Lisa - 29 juni 2011 21:57

Alltså, jag har en kärleksaffär med detta vatten.

Havet!

Jag mer än älskar det..!




Vi har haft en helt underbar heldag i Köpegårda med våra vänner. :D

Emilia fick ta sej en sväng till vårdcentralen men de kom tillbaka tillslut å vi hade det super undertiden tillsammans med Amanda å hennes mormor. :)

Jag har nog bränt mej en aningens på axlarna, men det var det värt. :)


Förrutom det faktum att jag verkligen tok-älskar havet kan jag konstatera att jag verkligen behöver en ny bikini.

Den enda som passar är uttvättad å gammal å sitter verkligen inte som den bör.

Jag har en ny bikiniöverdel från förra sommaren, men den är det enda plagg i min garderob som faktiskt är för stor...


Om det är bra väder blir det favorit i repris i morron. :D

Inga mer sjöar för min del när det är så pass varmt i mitt älskade hav(kanske 18-19 grader just i Köpegårda..).

Jag har badat så mycket jag kunnat i dag å hoppat "trampolin" inför två ivrigt påhejande treåringar. :D


Nu är jag för trött för nått annat än den obligatoriska kvällsduschen. :D

Tack å hej för i kväll. :D

Av Lisa - 29 juni 2011 08:09

Jag å Viggo laddar lite i soffan, han med Djungelhjul å jag med kaffe å blogg, medan minstingen sover. :)


Vi ska till havet i dag. :)

Köpegårda närmare bestämt.

Där ska vi möta upp Johanna å hennes flickor å förhoppningsvis ha en härlig dag i solen. :D

Vet inte hur det ligger till med vattentempen, men den brukar ligga lite över övriga havsstränder här i kring så jag har hopp om årets första havsdopp. :D

Vi ska ha frallor å en massa gott med oss å förhoppningsvis har Leo ro att stanna hela dagen. Han är ju ganska hemmakär den pojken om vi säger så. :)


Tvättmaskinen funkar som den ska so far, men man vågar som sagt inte lämna den när den är i gång.

Skönt att se bottnen på tvättberget i allafall å framför allt att slippa köra i väg med smutstvätten.


Nu ska jag packa i ordning det jag kan innan vi drar vidare. :D

Ha en bra dag hörrni... :)



This is me å det är sålart Malin som hållt i kameran å fixat. :)

 

Av Lisa - 28 juni 2011 20:18

Som ni vet firade vi midsommar under ett dygn i Stugan som ligger i Virserum i Småland. :)

Firandet innehöll allt som en svensk midsommar ska: dans kring stången, mygg, jordgubbstårta, nypotatis å regn. :D


En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, å här kommer nästan tusen bilder från vår midsommarafton. :D


       
   


Som ni ser hade vi det alldeles underbart! :)

Pricken över i:et blev när mamma klockan kvart i tio på kvällen undrar om vi inte ska ta fram ostarna snart? 

Jag har knarkat ica-brie ett bra tag nu å to-längtat efter riktiga ostar så att bli överraskad med en sån sak var verkligen härligt. :D


Tack M å P å mina killar för en toppendag!

Av Lisa - 28 juni 2011 19:39

Ligger i soffan å fryser sådär som man gör efter en dag i solen.

Efter att ha fått tillbaka vår olagade tvättmaskin kom vi så äntligen i väg till stranden strax efter elva.

Vi bytte fort om å snabbade oss ner i det svalkande vattnet alla tre. :)

När vi kom upp anlände Hanna å hennes barn å sen också Malin å Fiia.

När Leo skulle sova körde jag hem å lämnade av honom hos Martin somkommit hem tidigare å cyklade sen tillbaka till Långasjön för å fortsätta strandhänget tillsammans med min stora son å våra vänner. :)


Vi har haft det jättemysigt, men trotsande har fortsatt. :(

Jag vet jag vet, det går över, men bah vad det är drygt när man är mitt uppe i det! :(

Jag blir ledsen av att bara behöva skälla å gorma hela tiden. :S

Känner mej fortfarande nerstämd å ledsen i största allmänhet, kan det va pms eller nått annat hormonrelaterat nu igen..? :(


Nu är ska jag inte bara gnälla på trotset, utan han är så himla duktig ändå Viggo.

Han somnar själv varje kväll nu. :) Stora killen. :)


På tal om nått helt annat ska vi faktiskt ha barnvakt på lördag.

Barnen ska sova borta för första gången sen Leo föddes.

Det blir första natten borta från oss för Leo, men eftersom han sover igen nu borde det gå smidigt. :)

Jag å Martin ska ha kvalitéstid å åka till Karlskrona å äta ute å kanske gå på bio. :)

Vart vi ska äta vet jag inte än, men tips mottages gärna. :)

Mysigt ska det bli, å ett välbehövligt brejk. :D


Ögonen går i kors i kväll, man blir trött av sol. :D

I morron blir det stranden igen, Köpegårda med flickorna Olsson. :)


Nu ska jag dregla lite till Allsång med Måns(som jag är lite kär i ja.. :P)

å lägga upp det där midsommar-inlägget. :D

Av Lisa - 28 juni 2011 08:23

Klockan är bara strax efter åtta å jag har redan lackat ur på tanken att vi tvingas spendera förmiddagen hemma bara för å få tillbaka samma j*vla skit maskin igen. Olagad dessutom, för de hittar inget fel..?!

Den sprutar ju för tusan vatten, hur mycket mer fel behöver det va?

Enligt han som ansvarar för reperationen är det LG som vill ha nya lagningsförsök hela tiden av den anledning att den funkade i ett helt år innan den började krångla.

Vad spelar det för roll?

Det är liksom inget fel som vi orsakat hur gärna de än vill få det till det!

Vi kommer ju aldrig våga sätt i gång en tvätt å sen lämna hemmet.

Jag vet att man inte ska göra det ur försäkringssynpunkt, men att behöva sitta hemma för å tvätta är inget jag förespråkar.

Till affären eller så vill man ju i allafall kunna åka...



I går när vi var på Hemma-butiken å köpte en sista-minuten-present till Martin(en näshårstrimmer. han ville ha det! :D) så sa jag åt dem att inte rekommendera LG-maskinen i deras reklamblad till nån kund eftersom de riskerar att pajja omgående, det är nämligen just en sån vi har.

Vet ni vad hon svarar då?

Jo följande:

Jag vet. Ärligt talat har vi inte ens dem hemma utan beställer dem bara om nån efterfrågar dem...

Say what? Varför rekommenderade de den till oss, å hur många söndriga LG:s finns det då runt om i landet om återförsäljarna inte ens tar hem dem..?!


Nått som är förbannat tur i oturen är att jag är att jag faktiskt är föräldraledig när detta händer.

Tänk vad drygt det varit om jag skulle behöva ta ledigt å ägna lediga dagar åt detta när jag jobbat.

Lika tur är det att Martins pappa kunde komma hit som bärhjälp på så kort varsel.

Reparatören ringde nämligen halv sju i går kväll å meddelade detta...


Trots detta känner jag mej på bättre humör än i går, även fast dagen startade när det ännu var natt.

Närmare bestämt vid tjugo över fyra då Leo tyckte det var morron. :D


Så fort det bara är möjligt ska vi i allafall till Långasjön å spendera dagen där med våra fina friends. :D

Myyyyys! :)


Ha en bra dag! :D

Av Lisa - 27 juni 2011 21:53

Den här dagen ville sej inte riktigt hur gärna jag än försökt.

Viggo äckeltrotsar å lyssnar inte alls å Leo stoppade precis allt han kom över i munnen när vi var på stranden.

Ibland blir det bara för mycket.

Det är så ledsamt när all energi går åt att till å få Viggo å lyssna.

Hoppas den här omgången är en snabb en så jag får min pojke tillbaka snart...

  (underbar bild som jag har fått av Malin)


Vi har som sagt varit på stranden, vid Långasjön närmare bestämt.

Viggo tjabbade som sagt mest å Leo antigen åt på allt som kom i hans väg eller gnällde. :(

Roligare kan man ha.

Framför allt hade det varit roligare om jag fick tag på en badring åt Leo så vi kunde bada med Viggo lite mer obehindrat...

Nu var det ju inte helt bortslösad tid då jag hann med ett dopp med Viggo när Leo sov å så fick vi ju träffa Sandra å hennes killar. :)

 


I morron tar vi nya tag, på samma plats med annat sällskap. :)

Malin, Hanna, Ella å Noel ska vi möta upp vid obestämd tid.

Hoppas Noel ska få lite fart i den där sura av mina söner...! :)

Först ska vi spendera ytterligare lite tid på det här med tvättmaskinen, den skulle nämligen komma hem klockan nio, eller tio eller elva...

Drygt? Jotack!


Nu ska jag sova här.

Gonatt!


Jag hoppas på det förstnämnda!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards