Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2009

...

Av Lisa - 16 november 2009 09:09

Gomorron på er där ute.


Natten var lugnn fram tills halv fem, då drog Viggo i gång å gnällde. :S

Han var säkert hungrig, åt ju som vanligt inte speciellt mycket till middag i går.

Visst han åt mer än vad han brukar, eftersom han fick sitta hos morfar å äta av hans mat(hade aldrig funkat om vi hade varit hemma eller om han hade suttit hos oss!)


Somnade lite till å från fram till åtta, sen gick vi upp å åt frukost!

Stina kommer hit i dag, ska bjuda henne på coleslaw å kryddkorvar. :)


Annars ska jag försöka med ett par städprojekt under dagen, är ju bara ledig i dag så.

I kväll blir det ingen träning utan i stället föräldramöte på dagis vid halv sju.


SOm vanligt har jag minst två (tänkvärda?) inlägg i huvudet, men de kräver lite koncentration så det får bli när jag hinner  å orkar. :D Håll ut! :)


 

Av Lisa - 15 november 2009 19:58

Jobb i dag sju till fyra.

Hade faktiskt datorn på i morse, men jag hann inte skriva då.

Viggo kom upp å höll mej sällskap nämligen. :)

Efter jobbet cyklade jag upp till M å P där Viggo befann sej å fick middag. ;)

Fiskbiffar å skitgod sås. :)

Nur har jag ont i magen å är trött som tusan så det blir inte mycket mer från mej i dag.


Återkommer med nya krafter i morron i stället. :)

Av Lisa - 14 november 2009 23:03

En välfärtjänt seger till Ola å hans manskör. :)


Blev lite Gossip Girl med. :D

Har kört hem Stina å ska strax krypa ner.

Börjar sju i morron så det är verkligen dags, men är det helg så är det! :)


Natti!

Av Lisa - 14 november 2009 20:32

Helt allvarligt? :)

Här sitter vi å kolla på Körslaget, jag å Stina å Martin a.k.a Team Rödvinsläpp. :)

De dricker rödvin som sej bör å vi har världens bästa lördag. :)

Vi skrattar å gråter om vartannat.

I bland är livet bra härligt. :P


 



Av Lisa - 14 november 2009 18:58

 

Det är som i ordspråket.

En bild säger mer än tusen ord! :P


Av Lisa - 14 november 2009 13:54

Då har jag gjort mina fem timmar på jobbet. :P

En riktig giladar dag. :D


'Eftermiddagen/kvällen ska spenderas med mina kära pojkar å Stina.

Vi ska göra hemmagjordpizza, choklad/hallon mousse å heja fram Olas kör till seger i Körslaget. ;)


Nu gastar Martin att datortiden är slut för min del. :D

Bäst att lyda. :P


Av Lisa - 13 november 2009 12:58

Innan jag fick barn trodde jag att föräldrar höll i hop.

Som en hemlig klubb, där mammor stöttade, gav råd å förstod varandra.

Nu vet jag bättre.

Många gånger är situationen den helt omvända.

Föräldrar ofta snabba med att kritsera å ha åsikter om hur andras barn är å hur de uppfostras osv.

För att inte tala om allt evigt tävlande, Hoppa högst irl liksom.(om ni inte sett Hoppa högst, gör det, Astrid Lindgren när hon är som bäst! :P)

Alla är såklart olika å fungerar inte i hop eller har samma åsikter, med eller utan barn, men varför blir det såhär?

Vi har ju ändå alla något gemensamt å vill att våra barn ska växa upp å bli öppensinnade å odömande, eller har jag fel?

Av Lisa - 13 november 2009 11:56

Utvecklingssamtalet gick bra.

De verkar helt klart få se den rätta Viggo där.

En lugn pojke som älskar bilar å traktorer. :)

Tror dock han är lite reserverad där gentemot hemma å pratar inte speciellt mycket.

Men vad gör det?

De förstår honom å han trivs. :)


Fick se två olika teckningar, en från i våras med några ynkliga försiktiga streck på å en från förra veckan där det var skarpa cirklar å en massa streck på bägge sidan av pappret. :P

De säger liksom allt om hur Viggo har utvecklats, speciellt på förskolan. :D


Älskade, älskade barn! :D


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards