Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2012

Av Lisa - 31 maj 2012 19:40

 

I glaset just nu.

Opal Springs, en av de få box-roséer som inte är beställningsvara.

Gott tycker jag! :D




Dagen har flygit förbi å jag är trött som vanligt.

Undrar hur länge men ska va ledig för å känna sej pigg efter klockan sju?

I dag känner jag dock inte att jag måste göra nått.

Det är ju städat här nu åtminstone, sen att kylskåpet(trots att Stina sorterat där i dag) behöver röjas å fixas, att barnens å min garderob med behöver sej en omgång det låtsas jag inte om just nu. :D


Stina stannade hos oss till klockan sex å vi har som sagt städat å inte så mycket annat på eftermiddagen. På lördag kommer hon(å Daniel) hit igen å äter grillat å fortsätter på roséboxen. :D


Å i morron, då ska Viggo till tandläkaren klockan tio.

Sen ska vi åka tåg till Kristianstad å utflykta med flickorna Loorentz. :D

Hoppas vädret bjuder på uppehåll å på att jag får till en någorlunda matsäck innan tandläkaren. :D

Vi lär ju inte sova till åtta i allafall, för nä, jag är så pass barnslig att jag offrar sömnen för å öppna paket på morronen, å det innan Martin kör till jobb. :D

Sån är jag liksom. :)


Jag tror vi tar ett glas vin till nu å firar att jag aldrig blir en dag över 25. :D

(det är sant, jag fyller år i morron. 27 blir jag om ni måste veta sanningen!)


Kram å hej på er!

Av Lisa - 31 maj 2012 18:59

Såhär såg det ut innan.


Nu har jag införskaffat en ljuslykta, zink-krukor å lite kuliga örtkryddor. :D

 

Blev helt okej. :D

Betydligt bättre än innan i allafall. :D

Av Lisa - 31 maj 2012 15:51

 

Hurra!

Nu är det äntligen rent här!

Hade prima städhjälp i form av Viggo å Stina å så gott som hela huset har fått sej en omgång! :)


I förmiddags blev det inte så mycket städat då vi mest ägnade oss å att handla å sen att umgås med Nina å Noah som hade vägarna förbi. :)


Alldeles strax ska jag dra i gång med middagen men först ska jag också pusta i ett par minuter framför Lejonkungen i hop med de andra. :)


Skönt å va ledig är det i vilet fall, oavsett att det är fullt upp hela tiden! :D


Hörs senare som alltid! :)

Av Lisa - 31 maj 2012 08:44

Tio i sex började Viggo yla om nässpray.

Leo vaknade också jag tänkte "där rök den sovmorronen".

Tji fick jag å till min förvång vaknade jag till av telefonen en stund senare.

Då visade klockan åtta!? :D

Leo började också vakna till då så jag gick in till honom å läste böcker en stund innan Viggo kom upptassandes vid halv nio. :)


Vi har ätit lite förfrukost (yoggi till barnen, kaffe till moi! :)) å snart ska vi till Ica.

Det får bli en brunch med frallor i dag, å det är inte fy skam det precis. :)


Martin har fått sin dom av läkaren. Förhöjda reaktioner i allergitesten, lite på gräs å mycket på kvalster.

Ingen borrelia eller nått annat, ingen medicin heller för den delen utan bara rådet att dammsuga ofta å köpa svindyra kvalster-avvisande lakan.

Jag kan säga som så, att jag är lite pissed, för den diagnosen har jag själv ställt för flera år sedan å jag köper inte riktigt att man helt plötsligt skulle bli så yr å orkeslös av en allergi som man haft i år å dar för att sen bli bättre när man vilat.

Det låter i mina öron mer som utbrändhet å jag är fortfarande livrädd för att Martin en dag ska ta slut å bara ligga i sängen utan att kunna ta sej därifrån.


Tur vi ska städa bort al,la kvalster i dag i allafall. Byta lakan å skrubba varenda vrå.

Men först ska vi som sagt handla lite gott, om jag kan få på de där busarna sina kläder nån gång!


Kram å hej så länge!

Av Lisa - 30 maj 2012 21:05

 


Koka upp saltat vatten i en storgryta.

Fräs vitlök, hackad gul lök å hackad (fryst) bladspenat tillsammans med paprika i en ännu större gryta.

Häll på ca 2 dl vitt vin å 3 dl vispgrädde när löken å paprikan mjuknat å låt det puttra ner i ca 10 minuter.

Smaka av med salt å peppar.

Vänd ner nykokt pasta, ett par nävar räkor å en burk kräftstjärtar(funkar säkert fint med färska musslor också, men det har jag fortfarande inte vågat köpa hem...!?) å klipp över lite dill.

Servera å njut av enkelheten. :)

Av Lisa - 30 maj 2012 20:36

Varför blir man automatiskt tröttare kvällen innan man ska va ledig?

Känner mej hel utslagen här...


I morron ska vi va välbehövligt lediga, för även fast jag bara jobbat i tre dagar nu så var inte helgen en av del lugnaste å mest utvilande precis. :)

Det allra bästa är att vi är lediga i två dagar, för då hinner man både vila, njuta, måsten å ha kul. :D

Morrondagen ska såklart inledas på Ica, frallor å bakgrejer ska inhandlas. :P

Sen ska vi storstäda å titta på filmer, slöa, leka å umgås med varandra(å antagligen skälla, retas å trotsa... :P).

Är det väder ska vi såklart va ute å cykla å sånt. :)


Vi tar dagen som den kommer helt enkelt. :D


Nu ska jag roa mej med å leta de där recepten som jag prioriterade bort i går.

Har impuls-köpt Jerk-krydda å Garam masala-krydd, å vill gärna använda dem snart. :)

(Tips tips?)

Annars måste jag säga att mitt mat-tänk just nu är en nostalgitripp, det är pappas recept å sånt jag åt när jag var barn; persiljejärpar, utbankad fylld fläskfilé å "italiensk spagetti" tex. :)


Hoppas ni har en bra kväll, så avslutar vi med en matlista. :)


 

Av Lisa - 30 maj 2012 19:14

 

Varm oboy å macka till kvällsmat.

I sängen!?


Eftersom vi är lediga i morron passar jag på å ha Viggo uppe lite extra i kväll.

Vi kollar på Madagaskar 2(igen!) å myser å pratar.  

Härligt å välbehövligt med lite egentid.

Älskade kloka unge!

Min fyraåring!


Av Lisa - 30 maj 2012 17:47

Hej på er!

I dag har jag fredag å sen är jag ledig i dagarna två. :D

Min helg startar således i dag å det är värt å fira(sen att jag firar i helgen sen med oavsett jobb, det är en annan historia! :P).

Firar det gör jag förståss med god mat å god dryck.

Stekta laxkotletter, smält smör å ärtor å senare ska jag tulla lite på rosét i kylen. :)

Dessutom har jag en man som önskade sej sockerkaka så det är vad jag ska roa mej med nu, å baka. :)


Arbetsdagen har förövrigt varit väldigt givande även fast jag inte fick så mycket uträttat på min egen avdelning.

Det finns inget bättre än när banorna korsar med någon som brinner för det här lika mycket som jag gör! :D

Jag blir lycklig å inspirerad ända in i själen. :)


Nähä, lite disk nu, sen sockerkaka. :D


Kram så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards