Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2011

Av Lisa - 30 april 2011 23:52

Ni kommer kanske inte tro mej nu men min dator har inte varit på sen i morse, den är inte på nu heller. :) Ville mest bara meddela att vi har haft en toppendag. Först en mysig förmiddag i Tarap å sen grill å umgänge här på eftermiddagen å kvällen med grill å en hel massa annat. Längre uppdatering får vänta till i morron kväll då vi ska på dop på förmiddagen. Hoppas ni med haft en bra dag oavsett om ni firat eller ej! :) Gonatt!

Av Lisa - 29 april 2011 23:00

Shit vilken lång dag det har varit..

På gott å ont. :)


Handling på förmiddagen å jag kan meddela att det verkligen är en pina att ha min treåring med sej i affärer just nu...


Såhär söt var Viggo innan vi begav oss, men han var tyvärr bara ute på trappan å vände för sen gick han in å hämtade den där sabla mössan igen. :)

 

Första stoppet var CityGross, där fick jag sätta Viggo i vagnen redan efter fem minuter för han fick för sej att plocka ner tvål efter tvål i vagnen.

Leo var inte heller på humör å började gnälla nästan direkt han också.

Det slutade med att jag bar på Leo å puttade vagnen med Viggo i framför mej..

Å inte f*n hittade jag det jag ville heller utan blev mest sur både över hur dyrt det faktiskt är där å över att det tar så sabla lång tid å leta efter det man ska ha å sen köa.

Jag gav upp å sprang till kassan med ytterst få grejer.

Det blev således ett andra stopp på Coop.

Där mötte vi upp Stina å tur var väl det för tramset å trotsen fortsatte!


Det har varit lugnt med trotsandet å han har varit så duktig , men nu är det extremt igen. På samma nivå som tidigare i höstas.

Viggo lyssnar inte på nått å bara gör en massa dumheter.

Suck.

Det är som det är å det kommer gå över, men man blir så ledsen tillslut ändå.

Hur mycket man än tjatar å hur hopplöst det än känns stundvis får man fokusera på alla framsteg i stället å tänka: det är en fas, det är en fas! :D


Besöket på Coop avslutades med ett sånt där klassiskt utbrott när Viggo skrek i högan sky å jag fick bära honom med han fäktade å slogs för livet. :S

Jag bara tog honom i famnen å gick, men jag skulle tro att det var en hel del som glodde på oss..! :D

Vad kan man göra mer än å skratta åt eländet? :P

Det får bli kvällshopping igen ett tag framöver nu, eftersom ingen av barnen är med på noterna.

Ännu mer å hinna med under kvällstid alltså. :)


Eftermiddagen ägnade vi åt att leka både ute å inne.

När Martin kom hem tänkte jag mej att han skulle leka med barnen medan jag städade, men efter bara tio minuter stod han ute med det här...

 

Pappa var nämligen inom här tidigare med studsmattan som Viggo fick av Stina å Gustav å Emelie å Snoff i födelsedagspresent.

Jag städade Leos rum med honom på armen å när han somnade tog jag Viggos rum så nu är där rent i allafall.

Den där studsmattan blev klar först när back-up inkallades.

Back-up i form av mej. :D

Min lilla make tror alltid att han kan låta bli å läsa manualer å sen gör fel å blir förbannad för detta å då tar allt ännu lite längre tid. :)

 

 



























Skyddsnätet får vi sätta upp i morron, då steg ett i bygget inte var klart förrän kvart över sju.

Viggo skulle sovit redan då, men han var ju eld å lågor å ville hoppa, hoppa, hoppa!. :D


Jag trodde ett tag att vår datenight å mat överhuvudtaget skulle brinna inne men vi fick mat. :)

En väldigt god middag med risotto å kyckling(ugnsbakad inlindad filé, philadlphiaost med smak av grillad paprika, salt,peppar å en skiva lufttorkad skinka ovanpå .) :D  

Det var första gången jag lagade just risotto, men inte den sista. :)

Ser kanske inte så gott ut, men skenet bedrar.

Nån grönsak fattas det på tallriken som ni ser, men det fick prioriteras bort i kväll eftersom vi var så försenade. :D


Efterrätten blev mjölkchokladmousse, (100 gram smält choklad, 2 äggulor å 1½ dl vispad grädde, ägg blandas med smält choklad å vänds ner i lättvispad grädde).

Lite väl blandad p fluff-lös blev den i dag, men god ändå. :D


Nu ska jag sova, i morron blir det först gympa-avslutning sen Valborgsfirande hos oss.

Å säkerligen en massa stundmattehoppande, trotsbråk å kelgos. :)

That's my life and i love it. :D


Hmmm, undrar just om det här inlägget går å läsa

eller om det är rörigt värre? :D

Never mind, det är fredagskväll å jag är ganska sliten minst sagt. :P

Natti natt!

  

Av Lisa - 29 april 2011 08:18

Har haft en lite lugnare natt, Viggo körde nån skrikattack men jag minns inte ens när så den kan inte ha varat länge.. :)

Han hade i vilket fall kommit in till oss helt obemärkt å krypit upp till sin plats i sängen å somnat. :D

Leo har sovit hela natten igen. :D

Lite välling vid nio sen nonstop till fem.

Nu tycker jag förvisso att fem är i tidigaste laget, men även Viggo steg upp där i kring. :)

Under den här tiden av året, när det är ljust om mornarna är det inte så tungt ändå, å jag är ju van nu. :D


Leo han sover frukost nu han å när han vaknat ska vi ut å handla mat. :D

Martin hann slänga ur sej: vi kan väl ha nån mousse i kväll?  innan han försvann till jobbet.

Får se vad man kan hitta på. :)

Hoppas på lite färre katastrofer i dag, men CG utan självscanning en fredag före Valborg, det känns allt lite smått nervöst..

Är fortfarande i valet å kvalet om jag ska springa inom å ta det som inte finns på Coop å sen köra vidare å köpa resten i min favvisaffär?

Återstår å se det...

Det är ju inga klädaffärer i dag så barnen bör ju samarbeta eller hur? :D


I dag är det ju då fredag, å hur många måsten hade jag denna veckan?

Jo, två stycken, inte många alltså.

Städa huset å skicka i väg datorn.

Vad hände med dem?

Gaaaah, att det ska va så svårt å ta tag i grejer...?

Jag som till å med hade som nyårslöfte att inte skjuta upp saker...

Nästa vecka..!

Då j*vlar ska det bli ordning på saker å ting!


Jag vägde mej i morse å döm om min förvåning, jag hade faktiskt gått ner..?!

Däremot insåg jag att det fortfarande är minst tio kilon kvar innan jag trivs, å allra helst tretton.

Det kommer ju aldrig gå.

Jag måste träna mer, det är min ända chans.

Frågan är bara när man ska ha tid med det?

Jag hade gladeligen powerwalkat var eviga kväll, men det är ju så mycket annat man måste hinna med på kvällstid.


Nä.

Nu ska jag leta mousserecept å fortsätta dagen! :D


Trevlig helg på er! :D

Av Lisa - 28 april 2011 22:15

Ja.

Det brukar ju va mer eller mindre kaos kring oss vid de få tillfällen vi beger oss in till stan.

I dag var det om möjligt värre än vanligt.

Klippningen gick fin  fint, Viggo satt så duktigt i stolen å Leo var lugn hos mej.

De gick snabbt å från frisören styrde vi mot Citygallerian å Cubus.

Där hann jag bara konstatera att det inte fanns några tillräckligt stora leggings innan Viggo smet i från mej å in i en provhytt å satte sej på en bänk.

Tack å lov var det en ledig hytt, men han ville inte alls lyssna på att vi skulle gå.

Fick locka med mjukglass å hastade vidare till H&M, roffade åt mej en sportbh i farten å sen hamnade vi på barnavdelningen.

Väl där var det kaos igen, Viggo plockade ner plagg efter plagg från hyllorna å Leo började gallskrika av tristess å värme.

Han skriker inte ofta min lilla son, men klädesaffärer är inte hans melodi.

Undrar om jag kommer ha samma problem med det när han är tolv år? :)

I vilket fall som helst höll jag till å med ut ett snabbt varv på damavdelningen innan jag hamnade i kassan med två skjortor å tre par byxor till pojkarna, å en sportbh till mej själv...

Tror ni jag kan ha den på mej på Tures dop på söndag?(hittade inget annat på Lindex heller..)

Tvättmaskinen kommer inte lagas förrän tidigast tisdag så det kommer nog bli en sväng upp till föräldrarna å låna deras, å ta ett span i mammas garderob. ..


I vilket fall som helst, svettig men ändå samlad gick vi för å ta den där glassen å sen köra hem.

Leo fortsatte å skrika å vi hittade barnens farfar som joinade i glassätandet.

Viggo fick sin glass å Leo fick i sej lite mellanmål, men fortsatte gasta.

Bestämde oss för att ändå ta en sväng till Lindex, mest för att kolla efter solglasögon till Viggo.

De hade de då rakt inga, bara med en massa rosetter å rafs på, hade jag inte ens köpt till en flicka.

Det fick således bli ett varv till på H&M. Där hittade vi både glasögon å så förälskade sej Viggo i en hatt.

Precis av den typ som jag har förkärlek för(jag älskar hattar, men ser ut som f*n idet..) som han fick av farfar. :)

Tyvärr hann jag inte fota honom i hela outfiten, skinnjacka-solglasögon-svartvit rutig hatt. :D Så snygg! :)

Han var dock ganska avig å skulle mest rymma å tjafsa så vi skyndade mot bilen.


Väl där pustade jag ut lite, å tänkte nu kan det inte bli värre...

FEL FEL FEL! :D

De kunde det bli,mycket värre för när jag vred om nyckeln hände absolut ingenting!

Slängde i min desperation in en status på FB om att jag var strandad med två hungriga barn med jag inväntade svärfar för startkabel-startning försök.

Å dagens STORA hjälte Sandra erbjöd att komma å hämta oss!  (tack tack tack!)

Visst vi kunde både åkt buss eller gått, men det var ju lite bråttom med mat å så...

Startkablar avhjälpte inte problemet så det var bara att betala ny P-biljett, låsa dörrarna å låta bilskrället stå! :S

Viggo var så söt å sprang runt å frågade: Vad ska vi ta oss till?! :)

Barnen var som sagt hungriga, men höll sej ändå glada å så lugna de kan bli. :)

Viggo däckade såklart i Sandras bil, så det blev lite yttligare kaos hemma med innan allt lugnad sej.

Tack å lov var det lätt löst för de som kan det där med Volvo-bilar, bara en säkring till nått elgrejs i koffertluckan som gått så nu är bilen hemma igen.

Men jag har nog aldrig hatat det aset så mycket som i dag..!

Tur Martin har en pappa också som alltid ställer upp(tack..!) när det är nått med bilen, speciellt när vi har en sån skrotbil...

Det kommer ta tid innan jag förlåter bilen alltså, i dag vill jag köpa mej en Toyota... :D


Dagen har ändå varit okej efter omständigheterna.

Barnen är friska även om jag är precis lika kass som i går. :S

Vi gick ut efter den sena lunchen i trädgården å sen till Viggos lekplats.

Villervalla-paketet låg i brevlådan när vi kom från lekplatsen.

Viggo var mer än nöjd vill jag lova. :D

  Han skulle bara ha allt på sej när han lekte. :D


Besöket på CG uteblev, så det blev inget kul kött, lufttorkad skinka eller platskrukor inhandlade å eftersom vi var hemma halv två blev det kvällsmat till lunch å lunch till kvällsmat.

Jag är så sjukt oinspirerad till allt vad mat heter just.

Känner ingen smak, å det spelar ju in å så att alla är så förbannat kräsna å att jag vill gå ner i vikt å vill undvika kolhydrater gör ju med allt lite krystat eller vad jag ska kalla det.

Har gett upp denna veckan, igen.

Varför å när fick jag så kass karaktär..? :S

I morron ska vi i allafall ha risotto å inlindadkycklingfilé å ha en riktig datenight! :)

På lördag ska vi ha klassisk valborgsmeny å grilla.

Grönsaksspett å i morron ska vi till CG å leta "färsk"  flintastek eller nått ditåt...


Så.

Nu ska jag sova.

I morron ska vi bara handla lite å sen är det lek(å städ, snälla..?!).

Skönt med helg sen.

En fullbokad sådan förvisso, men Viggo ska få leka av sej lite i allafall efter en passiv å tråkig vecka..


Så, en bild på den nyklippta sötnosen(som ser lite sur ut.. :P).

Å jämte honom syns även mina nya kuddar från H&M-HOME, gråa satin å svarta plysch! :) Somjag är nöjd värre med.. :)

 

Alltså, jag har sååååå många funderingar å inlägg i huvudet, men är för trött för å få i hop dem eller hinna med..!

Nån gång så!. :)


Av Lisa - 28 april 2011 08:15

I dag tänker jag va frisk oavsett vad kroppen säger. :D

Det måste bara hålla för det är så förbannat trist å va dålig!


Det ska erkännas att förutsättningarna kunde varit bättre.

Viggo har sovit dåligt sen fredags men natten som gick var extrem!

Skrik å spring... Han skrek så Leo vaknade, å då ville han såklart ha välling.

När Martin gjorde denna spang Viggo runt i hallen å skrek att det var tråkigt å sova..!? :D

Detta barn,undrar när han ska sova hela natten? :)

Så här illa brukar det förståss inte va, men en gång vaknar han ju alltid å går över till oss.

Att han varit vaken så himla mycket i natt har ett direkt samband med powernapen på dagen i går...


Ja, jösses, den där incidenten utspelade sej vid tvåtiden, å det tog sin lilla tid innan det belv lugnt igen.

Jag offrade dessutom hela mitt täcke för å få lite sömn, så jag har sovit nån ynka timme med pläd på mej. :P

Typiskt nog har jag haft hosta också så Viggo kan inte lastas för all förlorad sömn. :)

Fem ringde Martins klocka å då steg han å barnen upp. :)

Dessa morronpigga små busar! :)

Att de bara orkar? :)

Leo är lika glad hur dags han än stiger upp, men Viggo har pip å gnällt en hel del.

Såklart, han har ju inte heller sovit många timmar.

Däremot skulle jag kalla honom frisk nu. :D

Lite snorig, men inget mer. Yes! :D


Vi ska som sagt till stan en sväng å få Viggo klippt.

Vädret verkar lovande, det blåser men är 15 grader i solen redan. :)

Har planer för en sväng till CityGross också utöver en sväng inom H&M å Cubus.

Men vi får se hur det blir. :)

Jag hoppas på städning i dag också. :D

En bra dag tänker vi ha i allafall. :D


       

Av Lisa - 27 april 2011 21:15

Jag brukar (tycker jag själv..) inte va så himla gnällig när jag är sjuk utan brukar kämpa på å bita i hop.

Vad annat finns det å göra liksom?

Väldigt mycket tydligen, eller inget alls, det beror på hur man ser det..

Nån städning blev det inte tal om, å ingen vila heller.

Viggo somnade framför filmen så jag fick starta operation väckning i stället.

Var väldigt lockad att lägga mej jämte å sova jag med det ska jag medge, men tog mitt förnuft till fånga å fick liv i grabben. Tillslut.

Han var trots det segsomnad nu i kväll, trots att vi hade honom uppe gott å väl en timme efter läggdags...

  Sötnosen är så duktig på å blåsa bubblor själv. :)


Efter kvällsmat fick både jag å Viggo nog.

Vi låste dörren om svinstian å flydde upp till M å P.

Där lekte vi med en massa olika grejer tills klockan blev sju.

Pappa spelade lite gitarr för Leo, å det gillade han skarpt. :)

Vad gillar han inte förresten? Han är verkligen konstant glad den ungen. :)


Bild från i går, på lilla busfröet. :D

  

När vi skulle gå hem igen gick Viggo ut på trottoaren, satte fart å bara sprang..?! :S

Han stannade inte när jag ropade utan jag fick ställa vagnen hos mamma å springa i fatt.

Så har han bara gjort en enda gång tidigare å då var han ju liten.

Hoppas det var nått test, för nått rymmande eller sånt farligt vill jag inte veta av!

Han testar en massa just nu för örvigt också, en ny trotsperiod å så lite uttråkan på det.

Vissa gånger vill man slita sitt hår, som när man ber honom om något å han bara svarar NEJ å sen går flinande därifrån till exempel..!

I efterhand kan jag dock inte låta bli fnissa åt eländet.

I går hade han för sej å svära med, det har vi varit skonade från innan, trots att vi vuxna i det här hemmet gör det på tok för mycket i tid å otid.

Det har han dock inte gjort i dag. :)


Jag tror Leo håller på å lära sej å krypa, han liksom böjer sej över från sittande.

Svårt å förklara, men han stannar inte där man sätter honom längre. :)

Min lilla bebis börjar bli stor!

Ett försök att fota näsrynksminen, som misslyckats ganska rejält.. :)

 

I morron bryter vi oss loss från den här sjukstugan.

Viggo var galet pigg hos M å P å vattkopp-misstanken är helt bortblåst så. :)

Vi ska in till stan för Viggo ska klippa sej vid halv elva.

Hoppas allt ska flyta på bra, å att Viggo upprätthåller sitt rykte om att va duktig hos frisören. :D

Har lovat glass på torget å hoppas verkligen att vi kan springa inom nån affär också.

Känner jag mej själv rätt så kommer jag stå där på torget å svettas å sen rycka på axlarna å säga högt till mej själv: jag tar det en annan dag.. :)

Sen att den där andra dagen allt som oftast låter vänta på sej, det vägrar jag inse just i den stunden. :)

Helt ärligt hade jag behövt hugga tag i nån trasa eller helst skjorta/lång blus å ett par nya leggings att ha på dopet på söndag.

Vi står ju just nu utan tvättmaskin också så det hade ju inte skadat med några etra plagg å byta med om reparationen kommer dröja...

Får se hur det blir, vi har ju mattider å passa med...


Nu är det en liten kille som vill ha välling, sen ska jag duscha å sova(same old.. :P)

Gonatt!

Av Lisa - 27 april 2011 12:56

Nu har vi handlat å barnen har ätit.

Min ork tog totalt slut nånstans mitt i så nu ligger bi i sängen igen.

Viggo är också trött p dassig än, samtidigt som han är uttråkad å frustrerad orkar han ändå inte göra nått större...

Vi låtsas inte om solen som strålar utan ligger i sängen å kollar på Toy Story.

Leo sover ute, så nån får frisk luft i allafall.

Försöker intala min kropp att om den får vila lite nu så orkar vi städa sen.

Går nog sådär...

Jag avskyr att va ineffektiv å jag avskyr att ha smutsigt runt mej, men jag får erkänna  mej besegrad.

En stund till åtminstone..! :S

Av Lisa - 27 april 2011 09:01

Som utlovat klickade jag hem en grön solhatt till Viggo från Villervalla i går.

Å såklart kunde jag inte stanna vid en ynklig solhatt.

Så det blev lite till... :D



       

En turkos hatt  till Leo å sen ett varsitt par shorts, gröna till Leo å turkosa till Viggo å så ett par svarta velorbyxor till Viggo blev det också.. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards