Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa - 31 augusti 2009 19:45

Känner att livet sakta men säkert börjar återvända till min kropp.

Skönt, hatar verkligen att vara sjuk, vem gör inte det?

Men det är ännu värre nu när man är vuxen å ingen stannar hemma å rår om en utan man är helt lämnad till sitt eget öde.

Nu hade jag tur att farmor ryckte in, Viggo var pigg å glad när han kom igen så jag gissar på att han har haft betydligt roligare än hemma med mej under förmiddagen.


I morron börjar officiellt hösten. Härliga tider, jag älskar det.

Har tänt en massa ljus å är sugen på nybakat bröd å en kopp te. Det är grejer det. :D

På hösten kan man börja om,bli en bättre männsika å förändra saker å ting.

Jag får lust att träna å att organisera å fixa hemma.


PB i soffan är inte helt fel det heller, det blir det strax tillsammans med lite ostkaka. :D

 

Av Lisa - 31 augusti 2009 17:06

Dessa efterlängtade releaser har vi att se fram emot...


Den 16/9  återses Chuck, Serena, Dan mfl. för då släpps Gossip Girl säsong 2, underbart.

Den 30/9 är det dags för Prison breaks  fjärde å sista säsong att släppas på box. Har alltså en månad på oss att se klart säsong tre som vi påbörjade nu i helgen. :D

Den 16/9 ligger Camilla Läckbergs senaste Fyrvaktaren i min brevlåda. :D


En hel del mysigt att kura med när hösten kommer alltså. :D


Av Lisa - 31 augusti 2009 15:57

Har sovit i lite mer än två timmar!?

Är inte alls så pigg som jag hade önskat ändå.

Har sjukanält mej i morron, å Viggo ska va hemma från dagis med. Halva barngruppen var tydligen hemma med magsjuka så det är ju helt klart därifrån det kommer. 

SKa snart ställe mej å skala potatis, vi ska ha köttbullarna å såsen jag gjorde i går. Är verkligen glad att jag har så mycket förberett, för laga mat i dag? Ingen höjdare precis, är verkligen inte sugen på nått alls...

Ska värma mej ett par nyttiga frukostbullar i ugen bara för att få i mej nått nu innan så jag slipper må illa igen pga. hunger.

Martin kommer snart å då ska han köra raka vägen till Mörrum å hämta hem kotten <3

Nej, lite mat nu då...

Av Lisa - 31 augusti 2009 12:44

Blev tvungen att tillkalla back-up i form av farmor som tog med sej Viggo hem tilll sitt så han får leka med nån som tyar.

han har varit himla snäll mot mej annars, lugn å lekt själv, men som sagt, han blir klart utråkad av att försöka ha roligt med en sån här trasa till morsa.

Nu lägger jag mej! Gonatt!

Av Lisa - 31 augusti 2009 10:45

Sitter med dubbla strumpor å fryser.

Är trött så det värker varenda muskel.

Bara att försöka glömma å se glad ut.

Viggo är uttråkad å vill ha skoj!

Av Lisa - 31 augusti 2009 06:42

Det belv som jag befarat, har spenderat natten i badrummet.

Tvi fan vad dålig jag har varit å är.

Inte sovit alls. :S

Är mer död än levande.

Inget höjdar tillstånd med en aktiv ett å ett halvt åring hemma.

Får se om jag ringer efter hjälper eller om jag härdar ut.

Har fått i mej lite proviva, men det är allt jag vågar ge mej på ännu...

Satans skit, har inte tid å va sjuk, vill inte börja med att va hemma från jobbet ju. :S

Av Lisa - 30 augusti 2009 21:10

Snälla, snälla sej inte att det är min tur nu! :(

Mår så jävulskt illa nu..

Av Lisa - 30 augusti 2009 18:51

Nån utflykt blev det inte. Ville inte riskera att smitta ner nån stackars okänd person med det eventuella virus som orsakat Viggos  kräksjuka så vi hyar hållt oss hemma. Å utsatt kända personer för risken i stället. :P

Martins pappa var här i förmiddags å Håkan, Johan å Nellie kom en runda nu i kväll...

Annars har vi mest städat, målat å lekt. Som de flesta andra dagar alltså. :D


Är ganska trött med som vanligt. 

Blir ett par avsnitt av PB i kväll. :)


Ledig i morron med, sen börjar jag på nya jobbet...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards