Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 30 april 2009 07:41

Allt flöt faktiskt på helt ok i morse, trots att det var ett bra tag sen jag skulle göra mej i ordning samtidigt som Viggo. :D

Visst, badrummet är fullt av toapapper, men hellre det än skrikande barn såhär på morronkvisten.

Jag glömde dock bort att göra kaffe.

Det problemet är dock avhjälpt nu, det visar sej att Preems kaffe är klart drickbart, å 100 gånger bättre än skolans. :D


Det gick bra för Viggo att gå på dagis vecka 24-25 med, en lättnad.

Hade lite svårt att somna i går pga. oro över det, men som sagt det gick! :P


Vädret verkar lovande i dag med. :D


Skola till tolv nu. Sen hem å dona inför kvällen. :)



Av Lisa - 29 april 2009 19:57

Sitter på altanen å dricker te med datorn i knät.

Inte världens skönaste för nacken, men ack så skönt för själen! :)

Jag älskar att vara ute.

Vädret har verkligen varit ljuvligt i dag. 

Hoppas det tänker va såhär fint nästa helg med när vi ska till Stugan...

Martin målar garageporten i mörk grå å det bli himla bra. :D


I morron är det banne mej Valborg med.

Hur snabbt har inte det gått?

Förra året impulsfirade vi med Stina, Emelie å Snoff hemma hos oss i lägenheten.

I år är det samma sällskap plus Gustav å en aningens mer avancerat.

Vi ska va här å grilla grillspett med potatisgratäng diverse såser å vitlöksbröd.

Jag ska göra en lyxig choklad tårta/kaka till kaffe. :)

Det ska bli trevligt tycker jag allt. :D


Först ska vi ju till skola, dagis å jobb.

Jag ska ju ha lektion för ovanlighetens skull.

Ganska trevligt som omväxling, speciellt när jag redan har min redovisning gjord. :D Ska bara sitta å lyssna alltså. :)

Först på redovisningar å sen på pappa. :D


Nu ska jag kolla runt lite här, sen blir det Leila som sej bör. :D


Det växer i min drivbänk, snart kan man börja skörda så smått. :)

 

Av Lisa - 29 april 2009 19:41

Klocka ringer 6.05

Stiga upp försent.

Stressa.

Säga nej till Viggo.

Lämna på dagis.

Dricka kaffe.

Blogga.

Skriva skola.

Blogga.

Vattna i drivbänk.

Skriva skola.

Hämta på dagis.

Säga nej till Viggo.

Leka.

Säga nej till Viggo.

Plocka fästing på Rex.

Välkomna hem Martin

Laga mat.

Säga nej till Viggo.

Plocka.

Lägga barn.

Säga nej till Viggo.

Säga nej till Rex.

Plocka lite till.

Kolla på tv/datorn.

Stupa i säng klockan 22.


Mitt liv! <3

Av Lisa - 29 april 2009 15:31

Sitter ute på gräsmattan å njuter.

Viggo ligger jämte mej på täcket å sover. <3 Så söt så. :D

Vi har varit inne i stan, först en runda på jobbet å sen Specsavers å Glassbåten.

Nu har jag fått tid till synundersökning, hoppas, hoppas det hjälper.

Eftersom jag ville ha nya linser med får jag dock vänta till den 16 maj innan det händer nått, men men...

I dag har jag faktiskt inte haft ont huvudet alls ändå då. :D


Det visade sej att jag har jobb from vecka 25, intro vecka 24 plus skola å ingen barnomsorg.

Jag hade ju optimistiskt nog trott att jag skulle kunnat av föräldraledig de veckorna. :S

Får försöka fjäska för dagis å se om det är ändringsbart så här i sista minuten. Det handlar ju inte om det veckor som vårt dagis är stängt så jag har hoppet uppe...


Nu vaknar kotten visst här... :D


Av Lisa - 29 april 2009 11:25

Är i princip klar med uppgiften nu.

Gigantisk är ordet, men hellre för mycket än för lite. :D

Är dock så trött i rygg å axlar nu så jag står upp. :S

Ska snart ge mej.

Det blie en dusch, sen ska jag hämta mitt älskade barn. :D

Vill hitta på nått i det fina vädret, men vad? 

Förr fanns det 4H-gård i Asarum , synd att det inte finns längre, hade varit en riktig höjdare för min djurtokiga son.

Ska ringa Stina å se om hon är sugen på att besöka glassbåten med oss kanske?


Av Lisa - 29 april 2009 10:19

Det är uppenbarligen inte bara småflickor som gillar Johan.

Även snart 24-åriga mammor kan hittas bland fansen. :D

Av Lisa - 29 april 2009 08:00

Så var det dags att sätta fart ingen.

Det finns både för å nackdelar med hem studier, men just nu ser jag nog mest fördelar trots allt.

Det allra bästa är att jag inte behöver göra mej i ordning för en hel dag bland folk utan bara drar på mej vad jag hittar. :D Det bidrar till mindre stress och mera Viggo-tid på morronen. :P

Sen är det inte helt fel att kunna ha mjukisbyxor å att alltid ha kaffe till hands. :D

I dag kanske jag till å med sätter mej ute. Vädret verkar riktigt lovande. :)


Inget skrik när jag lämnade Viggo i dag heller, han har bara vinkat glatt hela veckan. :D Skönt!


Lite jobbigt att jag mentalt redan befinner mej i helgen.

Det är två dagar kvar ju.

Morrondagen bli fövisso lugn, ska lyssna på redovisningar sen ska min lilla pappa föreläsa. Ska bli spännande tycker jag allt. :)

Det är alltså bara i dag jag behöver piska mej själv. Ska forsätta på en monster-uppgift om hjärtat.

Hoppas jag kan få tillbaka nån av de andra uppgifterna i dag. Hoppas inte min lärare har skickat dem till min skol-mail för det f*nskapet funkar inte nu igen. :S


Nu är det dags! Hej på er! 


Av Lisa - 28 april 2009 20:42



2009

2008

2007

2006

2005

2004


Martin Svensson- 

mannen i mitt liv.

Min stora kärlek <3



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards