Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 31 oktober 2012 22:14

Jo jag vet, jag brukar va trött.
I kväll är sannerligen inget undantag.
Har matats med info i två hela dagar å i morron fortsätter jag på samma bana.
Stenhårt plugg på förmiddagen å lektioner på eftermiddagen!

Det känns att man lever å jag längtar lite efter att bara jobba. :)

Sov gott! :)

Av Lisa - 31 oktober 2012 16:29

Så pass söt! :)

Av Lisa - 31 oktober 2012 06:52

Hade lipfest i går kväll innan jag somnade.

Ibland blir det för mycket för mej också.

Att leva tillsammans med rädsla som är så påtagande kan bryta ner även den starkaste.

Nu fick jag uttrycka mina farhågor också, å jag hoppas ännu mer att vi är på väg mot bättre tider...


Har sovit hela natten med Viggo tätt in till mej å hade gladligen legat kvar med mina rödgråtna ögonen i den där sängen än.


Det var tyvärr inget alternativ denna morron utan jag har varit uppe en bra stund.

Har lämnat barnen på förskolan å är hemma å lämnar bilen(jo jag är bra lat ibland.. :P) å slänger i mej lite frukost innan jag blir hämtad av min kombatant för å avsluta BPSD-utbildningen i Karlskrona. :)

 

Förhoppningsvis är vi hemma lite tidigare i dag så mina barn slipper hämtas sist av alla på dagis.

 

Ha en bra dag, vi ses i kväll igen. :)

Av Lisa - 30 oktober 2012 21:27

 

Hoppas på att allt är som vanligt nu?

Att det här var sista gången?

Att min riktiga Martin är på väg tillbaka?

 

Det är det enda jag bryr mej om just nu ska ni veta.

Att Martin förblir frisk.

Fysiskt å psykiskt.

  

Av Lisa - 30 oktober 2012 20:14

I dag har jag dp varit i Karlskrona.

På lärcenter på lasarettet närmare bestämt.

Där har jag gjort dag 1 av 2 i utbildningen som gör mej till BPSD-ambassadär på min arbetsplats.

Första dagen har varit riktigt bra. Föreläsning om demenssjukdomar å om registret i sej av en man som sannerligen brinner för det här.

Så inspirerande med männsikor som är så kunniga å vet precis vad det pratar om!

När vi slutat för dagen blev det en sväng till Lyckeby för lite små-shopping som sagt. :)


Blev avsläppt på jobbet samtidigt som Martin parkerade vid dagis så jag gick dit å mötte upp familjen.

Väl hemma lagade vi å åt middag innan jag ägnade en timma åt den där sabla pumpan, som nu äntligen antagit formen av ett ansikte å står å lyser på trappan. :D

Viggo hann se den en liten sväng innan han somnade i allafall. :P


Ligger i soffan å hade gärna vilat huvudet framför nått lättsamt på tv, men det är ta mej tusan ingenting å se!

På torsdag är det jag som hämtar hem Sons of anarchy-boxen från Stina så vi har nått å se här om kvällarna, för utbudet på tv, suger rent ut sagt!


Det får bli en dusch i stället, å en tidig sänggång gissar jag, kan va skönt det med då det väntar två långa dagar till för oss denna veckan...


Innan jag avslutar kan jag avslöja att i paket jag hämtade på Reptil var det me&i-kläder å i det andra gömde sej denna här gigantiska å snygga tavla. :D

Snygg va? :D


Kram å gonatt! 

Av Lisa - 30 oktober 2012 19:55

Det blev visst en shoppar-dag i går.

Viggo fick två nya svettisjackor på Villervalla å Leo å en mössa.

Å på H&M blev det både nya byxor två båda barnen å pyjamas till Viggo å en tröja å vantar till mej själv.

Innan vi körde hann jag dessutom med lite "klick klick" å införskaffade Leo's vinterkängor å la en liten order från Bus och rackartyg. :)


 


 


Även i dag har jag blivit med nya grejer, shoppi shoppi på Rusta å Blomsterlandet, tavellister å fina glasflaskor blev det där. :D

Dessutom är jag precis hemkommen från en hämta-paket-runda men vad som gömde sej i dem, det får ni vänta med å veta. :P

Av Lisa - 30 oktober 2012 18:51

Långt i från den vackraste jag gjort, men nu är den äntligen färdig!

Av Lisa - 30 oktober 2012 17:17

Den som kom på det här med sommar å vintertid, den skulle ju ha stryk!!!
Jag vill i allafall inte ha mörkt så här tidigt om jag kan slippa!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards