Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2015

Av Lisa - 31 december 2015 15:03

Bordet är dukat å fest-outfiten är på! ;)

Jag är taggad att lämna det något crappiga 2015 bakom mej å säga välkommen till ett nytt år! ;)

Gott nytt år på er nu!
Hoppas ni får en toppen kväll! ;)

Av Lisa - 31 december 2015 11:20

Intas på gymmet efter väl utfört cirkelpass.
(Om ni tittar mer på glaset än på mitt tryne ska ni nig klara er utan att må illa. :P)

Nu lite ärenden som sagt, sen hem å ordna! :)

Av Lisa - 31 december 2015 08:50

Nyårsafton.
Viggo inleder firandet med att rekordsova till halv nio å jag ska strax in till gymmet i stan å gå på cirkel! ;)

På hemvägen hoppas jag hitta en duk(alla våra är förstörda.. :/) å sen blir det matlagning å fix för resten av dagen! ;)

Vi hörs igen senare.
Nu måste jag byta om. ;)

Av Lisa - 30 december 2015 20:46

Både nya västen(från M å P) å mössa+vantar(från Stina) funkade fint tillsammans med nya skorna i löparspåret.
Om jag bara kunde inse en gång för alla att mina benhinnor däremot INTE funkar med asfalt(nej inte ens lite!) så kunde jag varit fullt nöjd med dagens runda.
Det gick oförskämt enkelt(halv tre-tre är en optimal tid å träna förutsatt att man ätit lunch!) å nästa gång tar jag tre varv å ger f*n i asfalten! :D

Kvällen har varit lugn.
Vi har spelat lite till mario å mest drällt faktiskt. ;)
Å nu sitter vi här i sofforna å forsätter i samma anda! :D

I morron är det nog ett lite högre tempo vid den här tiden.
Då ska huset här fyllas med en massa vänner å vi ska äta en massa gott å skåla in 2016 tillsammans! :)

Jag ska baka lite redan på förmiddagen men även hinna med lite cirkelträning å lite duk å fix å sånt skoj.(är Jysk öppet i morron? :P)

Torsdag å fredag sen ska vi bara hänga vi i lilla familjen å ha en massa tillsammans-tid innan vardagen är här för oss allihopa! ;)

Nu blir det SoA här igen.
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 30 december 2015 14:56

Dags å prova lite prova lite fler julklappar! ;)

Av Lisa - 30 december 2015 07:45

Det blev två avsnitt till av SoA(säsongen tar sej ändå. :P) men med facit på hand kunde vi lätt plöjt ett par till.
Thats right.
Mrs insomnia is back. :(

Låg å snurrade å suckade å planerade upp mitt liv tills klockan vad närapå två. :(

Mitt humör denna morron är där efter.
Om jag tyckte det var illa i går är det ingenting mot i dag.
Då hjälper inte alla discolampor i världen eller tanken på att dagen är kort.
Det är så illa att jag låg kvar i sängen å beklagade mej högljutt å om jag inte vore vuxen hade det varit en dag som jag sjukanmält mej å stannat i sängen..
Så.
Då fick jag det sagt!
Nog gnällt! :D


I morron är det nyårsafton.
En högtid jag älskar att både fira å omfamna ur "chansen-att-förbättras-över-en-natt-synpunkt".

Nyårslöften är en självklarhet för mej.

Hur gör ni?
Lovar ni något?
Å hur ska ni fira?

Ni kan väl muntra upp mej lite med en kommentar eller två medan jag är på jobbet å tjurar? ;P


Ha en fin dag i vilket fall, vi hörs senare med lite gladare miner! ;)

Av Lisa - 29 december 2015 21:22

Det behövdes uppenbarligen inte mer än en ynka arbetsdag innan stress å ångest å otillräckligheten gjorde sej påmind.
Att det ska kännas så svårt att få tiden å räcka till..?
Synd att lyxhustru inte är ett alternativ i vår familj, för jag hade sannerligen kommit mera till min rätt som hemmafru. :P

Skämtåsido.
Jag var allt annat än på topp.
Trött å lipig å allt det där ni vet.
Sen åt jag pizza(tycker knapp om det, men pallade bara inte laga mat!), spelade supermario i två timmar å sen sparkade jag(eller kanske Stina) mej själv där bak å drog en liten runda till Motiva å tog mej ett löp.
;)

Å nu känner jag mej betydligt piggare å gladare! ;)



I morron är det jag som tränar å sen äter middag direkt(utnyttja jullovslyxen ni vet. :P) å då kanske jag kan slippa ge efter för ångesten! :D
(Inte för att den var extrem eller så, men ändå, den var där! :))


Nu återstår det å se om jag spelar lite mario till (medan Martin spelar FIFA, fina julklappar våra barn fick, tycker ni inte? :P) eller om vi ska se vidare på SoA innan bädden kallar! ;)

Kram på er nu.
Å natti natti! ;)

Av Lisa - 29 december 2015 15:42

Här sitter jag med andan i halsen å försöker varva ner.
Vet egentligen inte varför jag känner mej så stressad, men det är jag just nu.
Ingen höjdare alla faktiskt, men jag hoppas på att ett par stilla minuter å sortering av tankar hjälper.


Jag har ju då jobbat i dag.
Ganska motsträvigt det medges, men dagen flög förbi.

Stina å Daniel hämtade mej på jobbet å sen åkte vi direkt å införskaffade allt vi behöver till Nyårsfesten! ;)
Vi ska fira här enligt tradition med trerätters å annat trevligt! ;)

Nu ska jag å det här lilla tjatet spela ett parti mario innan jag ska upp till gymmet en sväng! ;)

Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards