Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2012

Av Lisa - 30 november 2012 23:05

Eftersom det inte fanns vikarie å få tag på till mitt kvällspass i dag fick jag pussla med komptimmar å goda vänner för att få i hop denna dagen.

Ingen kommer tacka mej jag vet, utom möjligen Nina som slapp jobba ensam, men jag bara är sån.

Är så tacksam att Sandra tog med sej Viggo på fotbollen så han fick gå dit även i dag.


Leo lider som tusan av sina blåsor.

De kliar nu i kväll å han har knappt ätit i dag.

Stackars lilla kotte!   


Tack å lov att jag fick semester i morron för jag är så trött så det inte går å beskriva.

Ska hiva mej i duschen nu å sen blir det sängen som gäller!

Jag å Leo ska va hemma å hoppas på bättring i morron medan de andra ska till Sölvesborg en runda.


Ha en bra helg! Kram

Av Lisa - 30 november 2012 12:55


Av Lisa - 30 november 2012 12:08

Jag har verkligen ingen som helst impulskontroll när jag är trött...
Biskvier it is! :)
Å mitt livs första cakepops! :)
Så förbannat överdrivet, men oerhört typiskt mej! :)
(Heller bakprojekt än okynnes-shopping väl? ;))

Av Lisa - 30 november 2012 10:31

Herregud så söt! <3

Av Lisa - 30 november 2012 09:12

 

I går förmiddag började Leo klaga på att han hade ont i munnen.

Jag kollade efter blåsor på tungan men såg inget.

Sen började blåsorna poppa upp runt munnen å när han la sej i går var det med feber i kroppen å en herrans massa blåsor.

I dag är det sårigt runt munnen å prickigt överallt.

Å efter vad jag själv å bvc tippar på så är det en lite mer avacerad form av höstblåsor(efter som de bara brukar hålla sej till ansikte, händer å fötter, å Leo har på ryggen med...!)

Det ser värre ut än vad det är, för han är knappt påverkad i dag.

Ingen feber å lite svid när han äter bara.

 

Barnen blir hemma med mej i dag å mina studer skjuts ytterligare på framtiden.

Inte för att jag hade lyckats nått vidare bra i dag ändå med tanke på att jag inte sovit bra på över en vecka å knappt alls nu i två nätter. :(

Jag blir snart tokig, men vad ska man göra?

Bita i hop är ända alternativiet även om jag är lipfärdig av trötthet.

 

Tänkte passa på skryta lite denna fredagsförmiddag.

Dels med mej själv som fått VG på alla uppgifter i kursen äldre å sjuk, å där med också fått VG i kursbetyg. :D

Sen är det Leo som ska hedras. Han är officeillt blöjfri. Hemma! (på dagis är det andra grejer!).

Han går å sätter sej på pottan själv när han behöver å är vi i väg accepterar han toalettstolar. :D

Min duktiga kille. :)

Kanske vi skulle skippa blöjorna på dagis, å ha kalsonger där med, så kanske det funkar där också?

 

Barnen leker faktiskt utan bråk just nu (kors i taket!) så jag ska passa på bälga i mej mera kaffe å diska upp det sista från gårdagskvällen.

Kvällen var i övrigt väldigt trevlig, även fast jag gick tomhänt ur lotteriet även denna gång. :)

Jag fick en underbart fin lykt-boll att ha på yttertrappan. :D

 

 

 

 

Hoppas ni får en fin fredag hörrni! 

Vi hörs senare. :D 

Av Lisa - 29 november 2012 18:34

Av Lisa - 29 november 2012 15:21

.. Å få karamellfärg överallt ingick väl inte precis i dagens planer.
Men som vanligt vinner mamman i mej över städerskan så nu blir det stress, stress, stress fram till halv sju när mina gäster kommer. :)
Det brukar bli bra ändå, men jag vet inte riktigt var jag ska börja! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards