Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2015

Av Lisa - 31 januari 2015 19:36

Med den äckliga huvudvärken å en mage som är förbannad på alla tabletter jag tryckt i mej i dag ligger jag nerbäddad i soffan med en gosetrött Leo.

Vi har haft en helmysig dag trots den vidriga huvudvärken å bara gjort vad vi har känt för. :)
Å än är det inte slut.
Vi ska äta pannacotta å se gladiatorerna också.
(jag ger Leo tjugo minuter. Max. :)).

Halleluja för helg hörrni.
Vad det är skönt å bara va...

Av Lisa - 31 januari 2015 17:22

Lördagsmyset! :)

Världens godaste bresaolarullar!

Blanda philadelphiaost med riven parmesan, rivet citronskal å hackad basilika.
Salta å peppra å bred på bresaola.
Rulla i hop å servera som innan-maten-snacks! :)

Av Lisa - 31 januari 2015 13:29

En förmiddag i backen gjord! :)

[Bild]

Såååå skönt å äntligen kunna va ute lite. :)

 

Nu kollar vi lite konståkning å grillar lite korv hemma på tomten. :)
(Vem som gör vad låter jag va osagt. :P)
Viggo'n är på fotbollsträning å när han kommer hem ska vi bara mysa för resten av dagen
(så bra som det nu går med mr jag-har-vaknat-på-fel-sida-idag-igen...).
Äta lite goda tilltugg innan fonduen å så slår vi till på pannacotta till efterrätt! :)

Hoppas ni har det bra ni med!
:)
Hörs sen!

Av Lisa - 31 januari 2015 08:52

Jag inledde lördagen med två eeze å öppet fönster.
Denna eviga huvudvärk alltså.
Den blir ju inte precis bättre av att Viggo är uppe innan halv sex, oavsett om det är helg eller vardag.
Nu efter kaffe, frisk luft å en blund i ögat till känns det bättre i allafall. :)

I dag är det lördag å snö.
Jag tänker pulka å grill-lunch utomhus.
Om det hinns med vill säga.
För stressar, det gör jag bara inte! :)

Viggo har redan hunnit va ute en runda som ni ser å det känns skönt med ledighet.,:)
Vi ska strax äta frukost här å sen får vi se hur dagen artar sej.
:)

Vi hörs igen! :)

Av Lisa - 30 januari 2015 22:01

Världsklass.
:D

Bra mat, bra service å bästa sällskapet! :)
Eriksberg får två tummar upp av mej även efter detta besöket! :)



Ett prima sätt å fira in helgen på.
Helt klart! :)

Den här helgen har vi, i kontrast mot de passerad denna månaden, ingenting stort planerat. :)
Viggo ska träna men ingen annan tid är bokad att passa.
Jag kunde ju tränat i morron bitti, men tanken på två mornar att ta det lugnt på känns så extremt lockande att jag har valt bort tabatan faktiskt. :)

Leo har bestämt att vi ska äta fondue(no shit) å sen ska hela familjen se gladiatorerna på kvällen. :)
En plan jag mer än gärna ställer upp på förståss! :)
Lugn å ro är lika härligt som fullt ös det! :)

Hoppas ni får en fin helg.
Vi hörs förståss igen! :)
Kram å gonatt!

Av Lisa - 30 januari 2015 17:08

Femton gånger har jag bytt tröja(jeans har jag bara ett par rena(?!)) å det slutade med samma som jag hade sist vi besökte Eriksberg. :)

Då tar vi helg igen! :)

Av Lisa - 30 januari 2015 06:48

Veckans bästa dag är här.
Ron lägger sej i magen å allt känns lite lättare! :)
Å vet nu vad?
I dag har jag vaknat på ett extra prima humör! :D

Nu gör vi det här hörrni.
Sen tar vi helg! :)

Av Lisa - 29 januari 2015 22:33

Då var denna veckan också passerad.
I morron är det fredag å vi ska lyxa till det med after work med Stina å Daniel! :)

Hell yeah till det.
Var för länge sen vi träffade dom nu! :)

Nu ska jag sova.
Gonatt på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards