Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2007

Av Lisa - 31 maj 2007 15:12

Min dagsplanering(från i går) har gått fint, har bara gjort några små-ändringar :)

Har inte sprungit, men tro inte att jag bara ska lata mej för det. Tänkte ta mina stavar me mej å åka till Asarum i kväll medan Martin tränar, om mamma vill ha mej, hon svarar nämligen inte i telefon, har varit upptaget i timmavis... :(

Har varit på Apoteket å köpt en handkräm för en femtilapp, en aningens dyrt för en sån liten tub, men det är nog värt det(?!). Har köpt en väggalmanacka me, för hundranio kronor, det är på tok för dyrt, men vad gör man...?

Var hos Emelie på kaffe när jag ändå var på stan, trevligt..

Tog en sväng uppom torget på hemvägen å köpt lite blommor till min balkonglåda, några orangea(p.g.a färgen på dynor, ljuslyktor och filtar, måste ju matcha) och några vita. Köpte även en lite större vit blomma till min lilla zinkkruka.. Hade tänkt plantera hos mamma i kväll...Om hon nu svarar....


Ska grilla kyckling med ljummen potatissallad till middag i dag :) Det gäller att passa på när man har tid, jobbar ju hela helgen.. :(



Av Lisa - 31 maj 2007 11:42

Nu har det hänt igen!

En man har blivit mördad, i hjälkörd enbart för att han vågade stå för vad han tyckte, vågade agera när någon gjorde orätt och vågade visa civilkurage!

Vad händer? Hur är det möjligt?

Samma ska hände med John, för ett par år sedan, mördad, ihjälslagen för att han vågade uttrycka sej och vågade reagera när några ungdomar kissade inne i en port!

Varför detta grova övervåld?

Räcker det inte att dessa människor tror att de har rätt att kissa i portar, skräpa ner och bete sej svinigt i största allmänhet? Måste de även tro att de står över lagen och har rätt att ta någon annan människas liv?! Inför nya lagar, hårdare straff för de som hotar, skrämmer bort allt civilkurrage!!

Civilkurage måste vårdas! Det är en av de viktigaste "funktionerna" i samhället. Om du själv blev våldtagen/rånad/utsatt på något sätt önskar du inte att de som går förbi ska sluta upp bakom dej och hjälpa?!

Självklart vill du det!! Hur ser  vårt land ser ut i dag?  Folk blir mördade, våldtagna, mitt på ljusa dagen, utan att någon ens har sett(?!?) nått!

Har du stött på någon som du inte känner som har hjälp/stöttat dej i något läge har du haft otrolig tur! Än så länge finns det några få modiga personer kvar..

Men hur kommer Sverige se ut om tjugo år, när alla är skrämda till tystnad och inte vågar stå upp för vad som är rätt?


Är rädd men har fortfarande ett hopp om att trenden ska vända...


Av Lisa - 30 maj 2007 22:02

Vill ha...!

Av Lisa - 30 maj 2007 20:56

Kom hem från mötet vid halv fem-tiden.

Det gick lungt till, inga dagen mot natten disskussioner, som jag hade förväntat mej. Det kan ha berott på att jag var ensam nattrepresentant...?


Har städat och ätit lite thaimat... :)


Har varit ut å gått/sprungit ett varv på strandpromenaden, bara jag och min mp3-spelare. Härligt värre =)


Sen har jag löst lite korsord. :)

Martin kollar på Lost, men jag har aldrig följt det och vill inte göra det heller... Ska nog krypa tillbaka i sängen med mina tidningar en stund till.... :)


I morron har jag planerat(OBS! Planerat!) att springa en runda, köpa lite goda frallor till frukost(upptäckte att mina mörka favvis-frallor även finns på ica nu, lovely!) och sen gå en runda på stan å kolla lite. Måste i allafall till Apoteket å köpa lite handkräm... Hade varit kul å hitta något annat mysigt med... Men jag vet inte om jag vågar köpa något med tanke på min stundande födelsedag.. Men titta kan man ju alltid... Eller...?! :)


Här kommer en något sen bild på skorna jag köpte i Kristianstad den 12 maj 

Av Lisa - 30 maj 2007 11:02

I dag är det möte på jobbet, mitt allra sista. Har vägt fram å tillbaka om jag skall gå eller inte..

Känner inte för det precis..Tycker det är en aningens slöseri med tid, mitt i min ledighet...Men sen är det ju som sagt sista mötet så jag ska gå dit ändå.. Har en känsla av att det kommer bli en del tjafs och om jag går har jag i allafall en chans att försvara mej och slipper riskera att jag blir felciterad...


Hade behövt ta ett varv med dammsugaren, men jag ska upp till Stina ett varv i stället :)

Av Lisa - 29 maj 2007 18:04

Har inget å göra..

Väntar på att klockan ska bli sju, då är det dax för en

stavtur á la friskis å svettis. =) Undrar om det räcker med knickers å linne..?! Borde göra det, vår termometer visar 27 grader, förvisso i solen, men ändå :)

Var ute å gick i går kväll med, dock utan stavar, de är förbjudna i Martins närvaro. Vi tog ett varv runt strandpromenaden, mycket trevligt...


Känner inte mej på så bra humör just nu , helt utan anledning ... *SUCK*


För er som fortfarande inte vet vad ni ska köpa till mej i present, älskar jag ju böcker,  så ett presentkort på adlibris, är absolut inte fel =)




Av Lisa - 29 maj 2007 14:53

I dag har jag varit på Sjölands konditori och beställt en tårta till fredag, med chokladmousse, hallonmousse och kladdkakebotten. MUMS! Födelsedagen kommer firas med tårtkalas med flickorna, sen middag hos mamma å pappa, har önskat spättafilé, potatis, vit sås och ärtor! :)



Snart är det sommar igen...Det innebär att jag har känt Maria i ett helt år snart.. =)

På söndag kommer Rebbi hem från Umeå, mycket trevligt!

Fick även ett mejl i dag som talar om att familjen Johansson/Nilsson också är på hemmarsch... :)


Om jag får semester som jag har önskat har jag bara sex ynka nätter kvar innan jag byter jobb :) ÄNTLIGEN!!!



Har fikat med Mia, Stina och Emelie en stund i dag. :)

Hade tänkt ta en runda på stan å spana lite på födelsedagspresenter till Martin, men det var så varmt så jag pallade inte..

Vet inte om jag ska försöka mej på en runda nu...? Nya Hemmets kommer ju i dag :) Skulle behöva några nya tröjor eller linnen med.. Fast jag är ju ledig fram till fredag kväll så jag kan kanske kosta på mej att vänta till i morron..

Ska nog göra en kall cous-cous-sallad med bacon till middag, kan kanske bli gott...?

I kväll blir det ett varv med stavarna å sen bänkar jag mej i soffan å kollar på Desperate Housewives :)

Av Lisa - 28 maj 2007 15:01

Ur de allra flesta aspekter älskar jag Karlshamn. Har bott i kommunen hela mitt liv och har så gott som aldrig, bara under några enstaka månader i 11 års åldern velat flytta här i från. Närheten till havet är det som talar allra mest till "stadens" fördel. Men p.g.a av "småstadsstausen"(31 179 invånare 2006) finns det en å annan grej som saknas och som hade gjort Karlshamn ännu bättre.

Här kommer listan över vad jag saknar i min stad:

- Söndagsöppet i affärerna

- The body shop, H&M, Åhlens.

- Ett modernt och billigt gym i friskis och svettis regi.

- En mongolisk restaurang.

- Inget budget underskott, och fler tjänster inom omsorgen.

- Ett bra hockeylag, helst i Elitserien.


___________________________________________________________

I natt läste jag ut min bok, Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson, alla 704 sidorna var exakt lika bra! Stieg Larsson var en enaståande författare, det finns inget i hans sett att skriva som går att klaga på, det finns inget annat ord än perfektion!

________________________________________________________________

Stina! Jag vill ha en heldag i Växjö i födelsedagspresent av dej!



Sötnos!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards