Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Lisa - 22 november 2009 19:28

Bortsett från den ekonomiska aspekten finns det idel fördelar med att Martin from. i morron är arbetslös.

Framför allt gynnar det vårat hem å de renoveringsprojekt som fortfarande finns kvar.


Han är redan i gång.

Ni kommer kanske i håg hur gillestugan såg ut förr i tiden

(gillestugan )

Den fula heltäckingsmattan å den bruna tapeten sitter fortfarande kvar i trappen ner. Men deras dagar är ränkade.

Martin har redan rivit tapet å håller just nu på å vippar.

Vi kommer alltså inom en snar framtid ha vita väggar å en slipad trapp i stället. :)

Av Lisa - 22 november 2009 19:11

Vi kom i väg på våra uppdrag en aningen senare än vad vi tänkt då bilen inte vill starta i dag heller.

Tack å lov ställde en granne upp med nån slags laddningsapparat, men batteriet sjunger helt klart på sista versen. Timeingen på vår bil är verkligen på topp.

När bilen väl startat körde vi å källsorterade, lämnade pappas flaskor å sen vidare till Håkan i Mörrum. Väl där trotsade vi regnet å begav oss till ån för att mata ankorna. :D

     

En väldigt populär å mysig aktivitet tyckte allt, trots att somliga av oss enbart hade vattentäta skor men inga regnkläder. ;)

Vi stannade å åt lunch i Mörrum eftersom Viggo slocknade på vägen från ankorna å hann väl inte så mycket mer än hem å vända innan Martin skulle i väg igen...


Mycket annat blev det därför inte gjort, ingen städning å inget trädgårdsplock.

Men, men nån gång ska man väl hinna? ;)


Får se vad kvällen bjuder på, är nästan oförklarligt trött så nått större projekt kan jag inte tänka mej att det blir för min del.

Kanske kan jag äntligen börja på min nya bok(eller ja, den är inte ens ny längre...) eller om Martin är sugen på att se nån film.

Vi har sett mycket bra filmer både fredag å lördag kväll denna helgen. Wallander- Läckan  som vi såg i fredag var helt klart bäst av de nya hittills.

I går såg vi Bedtime stories, å som jag skrattade åt marsvinet, varje gång det kom i bild. :)


Så var ännu en helg slut, men i morron är det jag som går till jobbet medan de andra två ligger kvar i sängen.

Jobbar bara till två dock, hade behövt in till stan en snabbis med då det är ett visst jubileum som äger rum på tisdag. "blink, blink".



Det var nästan allt för nu,bara en sak till. :)


Det verkar nästan som att jag är ensam om att fortfarande tycka det är skitkul å blogga. Kanske inte alla dagar, men oftast. Det enda jag tycker är trist är när jag inte hinner få i väg det jag vill eller när jag inte har ork till att skriva nått vettig. :D Har sagt det innan å jag säger det igen: Inga som helst planer på att sluta här inte. :P

Av Lisa - 22 november 2009 09:26

En frukost tillsammans med hela familjen sen är man på topp. :)

   


Denna dagen har vi planerat att hinna med en hel massa.

Första anhalten är återvinningsstationen därifrån kör vi till M å P å lämnar pappas skörd från gårdagen där efter till Mörrum för att lämna Håkans bil å sen gå en sväng längs ån å mata ankor. :D

Sen ska vi hem å dona lite innan Martin ska i väg å träna.

Nu ska vi palta på oss regnställ å sen beger vi oss. :)

Trevlig söndag därute! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards