Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2008

Av Lisa - 30 april 2008 22:00

Har haft en jätte-trevlig kväll trots tröttheten. :)

Vi gick till i Rosengården å kollade brasan å fyrvekeriet... 

Skrattat har jag gjort med, duktigt övertrött å lättroad.


I morron blir det ingen blogg för mej. Vi kör ganska tidigt nämligen.

Hoppas kläderna jag har planerat åt oss funkar bra å allt annat med.


Barnmorskorna som gäller nu, sen sängen. Gonatt på er! 

Av Lisa - 30 april 2008 16:08

Nu har jag bytt kläder säkert tio gånger.

Tillslut fick jag ta en tröja från stryktvätten. :( Klänning är ju uteslutet pga. amningsbiten å jag MÅSTE ha ett par svarta leggings, snarast!

Magen syns, vad jag än klär på mej. Är så sjukt trött på denna kroppen nu! Nästa vecka SKA jag börja träna igen!


Sitter å tröstäter chips just nu, precis som det skulle hjälpa. :( 


 Martin å Stina är på Coop å handlar, diverse plockmat står på vår Valborgs-meny, ska bli gott med mat, har inte hunnit äta lunch i dag...


Tänkte fixa lite med farmors present nu, men tyvärr är jag ganska begränsad. Jag menar hur slår man in två flaskor på bästa sätt, så det blir snyggt om man inte ens har paketsnöre hemma? Har iallafall kommit i håg att köpa ett kort.


Hela morron-dagen är alltså vigd åt Jönköping. Vi ska köra ganska tidigt för middagen är redan vid ett om jag har förstått det hela. Efter middagen ska vi köra till farfar innan det blir raka spåret hem igen. Kommer bli ganska stimmigt, men jag hoppas vi kan hålla oss lugna både Viggo å jag...

Det blir till att bil-amma hela dagen, det är en sak som är säkert. Måste packa ner lite fler blöjor å grejer i skötväskan med... 


Har ganska mycket att stå i känns det som, vi ska spendera kvällen här hemma. Känns som det är den bästa lösningen för minigrabben(som inte är så mini längre :)) med tanke på att vi ska flänga hela dagen i morron. Men det är inte precis ett gästvänlighem vi ligger inne med för tillfället, stök å grejer överallt.

Längtar...


 

Är nästan för trött för att va mamma i dag känns det. Man slappnar ju aldrig av. Å i dag orkar jag ingenting känns det som. Å vad leder det till?! Jo, självklart dåligt samvete till tusen!




GLAD VALBORG PÅ ER!


Av Lisa - 30 april 2008 15:11

Allt har gått i ett i dag. Intensivt värre.

Vi hade promenerat klart vid kvart över tolv.

Sprang uppom å matde pojken, sen begav vi oss till bvc.

Jag hade rätt, Viggo växt, hela 500 gram å 3 cm större än sist. Han väger hela 5860 gram å är 63.5 cm. :)


Håller på å velar om middag i kväll, vi ska tydligen hänga med Bill å Emelie å Snoff. Jag som var så lättad över att slippa fatta ett matbeslut i dag. Inte mycket att be för dock...


I morse klockan nio sa jag farväl till en kär gammal vän, sålde vår gamla kamera för 400 kronor. Hellre det än att den bara ligger å skräpar. :)


Anna är i Ullared i dag, är med duktigt sugen på att åka dit...


Av Lisa - 30 april 2008 10:10

Är helt slut innan dagen ens har börjat. :(

Viggo åt vid kvart över fyra i natt, det kan ju tänkas att det är positivt för mej att han sover så länge, då får jag ju med mer sömn. Tyvärr är det snarare tvärtom. Jag sover mindre. Vaknade första gången vid halv två, men lykades somna en timme. Vid halv tre var det dock kört, låg å väntade, lyssnade å led fram tills han vaknade. :(  Det gick inte att somna.

När han väl hade ätit då vid halv fem var tefatsögonen tillbaka. Han ville inte komma till ro, å låg sparkade i sin säng... Vägrade dock stiga upp med honom, det var ju trots allt natt fortfarande, å han skrek ju inte eller nått så han fick vackert ligga kvar. Vid halv sex åt han igen. Sen sov han lite oroligt i sin säng till halv åtta då han ville ha mer mat. Vid åtta somnade han äntligen på mitt bröst. Å jag sov också gott, fram till nio då jag var tvungen att stiga upp. Viggo vakande såklart när jag lyft bort honom från mej. Å är det nått han hatar min lilla pojk så är det att väckas. Han har pylat nu i en timme innan han äntligen somnade om... 

Först nu slänger jag i mej lite frukost, vi ska ju ut å gå vid elva...


I kväll har det troligtvis blivit ändrade planer. Vi skulle egentligen till Brinkamåla, men barnen är förkylda. Å jag är inte så sugen på att Viggo ska smittas igen...

 Vi får se hur det blir...

Av Lisa - 29 april 2008 21:59

I morron ska vi promenera igen.

Denna gången med Sofie, Olivia å Filip å Hanna å Elias. De kommer in till stan klockan elva.

Klockan ett ska vi till bvc.

Ska bli riktigt kul den här gången, för jag har fått för mej att Viggo har växt en bra bit på längden sen sist. :) Får se om jag har rätt...


DH var fint i dag tycker jag, blev inte besviken, mer än på Mike då såklart, men vem är inte det?! :)


Nu ska jag försöka lägga min lilla pojk i sin säng. Lite tefatsögon- varing, men jag hoppas han somnar! ;) 

...

Av Lisa - 29 april 2008 20:52

Jaha, då sitter jag här som vanligt å funderar.

I morron är det Valborg igen.

För exakt fyra år sedan firade jag med Anna å Ida i Mörrum,

sen dansade jag med Martin på Båten! He, he! :)

Det var tider det!


Det ärså tradigt att ha så lite pengar jämnfört med innan. Pengar att kladda för alltså. Jag är ju inte pank precis, men jag måste tänka mej lite mer för now days.. Men det är värt det å lite till! :)


Snart DH-dags! ;)


Mia--------------> Jag vill skriva Viggo på insidan av höger ankel, om du förstår var jag menar? I pytteliten skrivstil. Hade även velat skriva Martin på samma ställe på vänster sidan, men då går väl alla i taket. :)

Av Lisa - 29 april 2008 16:35

Det blev sängen jämte Viggo trots allt. :)

Slummrade till lite, men Martin ringde å väckte mej. :(

Känner mej tröttare nu än innan jag la mej.

Har i allafall duschat, mycket mer blev det inte gjort. Viggo har surat loss, pylat utan att veta vad han vill.

Han var väl fortfarande trött, han har somnat igen nämligen...

Hade hoppats han skulle äta innan vi körde till Mörrum, men det verkar han inte va sugen på precis... 

Av Lisa - 29 april 2008 13:45

...eller två över...

Då skulle jag äntligen ta steget å tatuera mej. Känns väldigt slösigt med pengar nu bara... Men det är först nu jag är säker på motivet... :)


Har redan hittat en massa mysiga grejer att beställa till Viggos blivande album med... iiiihhh. VILL HA!

Men det känns inte heller som någon motiverad investering i dagsläget, hinner inte sitta med det nu innan flytten ändå... Fast, oj, oj vad jag vill... :)


Okej, nu blir det duschen... :P 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards