Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 31 oktober 2011 21:59

Firefox har slutat svara här ett tiotal gånger nu.

Jag har kämpat för å ge er min dagliga kvällsrapport i en timme nu.

Ett halvfärdigt inlägg har gått upp i tomma intet så jag ger ta mej tusan upp!


Jag ska börja jobba i morron å det känns ganska lugnt.

Barnen kommer ha det bra, det tvivlar jag inte en sekund på å det är huvudsaken.


Jag börjar med en kvällstur så jag har lite dötid innan jobb som förvisso ska ägnas åt städ,, menjag ska nog hinna med er lite också. :)


Nu blir det det dusch å sängen i stället, för jag ger som sagt upp det här för i kväll!

Gonatt!

Av Lisa - 31 oktober 2011 10:00

Leo har inte alls kopplat den här med vintertid å vaknade redan halv fem i morse.

Nu var han så trött att jag la honom i vagnen sen sov han på en minut. :)

Lilla gubben, det är inte lätt å hänga med.  

Viggo däremot han tog sej sovmorron till kvart över sju han. :D


Trots att jag varit upp i snart sex timmar har vi inte fått mycket gjort i dag, åtminstone inte ännu.

Funderar på å släga i hop lite rågbullar å lägga i frysen att ta till som kvällsmat när tiden inte räcker till.

Jo visst, jag ska inte äta bröd, men ibland så... :)

På tal om det så måste jag ta tag i mitt liv igen denna veckan.

Jag vill gå ner en hel massa till så här finns inte utrymme för å ligga på latsidan(egentligen inte ens på helgen, men jag måste njuta lite av syndigheter då för å orka med veckorna. :P)


Jag är galet sugen på soppa, gärna en varm å lite stark sådan, typ gulasch eller för den delen en chiligryta eller nått ditåt. :D

Långkok å höstig mat liksom. :)


CityGross har visst börjat med självscanning nu. :D

Tjooohooo!

Jag ska dit i veckan å scanna in oxfilé å högrev för glatta livet. :P


Köpte ju planksteks-plankor i Ullared som jag planerar att testa på fredag.

Martin som älskar plankstek på restaurang är inte speciellt exhalterad tyvärr, utan mest rädd att potatismosen ska smaka potatismos..?! :P

Nån som ligger inne med ett bra recpet som uppfyller detta högst orginella krav?

Det är värt ett försök iallafall. :D


Klockan ett ska vi traska bort till Nejbo's i Korpadalen å leka. :)


Nu ska jag ta tag i detta, eller kanske tjuvläsa lite i min senaste Matmagasinet, som jag egentligen tänkt spara till i kväll. :)


 

Av Lisa - 31 oktober 2011 07:26

 


Vad är det föt datum i dag?

Mmmm...

Har ni sett mej blogga från min telefon än?

Nää, jag tänkte väl det...


 

Av Lisa - 30 oktober 2011 21:12

Landade hemma strax innan halv nio.

Har varit hemifrån i nästintill tolv timmar.

Fullt ös, å tidsomställningen som satt sina spår, hos oss vuxna framför allt. :D

Barnen har varit pigga å glada så gott som hela tiden turnén. :)


Första stoppen var hos familjen Erlandsson i Tararp.

Där bjöds det på lek å nybakat, rågsiktsbröd å havtornsmarmelad, så gott. :)

Jo, det var frosseri på högsta nivå. :)

Tack!


Direkt från därifrån gasade vi vidare till Bromölla. :D

Där var det kollektivet av kaos som vanligt, and i love it! :D

Golv som lades, mammor som umgicks, glas som gick i kras, kläder all over å en massa ungar. :)

Underbara vänner!  


Som sagt så är vi trötta som vrak å snart, snart ska jag krypa ner i vår renbäddad säng å invänta

min absolut sista dag som f-ledig. Ever...?! :)


Det må va min första arbetsvecka på ett å ett halvt år eller nått som stundar, men vi har en massa annat härligt planerat också. :D

Till å börja med playdate med familjen Nejbo i morron eftermiddag. :)


Hoppas ni haft en härlig helg! :)

Gonatt!

Av Lisa - 30 oktober 2011 08:12

Ville bara säga gomorron! :)


 

En ganska så gullig BB-bild. :)

Ett helt år sedan å mer därtill.

Älskade barn!

Det bästa vi gjort!

  

Av Lisa - 29 oktober 2011 22:11

  Såhär fint hade vi det i går kväll. :)

Lyxig pizza med en massa gott på. :D


Har duschat av mej stek-oset å krypit ner under pläden.

Är egentligen mer än tillräckligt trött för å gå å lägga mej, men jag drar på det lite till.

Så mycket bättre får fullt godkänt av mej, å jag är lite ledsen att jag kommer missa en massa avsnitt när jag ska jobba. :(

Vet inte hur tv4 play funkar, men jag håller tummarna för att jag kan se det i efterhand...


På tal om jobb, så är det efter i dag bara två dagar kvar av min ledighet.

Känner mej faktiskt ganska lugn nu. Jag m-å-s-t-e ju jobba liksom, så är det.

Mamma var snäll å erbjöd mej att använda hennes bil när jag jobbar helgen så jag slipper cykla å så kan min familj ha tillgång till vår bil.

Ett extremt tacksamt erbjudande som kommer underlätta rejält för oss. :)


I morron ska den här familjen på tuné. Först till Tararp sen till Bromölla. :)

En massa lek å mys hela dagen lång blir det. :D


Nu ska jag ta ett snabbspan på mina favvis-bloggar( Att vara någons fru är ett hett tips där! :)) sen ska jag krypa ner jämte Viggo som redan ligger å snusar i vår säng.   


Vi hörs i morron igen mina vänner!

Gonatt! :)


Av Lisa - 29 oktober 2011 20:07

Sitter hemma hos Stina för å se premiären av Så mycket bättre. :D

Hittills ger det bara härliga vibbar å jag kan inte förstå min makes negatvia inställning till denna hyllning till vår svenska kultur. :D

Martin sparkade med glädje ut mej å blev ensam med fotbollen. :P

Lika bra det kanske? :)


Vi är mätta å helt slut efter en stimmig å ljuvlig eftermiddag i föräldrahemmet.

Jag stinker verkligen stek-os precis som sej bör, men då är det prcis som det ska. :D


Hoppas ni har det bra! :D

Av Lisa - 29 oktober 2011 13:26

  En glad unge!   



Efter att ha spenderat större delen av gårdagen utan nätkontakt är jag tacksam att åtminstone internet funger igen.

Bredbandsbolaget som strular å telefonen är inte i gång än.

Vi hade därför inte heller några fungerande tvkanaler, men ägnade oss för ovanlighetens skull åt att kolla på film.

Shooter som vi sett innan, men som jag kan rekommendera, lite PrisonBreak-känsla med konspirationer å grejer. :D

Inte nog med att hemlinjen inte går å ringa i från, utan mikrofonen på min iphone är död igen också.

Ingen hör mej när de ringer eller blir uppringda. :(

Jag har ju haft det såhär innan, men då har den kommit i gång igen, hoppas så även denna gången, annars får det lagas...


Jag å Leo steg upp tio i sex i morse medan de andra låg kvar en timme till.

Lite väl tidigt kanske, men så glad å mysig som han var gjorde det mej inget.

Inte så dumt å få lite egentid bara han å jag, för det hör inte till vanligheterna det.


Klockan tio var det Viggos tur å få ha sin mamma ifred lite, för då hade vi som vanligt gympan.

Spökgympa i dag.

Lika kul som vanligt. :)

Man märker verkligen hur stor han blivit sen vi började gå på den, på vårtterminen förra året, han fattar liksom allt nu å är nästintill självgående. :D

Duktiga ungen!  


Vi ska snart hem till M å P å äta köttfärslimpa där. :D

Sämre kan man ha det eller hur? :)

Ska ta glöggen med mej å njuta lite extra. :)


Ska packa lite nu sen sticker vi.

Hoppas ni har en fin lördag! :)


(å ja, jag återkommer i kväll, efter Så mycket bättre som jag SKA se i kväll, för då var det visst nån fotboll som mannen skulle se. :P)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards