Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2007

Av Lisa - 30 juni 2007 12:59

Har precis ägnat en timme åt att raka benen, plocka ögonbrynen och fixa till mina fötter. :) Var i akut behov av en "helkroppsrenovering". :) Har inte haft så mycket tid över till mej själv på sistone tyvärr så man kan lungt säga att jag hade "förfallit" en aning.

Känner mej så men ny människa. :)


I kväll är det Terassen som gäller. Ska bli så gott å roligt att faktiskt hitta på något.

Ska ha min nya svart klänning, mina gul leggings och mina nya gula öronhängen. :) Kan tyvärr inte visa nån bild eftersom mitt redigeringsprogram inte har hittat in i den nya datorn ännu. :) 



Av Lisa - 30 juni 2007 10:35

I bland funderar jag seröst på att byta jobba helt. Inte för att det är något fel på jobbet i sej, älskar det mesta med det. Anledningen till att jag skulle vilja prova något annat är att det tyvärr nästan uteslutande bara jobbar kvinnor inom mitt yrke, och det resulterar i extremt mycket kackel och skitsnack!

Har redan efter dryga veckan fått höra att en speciell person har åsikter om hur jag jobbar. Men i stället för att säga det rent ut till mej måste det gå personalgruppen runt innan någon som uppenbarligen inte har något emot mej berättade om det för mej. Vad gör vuxna människor så fega?

Jag blir så ledsen dels av att bli i frågasatt och dels för att jag inte får någon möjlighet att försvara mej. Dessutom var den här kvinnan en va dem som fick mej att byta jobb, eftersom hon sa att jag var duktig osv. Hur kan man va så naiv? Känner mej så lurad!

Vet inte om jag skall konfrontera denna person och där i genom blanda in en tredej part, dvs. personen som berättade om situatonen för mej..?


Vad har jag gjort? Om det är så här det ska bli hela sommaren kunde jag lika gärna ha stannat på mitt gammla jobb och tagit skit där...

Där hade det i allafall varit "mitt" jobb och inte ett ynkligt semster vik. :( 



Av Lisa - 29 juni 2007 09:17

Vi har kollat lite löst på hus de senaste två åren(är det så länge...? Iiiih!)

Men eftersom vi(mest jag) har vissa krav och önskmål har vi fortfarande inte hittat vårt hus.

Jag vill bo i Asarum inte i Korpadelen utan uppe i centrum. Vill helst ha över 110 kvadrat, mist fyra sovrum och gärna en och ett halvt plan. Har lite fobi mot att sova på nedervåningen nämligen. Trägården skall vara väl tilltagen, så man får plats med grönsaksland och kanske ett växthus. :) Sen får det inte kosta över en miljon. Helst bara sjuhundra eller nått sånt. Man vill ju ändå måla om å sätta sin personliga prägel på det. (Dessutom är ju Martin målare, för er som har missat det :))

Jaja, vi får se hur det blir med den saken. Är kanske ingen panik ännu, men katten hade behövt komma ut... :)

Av Lisa - 29 juni 2007 09:05

Jag är inget större fan av märkeskläder, är helt enkelt lite för snål för det. Äger nog bara ett större märkesplagg faktiskt, en vinterkappa från Tiger by Sweden som jag inte ens har köpt själv utan fått i julklapp av Martin, den kostade nästan en månadshyra. Sen har jag klart några gympa-skor i nått sportmärke, men det har väl alla?

Häromdagen skulle jag ju köpa en mascara, var ute efter en borste med glesa borst och inte en massa "extra volym" funktioner. Den ända som uppfyllde mina krav var en från Lancome som kostade 245 kronor. Fick bita i det sura äpplet å vackert punga ut den nätta summan. :) Det visade sej att mascaran är fantastisk, värd varenda krona!

Jag fick en make-up-remover i miniflaska på köpet. Tänkte att den är väl som alla andra bara några hundra(?!) dyrare. Vet fortfarande inte vad den kostar men jag måste erkänna att den är underbar. Visste inte att det fanns en produkt som tog bort så mycket smink så lätt och utan att svida eller rinna. :) Är rädd för attjag är fast, ska kolla vad den kostar i stor flaska, men jag tror inte det kommer spela någon roll när jag väl står där! Måste ha! :) Det kallar jag direkt marknadsföring! :)


Jag tycker egentligen att jag lägger rätt mycket pengar på hudvård och smink, köper det mesta på The body shop , och dom är ju inte jättebilliga precis.

Av Lisa - 29 juni 2007 08:35

Nu skulle jag förvisso stiga upp tidigt i dag(ska köra till Ronneby med Håkan å hämta en bil) men i vilket fall hade jag inte kunnat sova längre än till sju. Nu är det två målare som åker upp och ner i varsin lift här utanför! Som om inte liftsurret vore nog så skriker de till varandra hela jävla tiden! Man blir ju tokig! Å på andra siden huset började vaktmästarna att klippa och trimma gräset klockan halv åtta! Jag tror det vilar en förbannelse över vårt område. Tur att jag har slutat jobba natt, hade ju blivit galen!


Sitter vi köksbordet å dricker kaffe, ska försöka äta nått me, men jag är inte hungrig. Har så svårt att äta när jag är ensam. Känner mej så stressad då å äter jättefort. Funderar på att bjuda över stina på lunch, så kan jag kanske slappna av lite då i allafall.


I dag jobbar jag kvällen. Värdelöst å ha en fredagkväll när man ska va ledig helgen. :(  Det blir andra fredagkvällen på rad me. När jag har slutat ska jag köra ill Brinkamåla, Martin ska hänga med Håkan i kväll nämligen.


I morron ska vi till Terassen med Johan och Maria. Ska bli kul att ätligen få klä upp sej lite å njuta av god mat i hop med goda vänner. :)

Av Lisa - 28 juni 2007 15:54

If I woke up late couldnt get out of bed if I bought you a cafe latte instead
If I lied when I said 32 inches was the size of my waist and if I admit every
Once in a while even though I dig alternative style occasionally I can be
Caught dancin to brittany and can I confess that art house doesnt turn me on
But I like every single thing that speilbergs done

Could I be good enough could I be good enough if the going got worse and the
Worse got rough the days became endless and harder than tough Id be good
Enough better than best would be simply to be good enough if everything I give
Doesnt seem like a lot if its all that I got baby tell that could be good
Enough

Where I grew up the rent was cheap but we always had enough to eat didnt have
Fancy clothes I never really cared coz there were shoes on my toes and motherly
Love I knew it like the back of my hand she always had a way to make me
Understand I could be good enough I could be good enough if the going got worse
And the worse got rough the days became endless and harder than tough Id be
Good enough better than best would be simply to be good enough if everything i
Give doesnt seem like a lot if its all that I got baby tell me that could be
Good enough

Coz I dont know which way this road is gonna turn but I know its gonna be
Fine but there are some days no matter how much Ive learned that the road gets
Tough and I dont feel good enough but if youre giving me some of that loving
Could you pass some over let me cry on your shoulder and tell me baby I could
Be good enough

If I lost my job and my hair fell out if I made no sense and I scream and shout
Would you laugh at me? never take a word I say seriously and if Im out in the
Cold waiting in the back of the line too afraid to drop my name for fear of
Decline

Could you tell me Im good enough? could I be good enough? if the going got
Worse and the worse got rough the days became endless and harder than tough id
Be good enough better than best would be simply to be good enough if everything
I give doesnt seem like a lot if its all that Ive got baby tell me that
Could be good enough

I need to know that I could be good enough because everybody wants to feel good
Enough show me baby tell me come on a prove it baby give it to me...
 
 
Riktigt bra låt att lyssna på om man känner sej deppig och nere...  

Av Lisa - 28 juni 2007 15:14

Jag älskar verkligen snygga kläder, skor och smycken, speciellt nu när jag är smal :) Gillar att mixa och matcha med färger och stilar. :)

Köpte en massa nytt i Jönköping och har både nya öronhängen och halsband. 

Men mitt problem är när i hela friden jag ska använda allt? 

Tycker jag bara jobbar eller är hemma jämt. :( 

Det känns lite triskt att aldrig ha anledning att ha något annat än arbetskläder eller mjukisbyxor... :(

 

Mari -min stilikon i verkliga livet! :)
Av Lisa - 28 juni 2007 12:33

Vi människor fungerar på ett fascinerande sett ur många aspekter.

Ta det här med att kunna vara glad för andra. Till exempel om någon i familjen eller någon annan som betyder mycket för dej får chansen att flytta, långt, långt bort. Vad är det som gör att en del bara ser det negativa medan andra har en tendens att alltid vara glad för andra skull, att se möjligheter i stället för problem? Samma sak gäller om t.ex din syster eller bästa vän träffar någon som du personligen tycker är ett svin. Hur lyckas vi ändå gratulera och välönska deras kärlek? Eller om någon uppnår sina mål, ett mål som kanske innerst inne även är ditt eget mål, hur fungerar vårt psyke om man lyckas glädjas med dem trots att avundsjukan håller ett hårt tag om oss?

Är det en ärlig glädje eller är det vår skyldighet som vänner/familj att ljuga för att stötta andra?

Personligen tror jag faktiskt att man kan vara glad för andra trots avundsjuka och andra aspekter, det är inte att ljuga att tysta ner sina egna negativa känslor och att lyckönska andra på deras väg genom livet.

Jag vill tro att alla får en chans någon gång. Och när det är din tur, vill du väl ha familjens intresse och kärlek? 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards