Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2011

Av Lisa - 31 mars 2011 21:30

Jag vet inte om ni kom i håg att jag vann en tävling på den trevliga matbloggen Mor Mia's?

Det jag vann var en värdecheck hos:

 

Det är där jag har klickat hem lite smått å gott nu i kväll. :D

Min värdecheck (å några småkronor till) spenderades på en (röd)visp.                         

   

Å en ny (rosa) slikepott. :D

 





I kuvertet tillsammans med min värdecheck fick jag en tilltuggs-sked i present.

Jag som verkligen älskar att ha gäster å middagsbjudningar(även fast det inte blir så ofta..) kunde liksom inte låta bli att beställa ett gäng till. :D

Min plan är att de ska komma till användning både under påskmiddagen å vår traditionsenliga Valborgsmiddag. :)


Kolla in på     ni med om ni gillar roliga å lite annorlunda prylar. :D

  



  

Av Lisa - 31 mars 2011 21:00

Alltså jag vet att jag hade gett mej f*n på att denna dagen skulle bli bättre å jättebra, men det har varit en minst sagt kämpig dag.

Jisses vilken kaos.

Å då har ändå Stina varit här.

Gnälliga,  matvägrande barn för vilken dag i ordningen..?! :S

Vid sex ville jag mest gråta, baka nått sött å tröstäta å shoppa nått...

Det blev det sista alternativet(vad jag köpt kommer i ett eget inlägg..) men det rådde ju ingen bot på tröttheten, eller hjälplösheten kanske jag ska kalla det...


Jag förstår faktiskt inte hur jag ska få Viggo pigg igen.

Han vill äta, men får knappt ner nått, är hungrig å har ont i magen å blir som sagt trött som om han var jättesjuk.

Tycker så synd om honom även om jag har tröttnat rejält på gnället.

Jag kan liksom inte göra mer än å hoppas att han piggar på sej under helgen, annars ringer jag vårdcentralen för säkerhets skull...


Har till å med varit så desperat å fjäskat med ett vaniljhjärta.

Viggo åt ett bett å gav resten till Stina. :S

Det känns inte likt honom alls..

Ett annat tecken på att Viggo är allt annat än sej själv är att han flera gånger har bett om kläder..?! :D

Till å med strumpor vill han ha, å då är det ju nått galet...



   

Leo's ätande är lika illa i dag med. Å då har jag ändå bara kämpat med gröt.

Undrar om det är de där sega tänderna i överkäken eller om det finns anledning att va orolig för honom på allvar...





Det blev trots allt en fin, fin middag(som min tanke var att fota, men det hanns inte med. :P).

Hittade ett enkelt kyckling-recept i Allers(nä, det är inte jag utan faktiskt Stina som prenumererar på den tidningen. :)).

Man la bara en skiva citron å en kvist rosmarin på kycklingfiléen å saltade å pepprade å lindade in filén i bacon å satte dessa i ugnen(175 grader) i en halvtimme. :D

Till kycklingen hade vi smörstekta morrötter, blomkål å sparris.

Sparrisarna har jag köpt frysta, å de var helt okej. :)


I kväll har jag å ska jag bara ligga på soffan.

Det ösregnar, så nån promenad var jag ändå inte så motiverad till.

Även om jag kanske hade behövt det för att samla lite krafter inför morrondagen.

Ja, morrondagen, jag hoppas precis som alla andra kvällar denna veckan att barnen ska va pigga å glada i morron.

Det räcker  med gnäll nu..!

På kvällen är det dags för datenight, som jag ser fram emot, dels för maten skull(icke gi-vänliga hamburgare å pommes.. :P) men mest för att få lite tid ensam med min man.  

Samla krafter på det viset.

På lördag ska Martin nämligen till Tyskland så då träffas vi inte då.

Vi ska säkerligen hänga med mamma då å det är jag verkligen tacksam för om gnället fortsätter.

Om jag har tur ska vi äta soppa med, precis som sist männen var på shoppingresa. :D


Så.

Då har jag skrivit av mej lite blaha, flummigt som vanligt. :D


Nu ska jag blogga lite om shoppingen, å sen matsurfa lite. :D

Tack å Hej!



Av Lisa - 31 mars 2011 19:38

I dag fyller Thea 6 år(?!).



  Grattis stora tjejen. :D

Hoppasvi ses snart. :)

Av Lisa - 31 mars 2011 09:01

Denna dagen är redan bättre än i går.

Sovmorron till sju.

Leo åt redan tolv å sov till fem, åt å somnade om. :D

Jag har inte ens varit ur sängen utan Martin har fixat det! :)


Stina är redan här å jag har hittat ett gott kaffe. :)

Trist väder, men vi ska ut en sväng å handla njölk å hämta ett paket på Ica. :)


Nya tag blir det. :D


 

Av Lisa - 30 mars 2011 22:14

  För världens sötaste Loke i dag.  

Grattis på tre årsdagen gullunge! 

Av Lisa - 30 mars 2011 21:23

Alltså helt ärligt.

Vilken skitdag vi har haft.

Bara gnäll, matvägran å onda cirklar.

Men nu har jag gnällt färdigt för i dag.

Så vi släpper helt enkelt det ämnet å fokuserar på det positiva istället. :D


Som det faktum att jag har varit ute å promenerat i en å en halv timme i kväll. :D

Med Sandra å Linda i dag.

Jag ska ärligt erkänna att jag stod å stampade i hallen å ville nästan kasta mej hemifrån i kväll.

Vissa dagar behöver även jag egentid, tro det eller ej. :D


Bloggen blir bortpiroriterad sånna här promenadkvällar, men det kan ni ta va? :)


En annan mycket positiv sak är att Stina kommer i morron. :)

Alltid trevligt. :)


I morron har jag även bestämt att mata Leo var tredje timme å inte bry mej om att vi ska äta tillsammans, då det gör mer skada en nytta om Leo inte vill äta.

Ett annat beslut jag tagit angående maten är att inte vänta in Martin utan alltid äta mellan fyra å halv fem oavsett närMartin kommer hem.

Får försöka laga mat som går fort, eller som sköter sej självt...

Kanske sulle va på sin plats med en lergryta.. ?:P


Vi måste leta oss ut i morron också.

Trotsa tröttheten å orka även om det innebär pip å gnäll efter en kvart.


Lite flumm å stolpar som är viktiga för att livet ska fungera så här på kvällskvisten får bli allt för mej för denna dagen.

Jag har så, så många inlägg i huvudet, men så lite tid till detta just nu.

Men förhoppningsvis kommer min ork tillbaka i det närmsta å då jäklar. :D


Nu: dusch sen säng, same old, same old. :D

Av Lisa - 30 mars 2011 15:00

Precis som när Viggo skulle börja äta vanlig mat så håller Leo's matvägran på å göra mej halvt galen. :/

Han är till å med ännu svårare att truga än Viggo var.

Har sagt det innan å säger det igen att om man inte har haft ett matvägrande barn så har man ingen aning om hur jobbigt  detta är.

Leo äter gröt. Å välling.

Thats it.. :S

Jag är snart desperat...

Har jag några läsare med barn mellan 6 månader å 1 år?

Skulle ni i sånna fall vilja svara på ett par frågor..?

Vad äter era barn? Hur ofta? Några tips?

Av Lisa - 30 mars 2011 12:45

Hej å välkomna till the-cetral-of-gnäll! ;)

Jisses vad pipigt det är här.

Jag är inte så säker på att det är värre just i dag än de andra dagarna denna veckan, men i dag är jag gnällig också.

Eller var.

Jag tror det har gått över nu, då jag gett mej tusan på att inte låta mej påverkas(lättare sagt än gjort vill jag lova. :P).

Jag är så trött i dag(å har varit sen i helgen..) å det gör mej så himla beviken med tanke på hur pigg jag kände mej veckorna innan dess..! :(

Hoppas, hoppas vi alla känner oss som oss själva snart.(tjaaaaaaaaaaat..? :P)


En glad nyhet mitt i allt gnyl är att Leo somnade sej själv nu. :)

Han har varit lite avig med det sen han blev sjuk, men nu så. :)

Vi håller tummarna för att det är ett friskhetstecken hos honom. :)


På tal om nått helt annat så blir jag mer å mer en kopia av mina föräldrar.

Tidigare var det mest pappa jag var lik.

Matintresset är helt klart från honom i allafall. Nästa gång jag är där ska jag fota deras kylskåp så förstår ni vad jag menar. :)

Å när jag ringer dit å han svarar så brukar samtalen låta såhär:

Hej pappa.

Hej.

Hur är läget?

Vad ska ni äta i dag?

Å då får man hela menyn detaljerat beskriven. :)


På sistone har mamma-generna i mej verkligen också vaknat till liv i form av ett odlingsintresse(än så länge mest i tanken) som bara växer! :)


Åååå jag blir riktigt exalterad när jag tänker på trägården å vad vi skulle kunna göra där. :D

Nu råkar jag ock va gift med en riktig gräs-fanatiker som från det att nattfrosen gett upp å långt in på hösten alltid har gräsfrön i näven när han vistas utomhus. :)


Du, Martin..? Jag vill ha hallonbuskar...

VAR DÅ?!

Jooo, där eller där.

NÄ, där har jag sått gräs!

Där då?

Kommer man förbi med gräsklipparen?


Så för att genomföra mina projekt måste jag först övervinna just det hindret. :)


Nu ska jag faktiskt blunda lite... :D

Hej så länge!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards