Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2010

Av Lisa - 31 maj 2010 21:53

Har spenderat denna kväll, dagen före födelsedagen, tillsammans med Anna, Emilie, Stina å Emelie på Köpmannagården.

Vi var nästan ensamma där, men vi hördes nog så det räckte å blev över. :)

     

Att vi fick till en riktigt tjejmiddag hade varti present nog, men jag fick paket med. :)

Kan ju lätt konstaterat att dessa tjejer känner mej.

Fick en randig tröja av Emelie å en rosa Jellybean-skål av Emilie å Anna. :) STORT TACK!   


Nu ska jag sova å ladda iför den stora dagen -Eller inte. :)

Hoppas jag slipper nån större ålderskris. :D

Gonatt!



Av Lisa - 31 maj 2010 16:36

Hann inte mer än byta skor på jobbet innan bokningen ringde å skickade mej til stan i stället.

Blev jobb på en helt ny avdelning ända till halv fyra i stället för kort dag där jag hade tänkt.

Det funkade, men vad slut man blir.

Eftersom jag kom mitt i arbetet fanns det ingen tid till å lära mej ens vad vårdtagarna heter.


Ja, ja.


I kväll ska jag fira med tjejmiddag på Köpmannagården. :D

Mums.

Ska bli gott med mat. :)


Återkommer senare, offcourse. :)

Av Lisa - 31 maj 2010 06:54

I bland har jag tur.

Bokningen ringde förståss så fort jag kommmit innaför dörren hemma efter dagis.

Det fanns jobb på två hemtjänstgrupper, helt nya ställen.

Jag slapp undan.

Må va hänt att jag inte är den tjockaste gravida kvinna man kan skåda, men hemtjänsten ställer alldeles för höga krav på kroppen.

Jag slapp å ska därför strax bege mej till min disponibel arbetsplats för sista gången på en hel evighet.

From torsdag är det no-more-bokning förrän nån gång nästa år när den nya bebisen vuxit till sej.

Denna gången ska jag va hemma läääänge, hoppas jag. :)

Kanske bara in en runda på jobb på sommaren å sen va hemma lite till?

Det drömemr jag om i allafall. :)


Nu jobb, ska även hämta mitt sommar-schema under dagen så snart vet jag varenda tur jag jobbar fram tills jag ska gå hem(om HP beviljas... MÅSTE skicka in ansökan först bara. :))


Ha en bra dag! :)

Av Lisa - 30 maj 2010 21:10

 

Hade inte detta varit en klockren 25-årspresent? :)

Av Lisa - 30 maj 2010 20:12

  Den här lilla buketten med ljuvligt doftande syréner tillägnar jag alla mammor i dag. :)


Är så trött, så trött.

Har varit en lång å intensiv dag.

Har sovit lite sisådär i natt med, hur underbart det än är i Stugan så är den egna sängen å framför allt toaletten, det bästa nattetid. :)

Har hunnit med en släktmiddag hos svärmor med innan vi nu har sjunkit ner i varsin soffa.

I morron vankas det jobb igen.

Å kanske ett litet restaurangbesök i hop med mina vänner för att fira min kommande 25årsdag.

Även i dag har jag blivit uppvakatad.

Fick detta av mina pojkar. :)   

En prenumeration på Matmagasinet å hantlar. :)

Det tackar vi för. :D


Nu ska jag se om maken kan övertalas till att se lite på Leila bakar. :)

Gonatt!

Av Lisa - 30 maj 2010 19:51

Jo. Vi trotsade det minst sagt ostadiga sommar(?!)vädret å körde till Stugan i går morse.

Ett väldigt bra beslut vill jag lova såhär i efterhand. :)

Visst det kom ett par-tre skurar under dagen i går, men i mellan dem strålade solen. :)

Vi har gjort allt det där man ska göra där ute i friheten, fiskat, åkt båt å spelat spel å framför allt bara tagit det lugnt. :)

Jag låter bilderna tala för sej själva. :)


         

 

Av Lisa - 30 maj 2010 13:21

Är hemma för uppackning å uppfräschining.

Ingen rast, ingen ro ska vidare till svärmor på morsdagsmiddag klockan tre.

Har haft ett underbart härligt dygn i Stugan.

Lyckades mms-blogg på hemresan, men texten försvann tydligen ut i tomma intet.

Konstigt att det funkade igen nu...?!


En underbar fiskar-bild nu å sen återkommer jag framåt kvällningen. :)


 

Av Lisa - 30 maj 2010 10:32

 

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards