Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Lisa - 21 november 2009 19:25

Det blev middag tillslut. :)

Nån cupcake blev det dock arken för mamma, Stina eller Viggo.

Stina skulle i väg på sitt håll, mamma å pappa skulle äta middag i hop å Viggo sover(?!).

En lyckad ledig dag trots allt. :D

       

(kolla in Viggos ursöta kallingar, han var blöjlös i uppemot tre timmar å inte en enda olycka. :D)

Hade dock en riktigt misslyckad stund vid halv tre tiden.

Fick för mej att vi skulle ha chips å dipp.

Körde upp på ica å glömde lyserna på medan jag handlade.

Å när jag kom ut startade inte bilen. :S

Kämpade en bra stund, men ringde tillslut Stina som körde för att hämta hem mej.

Jag vet, vi har startkablar i bilen å att det säkert hade funnits nån vänlig själ som hade lånat ut sitt batteri så jag hade kunnat starta, men NEJ det vägrar jag. Dels för att det är ruskit pinsamt att själv orsaka batteriets urladdning å dels för jag själv inte har nån aning om hur man använder startkablar, så så är det med det!! :D

Anyway, vid sista försöket startade bilskrället. Då var Stina redan på väg så vi möttes mitt i byn.

Hon tackade mej genom att räcka finger! ;)


Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. :)

Kosta på mej en av Martins nyshoppade öl å ta en cupcake. Vikt å annat tjafs tänker vi på i morron. :D


Morrondagen bjuder om vädret tillåter på en långpromenad i Nytorpet å kanske lite städning! Alla ska va hemma i allafall, å ha det bra tillsamman. :D


 



Av Lisa - 21 november 2009 16:13

Mamma å Stina har redan kört.

Tydligen skulle bussen va i Kristianstad redan fem.

Vi hann bara slänga i oss förrätten på vår lyxmeny.

Inte så kul precis.

Mamma ska äta med pappa när han kommer har de bestämt å Martin är inte hungrig.

Så det blir jag å Stina(om hon hinner) till middagen.

Det dröjer säkert ända till halv sju-sju innan de är hemma med.

Inget å be för, men nej det känns inte så kul.


Av Lisa - 21 november 2009 13:01

Mamma å Stina är å hämtar diverse ingridienser uppe hos Mamma å Pappa. De tittar även till lillebror som är dålig, hög feber å ont över allt. Stackarn. <3

Vi ska göra fläskfilé, potatisgratäng å rödvins sky som huvudrätt. :)

Till förrätt blir det skagenröra á la Stina å till efterätt har jag gjort Christmas cupcakes. :D

Å ja, det är hundra miljoner i Gi-värde på både muffins å gratäng, men det är lördag å jag är ledig så det får bli lite frosseri i dag. :D


Vi har även hunnit med en promenad i skogen på en timme å Viggo tar igen sej nu. :)

Förhoppningsvis stannar solen hela eftermiddagen med så vi kan ta en runda till lekplatsen med. :D


I bland är det bra underbart att vara ledig! :D

Av Lisa - 21 november 2009 09:24

Har avnjutit en härlig lördagsfrukost bestående av stekt ägg å macka. :)

Stina har redan anlänt å mamma kommer i det närmaste. :)

Vi ska bara mysa hela dagen, laga mat å förhoppningsvis vara ute lite i nån skog. :D

Ha en bra lördag! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards