Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Lisa - 28 december 2010 21:27

Jag hade storslagna blogg-planer för denna kvällen, om nyårsmat å en massa annat.

Mitt huvud vill dock annorlunda så dessa inlägg får skjutas på framtiden..


En kort sammanfattning av dagen får det dock bli innan jag kapitulerar för tröttheten. :D (min man har redan gjort så å blundar här jämte.. :P)


  Jomenvisst, Viggo fick en bilbana av sin farfar i julklapp. :)

Bilden är tagen i lördags, å jag gissar på att det var första å sista gången denna kommer upp innan Viggo klarar bygga i hop den själv. :D

När den väl var uppe gillade i allafall Viggo att trycka plattan(eller jag, spaken) i mattan. :D

  




 Leo har fortsatt va sitt normala jag hela dagen.  :D

Tyvärr så slocknade han en stund vid halv fem å var uppe längre än vanligt pga detta. På de punkten är han verkligen lik sin storebror. :D

Har bestämt mej för att försöka styra upp Leos rutiner lite, kanske jag lyckas, kanske inte. :D

Men det är värt ett försök å hade underlättat orehört för alla om man vet när ha sover, å i allra bästa fall när han äter.

Har lite idéer, vi ska prova oss fram så återkommer jag med resultat senare. :)


Dagen har varit av en väldigt stillsam slapp-karaktär.

Mycket lek hela familjen inklusive en tur till pulkabacken där alla utom familjens minsting tog sej både ett å flera åk. :D

 


I morron ska vi till Mörrum å åka skridskor. :D

Jag å Leo ska agera åskådare medan de andra två ska ta premiärturen med sina julklappar. :D

Jag är spänd av förväntan.

Hoppas verkligen att Viggo ska tycka det är kul å åka.

Han är lite känslig för skav å när kläder å skor inte sitter precis rätt(om ni förstår vad jag menar? :)) å just skridskor är ju inte det mest bekväma man kan ha på fötterna så jag är ändå beredd på att det kan sluta lite hur som helst. :)


Varje kväll innan jag har somnat under ett par veckors tid har jag tänkt att

i morron eller kommande dagar MÅSTE jag lämna in min fortsatta ansökan om fortsatt ledighet till min chef.

Av någon anledning ansökte jag nämligen bara 2010 ut..?!

Detta har varit som bortblåst igen varje morron.

I dag ringde till å med chefen å frågade efter den. :S

Så i morron MÅSTE jag fixa detta!

Pinsamt slarvigt....


Nu blir det liiite liiite bloggspaningar(jaaa, matbloggar. :D) å sen kallar sängen. :D

Sov gott. :D


Till sist undrar jag bara om nån annan bloggare här på blogglatsen vet hur å om man kan mms-blogga från en iphone här?

Av Lisa - 28 december 2010 14:11

  Dricker varm choklad efter en runda till pulkabacken. :)


   

   

Av Lisa - 28 december 2010 09:30

I dag skulle vi egentligen träffat våra vänner från Sölvesborg.

De har dock blivit sjuk så vi får skjuta på den träffen ännu lite till. :(

Svintrist, men inget å göra något åt. :(


Vi kör på hemmamys i dag i stället.

Ut å åka lite pulka i eftermiddag å äta hemmagjord pizza i kväll. :D

Det är ju inte bara en vanlig tisdag i dag. :)

Martin är ju ledig å allt. :D


Natten som gick var allt som vanligt. :)

Leo åt vid tre å sen halv sex. :)

Ha har sovit som vanligt nu på morronen å är gald å som vanligt än så länge. :)

Underbart, jag är så lättad. :)


Återkommer, som alltid,i kväll. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards