Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Lisa - 17 december 2010 22:12

Gav upp den där filmen ganska fort. Försökte ta igen lite prat med min mmmande man, men det gick heller inget vidare bra, eftersom han i sin tur försökte hänga med i filmen samtidigt som jag babblade. :) Å så vaknade Viggo å hade drömt mardrömmar. Har gått å lagt mej, tidigaste kvällen denna veckan. Leo verkar dock lite på g så jag är inte så säker på att jag ens hinner somna. Får hålla tummarna för sovmorron i morron, som alltid på fredagen. :) Chansar på å försöka mej på nån liten halvtimme nu innan det är matdags. :) Natti!

Av Lisa - 17 december 2010 21:28

Jag äger en enda ynklig kak/godisburk.

Den är underbart fin, men dess användning är något begränsad i å med texten. :D

 


Så, vet ni vad jag behöver? :D

Plåtburkar, i alla färger å former. :D

     

Dessa tre finns på Lagerhaus. :D

Av Lisa - 17 december 2010 20:37

Egentligen borde man införa obligiatoriska hämtmats-middagar på fredagar i detta hemmet.

Det är ALLTID kaos när vi ska äta.

Ett annat alternativ är ju att äta när barnen sover, kunde va mysigt att ha en helig vuxen middag med.

Tål å tänkas på, för såhär kan vi nte ha det. :)


Dagen har inte inneburit nått större.

Bvc, eller bebiC som Viggo kallar det. :)

Leo fick två sprutor, en i varje ben medan Viggo stod jämte å tröstade: Förlåt Leo, förlåt Leo. Han fick även ansvara för plåsterna. :D

Hon är himla söt vår sköterska, å verkligen snäll mot Viggo å ger mej komplimanger för hur bra jag är med honom å hanterar honom å på hur snäll å omtänksam Viggo är mot Leo. :)

Tur hon inte jobbade i går. :)


Sprutorna bidrog till en skrikig avslutning på dagen för minstingen, som tillslut slocknade i min famn utan att ha ätit eller nått. :(

Stackars liten, hoppas han är sej själv i morron.


Nu ska jag avrunda arbetsveckan med att se Robin Hood(igen) å frossa. :)

Inte konstigt att man ser ut som man gör... :)

Nya tag i januari.

Detta håller liksom inte.

Tills dess, frosseri som sagt.


Morrondagen ska bjuda på lite shopping av de sista julklapparna, städ, bak, mys å lek.

På söndag är det dop på Hasslö å så kommer älskade Gurri. <3


Trevlig helg! :D



Av Lisa - 17 december 2010 08:57

Min kropp vill inte vakna i dag. :(

Ögonen går i hop utan att jag märker det å jag fryser som tusan.

Vill bara krypa ner under täcket å värma mej.

Detta är ju dock inget alternativ hur gärna jag än hade önskat.

Vi har things to do å places to be. :D


Det snöar fortfarande, å jag funderar på om man tyar asa upp Viggo i pulka till bvc å sen till Ica? Tveksamt, med tanke på i vilket skick jag är i i dag. :(


Mentalt känner jag mej inte fullt så off som kroppen verkar göra.

Ser fram emot helgen å kvällens fredagsmys.

Vi ska ha hemmagjord pizza å bara ta det lugnt.

Kanske blir det till å med en film i soffan när garbbarna grus har somnat? :)

Kunde varit skönt då jag inte hunnit ner i gillestugan innan läggdags på ett par kvällar nu.


Nu ska jag snart fortsätta mysa med mina grabbar måste bara tala om en grej till först. :D

Leo, som bara växer å växer, har lärt sej greppa efter saker. :D

Igår låg han på sin Brio filt på Viggos rum, rullade över på sidan(hans nya hobby btw.. :P) å tog tag i en skallra å höll sedan upp den framför sej å studerade den. :D Så duktig så. :D




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards