Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Lisa - 26 december 2010 20:44

Jupp, söndag å annandag jul.

Så mycket förberedelser å stress å sen går det så fort.

Förberdelserna å glädjen hos de som blev glad för sina julklappar(å mina egna julklappar med såklart)har varit himla mysigt å kul på alla sätt å vis, men jag måste säga att det är ganska skönt att det är vanlig måndag i morron. :)

Å helt vanlig är den ju inte förresten, Martin är ledig hela veckan. :D

Tack å lov om Leo ska fortsätta äta hela nätterna...


Min nattsömn bestod av två ganska oroliga timmar mellan åtta å tio i morse... :S Är inne på tredje dygnet utan att få sova...

Å ja, jag är så trött så trött, men det är inte sömnbristen som är den värsta utan oron.

Oron över varför min lilla, lilla pojke inte är sitt vanliga glad jag, över varför hans rutiner är som bortblåsta å över hur vardagen utan Martin kommer bli om detta kommer bli vår vardag?. :(

Jag hoppas innerligt att det är nått galet å att allt ska bli som vanligt snart igen...


Nog om det nu...


I kväll har vi firat vår sista jul.

Eller ja, vi har ätit älgstek å bytt julklappar med Håkan. :P

Martin fick handskar, att ha när han åker på sina nya skridskor å när han skottar snö. :D

Viggo fick en panda, en hund, en ekorre, en bäckfisk å en haj å så två tröjor.

Leo fick en speldosa i samma serie som kaninfilten han har får Brio å jag fickett presentkort på Presenten som jag nog ska anväda till något ur den nya Höganäs-serien. :D

Tackar å bockar gör vi. :D

Håkan han fick "skal" till sin iphone av oss. :)

Nu är det som sagt färdigfirat för i år.. :)


När jag kollar på de bilder från julen som jag själv fastnat på inser jag mer å mer att jag borde önskat mej en PT eller i allafall ett gymkort i julklapp. :S

Usch vad jag ser ut.

Jag gillar det inte.

Vet att jag inte kan vidta drastiska åtgärder i dagsläget men så fort Leo är back on track ska jag ut å gå när barnen somnat, i allafall tre dagar i veckan till å börja med!

När snön försvunnit är det dessutom slut med bilkörandet...!

No more ursäkter, då jag egentligen gillar å röra på mej!


I morron ska vi in till stan hela gänget på förmiddagen för Viggo har klipptid i övrigt ska vi bara va hemma.

Jag har diverse projekt som jag vill genomföra, men utan sömn å om Leo inte blir som vanligt kan jag nog glömma de flesta av dem...

Vi måste dock få lite ordning bland allt nytt som bara står överallt. :)

Det orkade jag bara inte ta tag i nu. :)


Huvudsaken är att framför allt Viggo(å såklart vi andra två med.. :D) får njuta av att Martin med är hemma. :)

Viggo fick ju borde skridskor å skidor i julklapp av sin morfar som ska testas med. :D


Nu ska jag slänga ett öga på Robin Hood på femman å leta upp ett recpet((måste snart börja skriva ut eller skriva ner allt jag hittar på "mina" matbloggar, för jag glömmer vart jag sett allt jag vill laga.. :D) sen ska jag krypa ner å hålla alla mina tummar för en en bättre natt..!

Å blir det inte det, så griper vi efter halmstrån å kollar upp det här med öronen under morrondagen, å på nått vis lyckas man ändå överleva. :D

Av Lisa - 26 december 2010 14:26

Jo jag vet att jag utlovade mindre gnäll i dag, det löftet gick upp i rök tillsammans med min nattsömn. :( Är så utmattad å ledsen. Å Leo är inte alls sej själv. Ska ringa å boka tid hos doktorn i morron för jag misstänker att han har ont i sina öron. :( Värt å kolla upp innan vi blir helt knäckt... Som sagt, så är jag så, så ledsen just nu...

Av Lisa - 26 december 2010 12:30

Nu behöver jag nog inte önska mej fler portionsformar... :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards