Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Lisa - 8 december 2010 22:05

I dag har jag äntligen  klickat hem en första julklapp till Leo. :D

Passar utmärkt tycker jag. :)

Den glittriga Barnkammarboken.

Nu ska jag bara komma på ett par till åt honom.








Å så till Martin(vad?!) å Mamma, sen är jag klar! :)


 

  

 

Av Lisa - 8 december 2010 21:39

Jag insåg precis att det känns lite väl överdrivet att ställa sej med julgodis klockan halv tio på kvällen, även för mej, som annars är rätt bra på just det, att överdriva alltså. :D ( å tur var väl det för Leo vaknade å ville äta?!)

Sitter lite till vid datorn i stället. :D


Tänkte passa på tipsa er om mina tre absoluta favorit matbloggar!

Remsans bistro.

Mor-Mia´s.

&

Gourmentmorsan.


Utan inbördes ordning. :)

Alla tre uppdateras dagligen(oftast i allafall) är vardagliga(i positiv bemärkelse) å känns väldigt jordnära å framför allt är de väldigt inspirerande. :)

Kolla in om ni inte redan gjort det. :D


Dessa(å några till) finner ni även under mina länkar, Mat å bakbloggar. :D

Enjoy! :D

Av Lisa - 8 december 2010 21:00

Klockan är nio å onsdagen är med snart slut. :D


Stina har precis begett sej hemmåt.

Hon fick den utlovade, lite extra lyxiga middagen, det blev ruskigt gott. :D Även fast jag fick äta en halvtimme efter alla andra. :D

Så värst mycket godis har vi däremot inte gjort. :P

Bara lite Bountybitar som inte ens är bitar eller choklad-doppade ännu. :D

Vi har kollar på Jamie Olivers besök i Stockholm i stället. :D

Ska nog förflytta mej upp åt å färda bitarna å slänga i hop lite mozartkulor innan läggdags.

Kanske blir det pepparkaksdeg också, om jag har grejer hemma till det. :)


Här nere är det fotboll som gäller å det gillar jag inte speciellt mycket alls. :D


Morrondagen är obokad så det är inte omöjligt att det blir bak då med. :D Pulka ska vi säkert åka också. :D

Viggo får styra helt enkelt. :P


Kom precis på att jag borde duscha också, så det får det bli först. :)

Av Lisa - 8 december 2010 14:12

Då var det eftermiddag denna onsdag också.


I natt har Viggo sovit lite bättre. Drömt å pratat i sömnen, men det har han nog inte märkt själv ens. :D

Jag har däremot hört honom ropa både det ena å det andra bland annat: Fånga djuret! Det är en gris!   

Men tror ni jag har sovit nått ändå?

Nä, nix pix, Leo har stått för den mesta underhållningen i natt i stället å ätit fyra gånger!?

Suck, de kunde ju varit vaken samma nätter i stället tycker jag. :D

Vi har varit uppe sen halv sju eller runt där.

Leo åt vid sex å sen la jag tillbaka honom i hans säng i hopp om en halvtimmes sömn till för både mej å Viggo.

Det dröjde inte fem minuter innan det började gnällas så jag hämtade tillbaka honom till oss bara för att upptäcka att han bajsat igenom sin pyjamas. :S

Upp från sängen igen för blöjbyte å sen var alla pigga.

Eller i allafall grabbarna. :D   


Har varit på Öppna föskolan som vanligt på förmiddagen å nu myser jag å Viggo i soffan medan Leo sover. :)


Har plockat lite i köket(gjort ny müsli å tömt diskmaskinen) å så har vi lekt. :)

Viggo fick en playmo-polis i sitt paket i morse.

En trafikpolis, turligt för oss(å väldigt oturligt för en massa andra. :P) stod polisen i byn å sköt med sin fartkamera så Viggo var eld å lågor å ville såklart leka fortkörning. :D


Ska snart fixa lite lunch åt oss. :D Bättre sent än aldrig eller hur?. :D

Vi brukar ta mellanmål vid lunchtid å lunch vid mellanmålstid på måndagar å onsdagar eftersom vi fikar på Öppna förskolan. :D


Stina kommer sen å gör lite mer julgodis med oss å jag tänkte bjuda henne på hemmagjorda klyftpotatisar å kyckling inlindad i lufttrorkad skinka å philadlphiaost till middagen. :D

Lite vardagslyx såhär på lilllördagen tillsammans med de bästa. :D   



  Leo gymmar å Viggo bakar. :D  


Av Lisa - 8 december 2010 14:01

I måndags fick de barn som ville göra julpyssel på Öppna förskolan. :D

Viggo gjorde en tomte han. :)

     

(bild på det färdiga resultatet kommer såklart. :P)


Har även laddat upp med hushållsrullar här hemma.

Snart ska vi pyssla i hop nått kul av dessa med. :D

Av Lisa - 8 december 2010 13:53

Klinkers med golvvärme har visat sej ha många användningsområden... :P

 

Det är till exempel utmärkt uppvärmning för arbetskläder,

å då framför allt

om man låter dessa ligga där under natten. :D

Perfekt att dra på sej lite ljummna kläder när man känner sej lite frusen på morronen. :D

  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards