Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Lisa - 2 december 2010 21:34

Jag är inte den som är den å erkänner gärna mina misstag.

Jag trodde jag klarade mej utan syskonvagn.

Jag erkänner att jag hade fel.

Vi behöver en vagn som bägge barnen kan åka i, i allafall ett halv år eller så framöver.

Har hittat en basic på blocket att använda nu under vintern å när vi ska gå längre streckor eller åker in till stan.

Även om Viggo inte vill åka hela tiden, är det shysstare mot honom att han kan sitta å värma sej när han inte orkar gå än å behöva stå å hålla i sej på en bräda.

Förhoppningsvis bidar vi även till lite mindre avgas-utsläpp i å med detta köp om vi tar vagnen i stället för bilen inom byn åtminstone. :)


Väntar bara från svar fårn säljaren(fanns bara mail på annonsen, men jag fått ett svar att den inte är såld) å sen är det jag(eller när, min söta pappa) som kör å hämtar hem den. :)


 

Av Lisa - 2 december 2010 21:21

Om någon mot förmodan fortfarande inte vet vad ni ska ge mej i julklapp så kommer här lite grejer till som står på min önske lista...


Strumpor. :D

  Två kokböcker(nä, man kan aldrig få för många. :P)

   

Å för er med den stora plånboken, finns juu den här tekannan från Höganäs. :D

   

Av Lisa - 2 december 2010 21:01

Jomenvisst.

Jag hade lite till å komma med. :P

Min man tryckte bara i gång spelaren å så funkade ljudet.

Jag har allstå fått en rejäl dos av Leilas julbak nu.

Kanske blir det ett vanligt avsnitt med innan jag förflyttar mej uppåt övervåningen sen. :P

Har både en massa tvätt som ska läggas in å en diskmaskin som ska tömmas...


Martin gick direkt från snöskottningen in i tvättsugan å målande golvet där.

Han har således inte ens joinat mej i soffan ännu.

Gissar på att han ska duscha också innan vi kan byta ett par ord med varandra. :D


I morron ska vi förhoppningsvis leta oss ut till pulkabacken å tanken är att vi även ska besöka husägare Anna Loorentz. :P


Fredag igen med, undrar just om jag kommer hinna nått denna helgen? :)

Vill mest ta igen lite förlorad Viggo-tid egentligen.

Leo har som sagt haft ont sin mage i dag å viggo har fått stå lite åt sidan. Han har inte klagat eller agerat ut nått dock utan bara varit så duktig å omtänksam mot lillebror.   

Men för att åter gå till det där jag vill hinna så kanske blir det äntligen färdigt i gardroberna i tvättstugan..? :D


Vilket babblande det är på mej i dag, hoppar från ämne till ämne.

Dags å ta tag i måstena för kvällen, i allafall snart..! :D


   

Av Lisa - 2 december 2010 19:51

Tanken var att jag skulle krypa upp i soffan med en kopp te å datorn i knät å kolla på Leilas jul nu när Martin är å fixar det sista på det där taket(väggen, hålen..?!) hos Emelie å Snoff.

Barnen sover, tekoppen står här å ryker å datorn funkar(uppenbarligen).

So far so good.

Leila är det sämre med. Får igång blu-rayen, kom på hur man kunde leta upp avsnittet jag var på(nä, man kan inte välja i nån meny..) men det är inget ljud. :(

Jag är nästan säker på att jag gjort rätt. :P

Jag kollar inte på film så ofta, speciellt inte utan Martin, men hur otekninsk får man bli?! :(

Jag som ville ha lite julstämning i bakgrunden här. :S

Det får bli BBC Lifestyle i stället, i hopp om att det dyker upp nått kul matprogram. :D

På tal om det så såg jag de sista minutrarna av Halv åtta hos mej å såg att han serverade grillad tonfisk.

Det är något av det godaste jag vet.

Åt det första gången när jag var i USA(2004, den bästa matupplevelsen i mitt liv. :D) å har älskat det sedan dess.

Färsk tonfisk har dock visat sej vara ytterst svårt att få tag på här.

I allafall i vår lilla stad. Fiskaffären har det ibland å ett tag fanns det färsk, fryst(om ni förstår vad det innebär...? :P) balnd ICA egna varor.

Det kanske det gör fortfarande? Är det nån som vet var man kan få tag på färsk tonfisk annars? Fryst funkar med, så längde det inte är den där kattmaten på burk. :D


I morron kväll ska min man på julbord/bowling med jobbet.

Detta hade jag glömt(ungefär hundra gånger) men att ha fredagsmys helt själv(när grabbarna somnat då alltså) kändes lite väl trist så jag bjöd in m å p å Stina hit.

Jag hade även hoppats på å få träffa lillebror denna helgen, men han hade för mycket i skolan å vädret bjuder ju inte precis in till buss/tåg-resor heller.

Får helt enkelt vänta till jul. :( Sorgligt men inget å be för. :S

I vilket fall som helst hade mamma å pappa redan planerat att fredagsmysa med ostar.

Exakt vad det innebär är jag inte riktigt klar över, men jag ska göra lite annat smått å gott tänkte jag, då mögelostar inte faller mej(eller Viggo i smaken).

Ska köra till Coop i morron förmiddag tänkte jag å se vad jag kan finna. :D


Jag är så sugen på å baka i dag med.

Bröd framför allt men även juliga grejer.

Mjuk pepparkaka i synnerhet.

Det är dock inte aktuellt, åt en christmas cupcake i går å det har Leo fått lida för idag. :(

Kanske hinner jag testa nån variant på saffransbröd, matbloggsvärlden har säkerligen en massa gott å erbjuda. :)



Nu ska jag värma mej med en dusch å sen ska jag se om Martin kan hjälpa mej med det där ljudet.. :)

Av Lisa - 2 december 2010 09:32

Har ringt å avbokat Leos sjukhustid.

Jag vågar banne mej inte ge mej ut på vägarna i detta vädret, å i eftermiddag är det utlovat snöstorm med.

Hoppas vi får en ny tid å att jag slipper betala för dagens uteblivna besök.

Önskar vi kunde få tid i Karlshamn i stället. Kan förstå att de inte kan ta emot alla här, men en bebis kunde de ju tagit i mot tycker man...


Glömde bort å dricka mitt eftermiddagskaffe i går. :)

Så när jag gick å la mej var jag sååååå sabla kaffesugen att jag gick upp å laddade bryggaren bara för att få kaffe så fort som möjligt i dag. :)

Hur störd är man egentligen? :D

Dricker fortfarande morronkaffe nu. :P Ska fylla på för tredje gången strax. :D (jag behöver dock verkligen en termos :D))


Vi blir alltså hemma i dag istället.

Lite väl kallt å gå ut tycker jag, i allafall med Leo.

Fast vi får se om vi klarar av å va inne hela dagen. :P

Nu myser jag å Viggo medan Leo sover. :)

Blev inget adventskalender-tittande på morronen i dag heller.

Vi(eller okej, mest jag... :P) ville hellre stanna i sängen så vi får titta i kväll i stället. :)


Viggo fick en Lucia till sångpåsen i sitt paket i dag.

Han ville inte ha den först, eftersom han inte kunde nån Lucia-sång(ännu) men sen packade han ner den så fint i påsen. :)


I natt var jag så förbannat trött jag jag skulle upp å mata Leo.

Viggo var med vaken å grät å skrek. :(

Inget kiss i sängen i natt heller, men vaken har han ändå varit som sagt.

Detta barn å hans sovande, eller brist på sovande kanske jag ska säga, jag blir inte klok på det.

Martin betedde sej som en annan vettvilling han också.

Han rder inte upp å bli väckt den mannen alltså, skäller å gormar.

Bättre om han inte vaknar alls, blir ett tredje barn å ta hand om när han gör det. :P

Gah!

Natten till torsdagen är alltid veckans värsta av nån anledning...?

På dagarna är ja nästan aldrig trött längre i allafall.

Det är ju härligt det. :D


Har lite lust å ge mej i kast med ett litet projekt.

Kanske sätter vi upp tomtarna i dag med å bakar nått litet godis? :D

Dagens middag blir i allafall nått asien-aktigt.

Roffade åt mej flera stycken färdiga kryddblandningar sist jag handlade.

Kyckling, wok-grönsaker å kokosmjölk bör ju passa med nån av dessa tycker man. :)


Så, lite tvättvikning kanske? Å lite mer kaffe som sagt. :)

Ha en trevlig dag!


Här trivs Leo utmärkt. :)

 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards