Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Lisa - 11 december 2010 20:29

Sitter å fnissar å Vad blir det för mat? Det är verkligen ren å skär mat-porr när den är som allra bäst. :)

Det har varit en lång men väldigt mysig dag. :)

Håkan blev nöjd med sin födelsedagsmiddag å vi andra också. :D

Viggo ville dock inte ha nån räktårta så hans lördagsmiddag bestod av *trumvirvel* mannagrynsgröt, eller morfar-gröt som Viggo själv kallar det. :P


Leo han fortsatte sova han. Hela dagen nästan. Väckte honom vid fem.

Sen nu somnade han lätt vid åtta igen.

Stackars liten. Han är väldigt tapper måste jag säga, inget gnäll eller nånting. Han skrattar till å med fast man ser på honom att han är dålig.

Hoppas, hoppas, hoppas han piggnar till under morrondagen.


Morrondagen är till största delen vigd åt storstädning å julpyntande.

Granen ska kläs å tomtarna ska fram. :)

Julfesten skippar vi nog tyvärr eftersom Leo behöver va hemma å kurera sej.

Viggo å jag å Stina ska gå lucia på tisdag ändå, så då får Viggo testa det med. :)

Kan va skönt att bara ta det lugnt en liten söndag innan värsta julstöket börjar med.


Hoppas ni har haft en bra dag! :D

Gonatt å tack för mej!

Mamma å pappa skulle titta inom

Av Lisa - 11 december 2010 15:15

Jojjomensan.

Jag ligger i soffan mitt på blanka dagen. :D

Dricker kaffe å kollar på Vad blir detför mat(ja på dvd, jag är lite störd. :P).

Har gjort en mördeg till kvällens efterrätt. :D

Blir inte två tårtor alltså, men ack så smaskigt ändå.

Ska göra en royale-paj á la Leila med mango.

Tror det kan bli gott med lite frukt som kontrast till allt juligt nu. :)


Jag känner dock inte så mycket smak.

Det å att jag alltid blir döv är det värsta med å vara förkyld.

Livet blir så mycket tråkigare när man inte kan njuta av mat...


Leo han har varit vaken å ätit å sen somnat igen

Hoppas han sover sej frisk! Min älskade lilla unge. :)


De andra har skickat ett mms på en gran som jag ratade ganska omgående. :P Den var för gles för min smak.

Den dög som reserv men jag tyckte allt de kunde leta lite till. :D

Får se hur länge det dröjer innan de dyker upp. :)

Viggo lär ju va eld å lågor i allafall. :D


Är lite ledsen över en massa jag funderar på.

Liksom lika bra å deppa över allt på en gång. :P

Hoppas det släpper när min stora pojke(å min älskade man) kommer hem å förgyller tillvaron. :D



Av Lisa - 11 december 2010 13:47

Så klockan är två denna lördag.

Har hittills hunnit med en hel del. :)

Nån vidare sovmorron blev det inte tal om.

Leo å Viggo vaknade förvisso ganska sent(kvart i sju. :)) å sen matade jag Leo i sängen medan Martin å Viggo låg kvar.

Grabbarna steg upp vid tjugo över sju å gick ner i källaren.

Jag orkade inte masa mej upp å stänga så jag låg där å lyssnade på Special agent Oso innan jag somnade till...

Sov i fem minuter sen kom Viggo inpipande för att visa mej vad han fått i sin kalender(godisbjörnar. :P).

Sen gav jag upp å joinade övriga familjen.

Vi såg dagens avsnitt av julkalendern sen åt jag frukost(Leo åt såklart när de andra åt) å efter det fixade jag räktårtan till i kväll medan Leo sov å de andra två kompletterade lite på Coop. :D


Jag å Viggo har bakat några plåtar pepparkakor.

     

Å nu är de älsta av mina grabbar å hugger vår julgran tillsammans med Håkan.


Leo är jättedassig. :(

Ännu sämre nu, täppt å glansig i ögonen.

Ingen feber ännu, men han somnade i min famn för en stund sen, utan å äta så han är inte frisk... :(

Min stackars lilla bebis.


Känner mej ganska trött just nu.

Inte så mycket sömnbrist(även fast jag varit uppe med Rex i natt, är det inte barnen är det f*n katten som stökar. :P) utan mest för att barnens förkylning har såklart smittat av dej på mej också.

Inte mycket å göra åt, jag kämpar på. :D


Ska eventuellt vila mej lite nu. :D

Å sen göra det allra bästa av resterande av denna lördag också. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards