Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Lisa - 3 december 2010 21:51

Nu sitter jag ensam vid köksbordet.

Resten av gänget har letat sej hemåt å min man har ännu inte dykt upp.

Jag tänker blogga lite, kolla lite, dricka upp min glögg å sen krypa ner jämte Viggo.

Jupp, han ligger redan i vår säng han.

Orolig i kväll(igen..) kli i fötterna. :S

Kanske sover han bättre i natt? Hoppas kan man ju. :)

Natten som gick å morronen som följde bjöd på mindre sömn än vanligt.

Hann inte ens få upp värmen under täcket så mycket som jag hoppade i å ur sängen. :(

Om jag ska fortsätta frysa såhär är det nog dags för att införskaffa en pyjamas. :P

I dag är det ju dock fredag, det innebär förhoppningsvis lite sovmorron i morron. :)

Bara hoppet om detta gör att jag somnar lite goare alla fredagskvällar. :)


Vi har haft en helmysig dag.

Trots en förmiddag utan kontakt med omvärlden, eller ja, datorvärlden å några mindre missöden. :P


Kaos på Coop i å med att jag fastnade i snöhögen med bilen men även ur andra synvinklar.Viggo lyckades somna till i bilen på vägen dit å sparkade till mej i ansiktet när jag väckte honom.

Inte med flit, men en vinterkänga i ansiktet gör ont i vilket fall å även om den sitter på en barnfot.

Fick bära bägge barnen till en kundvagn å det är inte det lättaste utan vinterkläder å snötäckta marker. :P

Bilens lås funkar bara med själva nycklen å koffertluckan måste öppnas för sej själv, det blir ett evigt rännande med kundvagnar å kassar å barn.

Handlade mer än som rymms i en redan barnfylld kundvagn å svettades ganska rejält i alla vinterkläder. Är ju livrädd för mjölkstockning så jag har en del på mej om man säger så. :)

Ibland känner jag mej som ett skämt när jag flåsar omkring å kånkar å har mej vart vi än är. :)


Inte blev det bättre när plogbilen skottat på vår gata medan vi var i väg så jag fick parkera på gatan, lasta ur barnen å skotta mej in på uppfarten, köra in å parkera bilen å sen kånka in kassar å två hungriga barn.


På eftermiddagen mötte vi upp Linda å Snadra å deras barn i pulkabacken. Hann nästan till utsatt tid till å med, men bara nästan. :)

Viggo åkte tre-fyra åk sen flippade han ut. Grät å skrek å var trött å hungrig(?!). :D

Leo sov däremot i sin vagn som ingenting, trots att han sovit på Coop:et med. :)

Nästan hemma somnade Viggo i pulkan så sista biten fick jag slänga upp pulkan på Leos vagn å kånka en sovande Viggo i famnen.

Smidigt? Näää, inte precis. Han må va smal, men sovande väger han bly, speciellt när man måste köra vagen samtidigt. :)


Ännu mera kaos när jag väl fått in barn å vagn å sen skulle av med alla vinterkläder inklusive mina egna å Leo blivit hungrig å Viggo som skulle väckas. :D

Jotack, detta är vi i ett nötskal. :)

Gick direkt ner till tv:n som tack å lov funkade igen då, å strax där efter kom Martin hem.

Till en harmonisk mysfamilj. :D Skenet bedrar vill jag lova. :P


I kväll har ju M å P å Stina varit här å ätit ostar.

Å ja, jag tycker tydligen om dyra, lyxiga ostar jag,det var mer än jag själv visste. :P

Jag hade bakat muffins också, matmuffins enligt detta recept, fast med fetaost, oliver å soltorkade tomater i stället för västerbotten ost.

Efter mat å barnläggning spelade som sagt jag å pappa lite spel medan de andra såg på Idol å nu har de åkt hem.


Hoppas ni också har en bra fredag å får en underbar helg. :)


Av Lisa - 3 december 2010 21:10

Det är så det funkar... :D

Snygga kvinnor får döttrar.


Jag menar såklart att detta är en myt. :P

Eller vad tror ni? :D

 

Av Lisa - 3 december 2010 20:30

Har ätit ruskigt goda ostar å druckit schweppes.

Nu sover småkillarna å Stina å mamma tittar på Idol medan jag å pappa spelar spel å dricker glögg respektive nått starkare. :)

Min man har vunnit pepparkakor på sin bowling å livet känns bra härligt. :D

Nu är det helg. :)

Önskar er en trevlig sådan. :D

Av Lisa - 3 december 2010 12:13

Efter en morron med driftstörningar på vårt område är ÄNTLIGEN vårt modem i gång igen.

Kan konstatera att nästan inte överlever utan internet. 

Fick nästan lite panik när  bredbandsbolagets telefonsvare förkunnade att felet beräknades va åtgärdat klockan 18 i dag?!

Tack å lov att jag har en iphone å att de faktiskt hade beräknat fel. :D


Kan även (åter igen) konstaera att blekingebor inte klarar av att köra bil i snö.

Blev inprejad i en snövall på Coop av en äldre herre(eller gubbjävel, välj själva) å fick backa å slira mej loss. :( Allt bara för han trodde han ägde hela vägen å tog ut sin sväg därefter!!!


Förhoppningsvis är internet tillbaka för att stanna, så då återkommer jag i kväl. :)

Nu ska vi åka pulka. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards