Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Lisa - 9 december 2010 22:15

Har precis satt in den där pepparkaksdegen i kylskåpet. :D

Nu som först ick jag den färdig. :P

I förmiddags blev det bara muffins i förmiddags.

Viggo var så duktig å nöjd. :D

 

Vi hittade till pulkabacken på eftermiddagen, efter tjafs om varenda plagg innan vi kom i väg. :S Åååå vad det är tradigt å tjata! :(

Viggo åkte nog tre åk med pulkan, men han hade inte tråkigt för det.

De lekte så bra alla stora barnen så. :)

Såklart var han trött å höll på å däcka på hemvägen i pulkan.

Men trevligt var det verkligen. :D När vi väl kom dit. :P


Leo blev sämre nu i kväll, ingen feber eller så, men snorig å snörvlig.

Han somnade först halv nio så jag låg minst sagt lite efter sen.

Nu är jag färdig med bakprojekten i allafall å min fina julgodisburk är full. :D

  Krukan som syns ska bli min julgrupp,

måste bara ha jord att palla upp växterna med. :D


Nu ska jag lägga mej å hoppas på en bra natt.

Be back tomorrow. :)

Av Lisa - 9 december 2010 12:20

... för då kommer den här ungen hem.    


 

Av Lisa - 9 december 2010 10:07


 

Mitt absoluta favorit bland köpebröd är Pågen Kornelle.

Det är saftigt, känns nyttigt å man står dej bra på det. :D

Jag föredrar ju egentligen hembakat, å är därför på jakt efter något i stil med detta..? :)

Såklart måste jag få till den där suredegen, men sen så. :)

Nån som har ett bar recept på fullkornsbröd? :)


Av Lisa - 9 december 2010 09:56

Okej, i dag var det segt å stiga upp.

Har varit uppe med Leo sex eller ju gånger i natt. :S

Han har varit snorig å snuttig. :(

Nån napp vill han ju inte ha så han äter ju varje gång med, så det är inte ens lönt å väcka Martin.

Viggo har med varit vaken, men jag hoppas att vi kan skylla på förkylningen i bägge fallen. :)

Nu har jag piggnat till hjälpligt i allafall å snart är det helg. :D

På lördag tänker jag ligga kvar i sängen. :)


I dag är tanken att vi ska fixa lite julgodis. :)

Kanske handla lite blomjord till min tilltänka julgrupp å en kavel till Viggo. :D

Nu vill Viggo dock ingenting annat än å se på tv. :S

Han har bara kollat en liten stund dock så jag passar på å pausa lite nu med. :)

Ska snart stänga av å göra pepparkaksdeg innan Leo vaknar. :)


Klockan ett blir det dejt i pulkabacken med Linda å hennes barn å kanske Sandra å hennes grabbar med. :)

Trevligt med sällskap. :D


Som sagt, lite kaffe å lite tv till sen blir det bakning. :D


  Söta. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards