Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Lisa - 22 december 2010 21:05

Jag undrar om någon där ute kan svara på två i-phone-relaterade frågor? :)


Kan man skapa nya mappar själv?

Å i så fall, hur gör man det?


Om man laddar hem en betal-app, är det då en engångskostnad eller en avgift som återkommer?


I love my i-phone. :)

(fast jag misstänker att jag inte ens uttnyttjar hälften av dess funktioner. :P)





Av Lisa - 22 december 2010 20:44

Sitter ensam vid köksbordet, har ätit kvällsmat i form av Dansk rågbröd, julskinka å så stark senap så ögonen tårades. :D Mums.

Det bästa av allt, jag har gjort allt själv.

Okej, inte slaktat grisen eller rimmat skinkan, men kokat griljerat å bakat. :D

Känner mej allt lite självgod. :) He, he, jag är ganska duktig ändå. :)

Har lyckats få tag på en riktigt fin skinka också. :)


Dagen i dag har varit en toppen dag.

Har mest hållt oss inne, pälsade på mej en massa för att gå ut till soptunnan i iskylan bara för att upptäcka att vi(okej då, jag...) slängt en massa restavfalls-påsar i matavfallet å sen lagt mer matavfall ovanpå detta...

Hur tankspridd får man bli..?!

Är ytterst tacksam att dett missöde har skett nu, mitt i vintern, så allt matavfall var fyst å inte mitt i sommaren. Då hade det blivit en rejält otäck fadäs. :P

Bortsett från detta har dagen varit utan anmärkning å helt underbar. :D


Stina har varit här så gott som hela dagen. Vi har ätit lyx-lunch å haft det mysigt i största allmänhet.   


Nu är lillebror här. :D Han å Martin är nere.

Jag ska snart dra i gång å rulla mozartkulor å bonutybollar. :)


Nu är Martin ledig i över en vecka. :D Jippi! Kanske vi kan sova lite längre i morron bitti. :D

Viggo däckade på soffan i eftermiddags vid ett obevakat ögonblick. :D

Så trött var han liksom. :)


Så nu får det räcka för dagen, har skurit mej i ett finger så det gör för ont å skriva. :)

Ha, vilket i-landproblem, för ont för å skriva på ett tagentbord? :)

Jösses! :P

Kan även meddela att touch-mobil å plåster på fingret inte är nån vidare kombo. :D


I morron blir det fullt ös då det sista ska fixas inför julfirandet. :)


Hej å Gonatt!


Jag har sagt att jag har världens bästa syskona va? :D

All kärlek till dem. :)

 

Av Lisa - 22 december 2010 09:02

Andra morronen i rad som Viggo vaknar halv sex. :S

Leo äter mellan halv fem å fem så vid halv sex har jag precis somnat om, om jag ens hunnit det.

Gaaaah vad det är tröttsamt speciellt eftersom han själv verkligen behöver sova längre. Men Martins klocka ringer å sen vaknar Leo å då är det omöjligt att ens försöka få honom å somna om. Man kan ju missa nått liksom.

Leo han var pigg å alert vid halv sju men nu sover han sin morronlur. :)


I dag SKA Leo sova på eftermiddagen också.

I går sov han bara på förmiddagen. Han var ruskigt trött vid två-tre sådär, men då var det en storebror som lyckades "störa" så pass att det aldrig blev nån tupplur.

I stället somnade Leo vid fem å fick sova tjugo minuter, å sen gick det ju som det gick när han skulle somna för natten...

Denna sömn, alltså. :D

För egen del är jag ganska pigg å glad. :D


Älskade barn. :) (skakig mobil-bild...)

 


Termometern visar -20 här i dag, det kan jag inte minnas att jag varit  med om nån gång tidigare...

Ruskigt kallt ju.

Jag har halsduk på mej inne, fryser så hemskt om axlar å nacke...?!

Tycker jämt jag gör det now days.?! :D

Tror vi håller oss inne. :)


Ska koka skinka å göra sill.

Å koka potatis till gubbaröra som min make önskat sej till julbordet. :)

Å så blir det lite godis till med gissar jag. :D

Morzartkulorna är slut å så även bonutybollarna. :)

Kanske får vi besök av Stina, kanske inte. :)

I kväll ska jag å Leo ge oss på julstädningen.

Martin å Viggo ska till Mörrum å hjälpa barnens farmor med hennes gran å äta middag där.

Jag har som sagt fullt upp med annat därför stannar jag å Leo hemma. :)


I morron ska jag ägna mej åt sista-minuten-shoppande av julklappar, till Martin framför allt. Å mamma å Håkan.

Martin är ledig så jag ska köra in till stan själv.

Kan ju allt hoppas att chock-kylan(å utlovad snöstorm..?) skrämmer bort en del så jag kan springa igenom affärerna lite fort. :D

Kan ju liksom inte va i från Leo i tid å evighet heller eftersom han behöver äta. :)


Så nu blir det till å sätta lite fart här. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards