Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Lisa - 15 december 2010 22:22

Glada nyheter hörrni: Min facebook på datorn är normal igen.

Jag ser nya händelser!

Jippi.

Nu slipper jag va rädd å missa något! :)

(liiite ironiskt, fast ändå inte, jag är beroende!)

Viktig info eller hur? :D



Nää, i kväll har jag verkligen inte haft tid över till bloggen, eller datorn alls för den delen. :P

Kom hem från Coop klockan nio.

Blev försenad efter att ha hamnat bakom en klagande gubbe som skulle disskutera hur de som leverar Änglmarks räkor(som är dyrare å som han tydligen köpt av misstag) visste att just de räkorna var ekologiska.

Roligare kan man ha, men jag fick mina julfrimärken! :)

Nu har jag precis satt adresser på alla kort å planen var egentligen att jag skulle slå in de julklappar som jag hämtade på Reptil å Konsum tidigare, men det orkar jag bara inte nu.

Får ta detta i morron kväll i stället.


I morron ja.

Då är det dags för föräldragrupp klockan tio.

Jag är fast besluten att komma i tid å inte va svettig utan snygg som få(okej, det sista var ironi...).

På eftermiddagen ska vi dejta Anna å Maja, som om nån missat detta numera bor i Asarum. :D


Nu blir det sängen för min del! Gonatt!

Av Lisa - 15 december 2010 15:35

Alla har vi väl någon i släkten som är svår att hitta julklappar till, en sån där person som redan har allt..? :P


Då vill jag slå ett slag för (guds) Sagaforms gåva till kaffedrickaren:

 

Den kostar bara en hundring HÄR å är värd varenda öre. :D

Säg farväl kallt kaffe å välkommen till det varma. :D

Av Lisa - 15 december 2010 14:12

Så då var klockan redan två.

Leo har somnat å jag å Viggo sitter i soffan.

Han äter på sin choklad-tomte å tittar på Playhouse Disney medan jag bloggar å dricker eftermiddagskaffe. :)

Lite varning på just det uttrycket: eftermiddagskaffe, vaddå pensionär? :D


Så, hur gick det för oss i vår kyrkdebut?

Jodå, vi kom såklart bland de sista, men inte allra sist.

Hade lite otur hemma då vi var ute i relativit god tid(hrmm, vi låg i sängen till åtta, lite väl optimistiskt. :P), när jag fått på Viggo alla ytterkläder å skulle gå vidare till Leo hade den lille stackren kräkts, på hela sej. :(

Så det fick bli fullt klädbyte så där i sista minuten.

Kom som sagt flåsande in i kyrkan prick halv tio, fick kränga av barnen alla ytterkläder å placera oss längst framme vid altaret vid en krubba.

Prästen berättade om Josef å Maria å Jesus barnets födelse.

Å så sjöng vi två sånger, det var allt.

Viggo stod helt stilla å tittade å Leo kräktes lite till innan det var dags å kränga på alla kläder igen å förflytta oss till församlingshemmet för fika.

Fick assistans med Leo(tack!) så jag kunde ta på Viggo, men var ändå siste man, eller jag siste mamma ut från kyrkan å in i församlingshemmet.

Kunde konstatera att vi var minst finklädda av alla å att både jag å Viggo är i behov av klippning å jag behöver nya kläder. :S

Det blev dans runt granen(utan gran?!) å så kom det en rödklädd herre å delade ut choklad-tomtar till alla barn. Viggo vägrade sitta i tomtens knä, så det blev ingen bild för vår del :)


Kan inte sluta faschineras över hur alla andra lyckas komma i tid å få ordning på allt, speciellt med tanke på att flera av dem har tre barn...?! :P

Jag har bara två å här är det jämt kaos. :)

Kan ju inte precis skylla på ovanan längre heller, Leo är ju trots allt tre månader... :)


Nu vaknar Leo, redan?! Time to go! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards