Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Lisa - 10 december 2010 20:32

Okej, jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte är trött nu.

Om sanningen ska fram är jag helt slut.

Sömnbristen måste ju komma i fatt förr eller senare å precis som efter en vanlig arbetsvecka brukar tröttheten komma som en snytig på fredagskvällen, i kväll är inget undantag.

Den här sista dagen innan helgen har varit allt annat än glidig.

Viggo har varit på sitt värsta jag-tänker-skrika-å-gråta-hysteriskt-vid-varje-motgång-å-finns-det-ingen-motgång-så-skapar-jag-en-bara-för-att-skrika-ågråta-hysteriskt-humör.

Lite charmigt till å börja med, men när Leo började skrika vid två å höll på i märmare två timmar på eftermiddagen också, så kan man hålla sej för skratt...

Martin anlände från jobbet lagom till att jag fått allt under kontroll igen.

Typiskt, men skönt ändå såklart. :D

Viggo höll dock inte på å trotsade under tiden Leo var ledsen, tack å lov.

Då lekte han med sina djur å tyckte synd om sin lillebror.  

Stackars lilla Leo är så täppt å snörvlig att han inte kan äta, han vill äta sej till sömns å blir övertrött när det inte går. :(

Samma visa innan han somnade i ren utmattning i kväll. :(

Usch vad det är trist när de är dåliga.


Har planer på att gå på julfest på söndag, men just nu lutar det åt att hålla oss hemma å kurera oss i stället...

Huvudsaken är att Leo blir frisk. :D

Viggo är jag inte lika orolig för, hans kropp har ju lite strre vana vid små förkylningar, å hand möjligheter att äta försvåras ju inte på samma sätt.


Det blev ingen vaccination för Leo i dag.

Vi var på bvc men valde att skjuta på sprutan en vecka för säkerhets skull.


I morron ska Viggo å jag(kanske Martin med, vem vet? :P) baka pepparkakor på förmiddagen. :D

Det fick liksom prioriteras bort när Leo inte somnade i eftermiddags å ska såklart kompenseras upp!. :)

Lite annat plock å pill finns det med planer för å på kvällen blir det lite kalas, tårta på tårta för Håkan. :)

Å så ska det tittas ut gran under dagen med.

Men det får Viggo å Martin klara utan oss det.


Såååå, jag märker att detta inlägg bara blir hoppigt å rörigt.

Nu ska jag ta en dusch sen stupa i säng.

Sovmorron i morron var det ja.

I have to see it to belive it!. :)

Viggo

Av Lisa - 10 december 2010 08:32

Om jag är glad att är fredag i dag?

Jovisst, men vetskapen om att det är lördag i morron gör mej ännu lite gladare. :)

Som jag var inne på förra veckan är torsdagsnatten alltid värst..?! :P

Just den här torsdagsnatten var inget undantag. Har förvisso bara varit uppe tre gånger, men sprungit å kastat mej i sängen vid varje tillfälle.

Somnade för sent som alltid å vakande vid halv ett av ett rop: Jag har kissat!!! :(

Försökte få liv i Martin som såklart inte hade väckts att ropet.

Viggo har kissat...

Fick ett mmmmm till svar sen somnade det skrället om. :P

Bara till å upp å hämta den ledsna pojken å byta pyjamas å kalsonger.

Vi somnade om ganska fort, men det var inte så länge jag fick sova innan Leo ville äta.

Han har ätit två gånger, men varit såååå snorig å rosslig å lite orolig så jag har suttit uppe länge med honom i famnen... :(

Stackars liten, som inte kan tala om i fall det gör ont nånstans heller...

De vakande vid halv sju sen bägge två. :D

Stiga upp å äta frukost mamma? Stiga upp nu mamma? :D

Inget ligga kvar å mysa här inte. :)

Känner nästan bara av tröttheten där på morronen, men som sagt, ligga kvar är inte aktuellt. :D

Slut ältat om det för nu, i morron ska jag sova, på morronen i allafall. :)


I dag har vi tid på bvc med tanken att Leo ska få spruta.

Antagligen blir det inget med den saken i å med förkylningen, men vi ska dit å väga min tremånaders pojke ändå. :)

Så himla stor han blivit redan.

Å rörlig. :D När jag la ner honom var huvudet vänt mot vitrinskåpet. :)

 

Viggo fick kakformar i sin adventskalender i dag. :D

Han nog inte sett honom bli så glad över nått paketinnehåll tidigare. :D

Det är min pojke det. :)

Tur jag fick till den där degen i går så vi kan baka i eftermiddag. :)

Måste som sagt köpa en ny kavel till honom också, den han har är så skabbig av lera. :P

 


Lite lugna planer för dagen bara.

Bvc å pepparkaksbak då, å ett varv till Coop för lite inhandlig av fredagsgott(schweppes.. :P).

Vet inte vad vi ska hitta på till middag i dag, har aldrig nån inspiration på fredagar tycker jag...

Är lite sugen på fläskfilé så vi får se vad man kan tänkas hitta på. :)


Lutar åt att jag ska göra en räktårta i kväll dock, men den ska vi äta i morron. :D

Perfekt med kall mat när man har ett barn som ammas (å som alltid är hungrig när jag ska äta. :D) å skönt å ha middagen färdig när man har en massa man ska hinna med under dagen. :)

Denna helgen känns dock inte fullt så stressad som de brukar göra. :)

Vi ska städa å få upp alla(sex-sju) tomtar å sen ska vi till Mien å titta ut en gran.

Detta har blivit lite av en traditon sen vi flyttade till vårt hus, att vi hugger egen gran med Håkan i Mien. :D

   

2009                           2008


Å så fyller ju Håkan år med, så jag tänkte bjuda honom på middag å tårta i morron, men det vet han inte om ännu så vi får se hur det kommer bli med den saken. :)


Nu ska jag fixa till mej å ta lite mera kaffe. :D

Ha en bra dag!

Av Lisa - 10 december 2010 07:51

  I dag är min älskade lilla Leo tre månader.   

Världens gladaste bebis, så älskad å självklar från första stund. :D


Är så lyckligt lottad med två underbara söner å världens finaste man. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards