Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Lisa - 25 december 2010 21:30

Så.

Då har vi firat vår andra jul med lutfiskmiddag å klapputdelning hos M å P. :)

Det ända(nästan i allafall) som talar för kvällen var det som fattades i går, min familj...


Viggo åkte i förväg på pulka med Stina, jag å Leo gick upp i hopp om att den lille grabben skulle sova en bra stund(det gjorde han inte utan vaknade när vi kom innanför dörren..)

Martin tog bilen med alla pinaler som skulle med. :D

 

 


Nästan precis efter vi kommit dit upptäckte jag av en slump att det droppade vatten från taket i hallen...?!

Mindre kul.

Taket fick brytas upp i jakten på källan till det hela å efter en mycket kämpande visade det sej vara en ytte-pytte spricka i ett rör...

Det gick å rysa vattnet i detta rör som provisorisk lösning, men fy f*n vad trist....


Middagen blev försenad pga. detta, men den var såååå god. :D

Kunde dock inte njuta av det hela som jag hade önskat då Leo är ganska upp å nervänd just nu. :(

Klappöppning blev det också såklart, även om även denna också var försenad. :D

 

Tomten kom till å med. :D

     


Vi fick alla en massa fint, jag fick bland annat min efterlängtade gjutjärnsgryta å en termos till(som ska bytas, det finns ju en massa annat fint på Cervera). :D

Barnen blev överösta med kul grejer å lite praktiska med, gardiner till sina rum som mamma sytt. :D

Viggo fick en hel stor kasse med utklädningskläder, en dinosoauriedräkt, simglasögon å partyhatt bla. :D

     

Jag kunde dock inte njuta fullt ut av detta moment heller... :(

Men TACK för allt fint!   


Varför är jag då så down?

Jo, för första gången på länge är jag trött, alltså sådär sjukt överdrivet, humörpåverkande trött...

Leo har inte sovit inte i natt eller i går natt så mitt skick är ganska illa just nu. :(

Jag är så sliten å ledsen om jag ska va ärlig.

Sämsta timeingen ever med, att sluta sova både dagtid å nattetid precis julhelgen när det är så mycket som det är...

Typiskt när man är så van vid att han är lättaste bebisen ever å så blir det såhär?! :(

Misstänker att maten sinar pga. stress så han försöker äta i fatt å slippa känna min stress nattetid...


I morron ska vi också i väg, men vi ska köra hem tidigare än i kväll.

Viggo var så trött så trött efter den sena kvällen i går å Leo var med övertrött å täppt i näsan.


Allt känns så mycket värre när man är så trött som jag är i dag med. :( 

Än så länge är det bäst om vi träffar folk å familjen hemma.

Viggo somnar verkligen inte borta just å Leo behöver komma tillbaka i sina rutiner(?!) igen...

Som sagt i väg i morron kväll med, men sen blir det lugna kvällar resten av veckan...


Nu ska jag jag försöka rycka upp mej å vila.

Å såsmåning om lägga mej å hoppas på sömn denna natt... :)

I morron ska jag förhoppninsgvis inte gnälla så förbannat...! :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards