Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Lisa - 7 december 2010 22:32

Mobilbilder. :P

Jag å Viggo har ju gått på gympa på lördagar hela hösten.

Vi har bara missat en gång(då var jag på BB å m å p hade ingen nyckel hit å kunde inte hämta lämpliga skor eller kläder)

Vi har haft det som vår grej.

En timme utan lillebror å bara vi två.   

Det har varit roligt, även om Viggo inte alltid varit så motiverad. :D


Så stor han är min grabb. :D

Å så modig å duktig har han blivit med.

       

  Ska bli spännande å se hur han fortsätter utvecklas nästa termin. :)

Av Lisa - 7 december 2010 22:01

Leo is back!

Hallelulija. :D

Han sov sej igenom hela förmiddagen å sen en stund på eftermiddagen å vaknade upp till sitt vanliga glada jag. :)


Han är snorig å snörvlig, men nu är vi rustade med näsdroppar i olika former å mera säkra på att just förkyningen var orsak till skrikandet.

Vilken lättnad!


Viggo har redan varit vaken en gång, Han fick alvedon å har *peppar peppar' sovit sen dess! Han beter sej precis som när han fått sina tänder.

Kanske är nått på g, eller spökar förkylningen för honom också..

Eller ja, Viggo är som han är.:D

Vad som helst utöver det vanliga påverkar hans sömn negativt, å ibland är allt som vanligt å han sover ändå som en kratta. :)


 


I dag tog vi det superlugnt på förmiddagen.

Leo sov ju mest å Viggo tittade faktiskt en massa på tv.

Jag plockade med tvätt å fick undan lite allt som dräller runt överallt.

Å mös en massa med Viggo såklart.

Tror bägge barnen(å jag också) behövde detta.

Vi flänger så mycket jämt å ständigt, inte för att det är nått vi inte valt själva.

Men jag tror vi alla mår bra av att pausa i mellanåt.

Det här med hemmafredagar funkar ju inte så vi får ta det när det passar. :D

 


Lite luft har vi också fått, å lite socialt umgänge också i form av pulkaåkning med Anna å Maja på eftermiddagen. :D


Efter det blev det bad för bägge grabbarna. :)

En favoritaktivitet för dem båda. :D

Dock fattar jag inte hur vi gjorde med detta när Viggo var bebis.

Tycker Leo är för stor för baljan redan..?!

Nästa gång det är baddags tänker jag därför trycka ner oss alla tre i badkaret i stället. :P


Mamma å pappa dök upp vid sextiden. Med sej hade de vår nya vagn. :D

Söta pappa hade hämtat den efter jobbet. :D   

Jag är så lycklig för denna. Hoppas verkligen Viggo accepterar att åka å att han kan göra det utan å somna så lätt. :)

Har bara tittat på den där den står i garaget men jag tror det kommer bli bra.

Kanske en anigens svårt å ta sej fram nu i snön, men nu kan ju Viggo åka pulka om vi inte ska så långt. :)

En mjuklift måste införskaffas också, sen blir det åka av. :)


När barnen hade lagt sej körde jag till Coop.

Leo åt lite längre än vanligt innan han somnade så jag kom inte i väg förrän efter åtta.

Det gjorde inget för då hann jag se klart Halv åtta hos mej där vår granne deltar denna veckan. :D


Var ganska oinspirerad med tror jag fick hem en hel del att använda till resterande middagar denna veckan. :)

Martin ringde å bad mej köpa ny flytande alvedon då han gett den sista till Viggo.

Å som jag skrev på facebook tidigare i kväll är jag oerhört tacksam att jag är småbarnsförälder under en tidsålder där man inte bara kan handla mat klockan nio utan även annat man kan tänkas behöva, alvedon till exempel. :)


Jag skulle nog vilja påstå att jag har uttnyttjat dagens alla minuter till fullo. Avslutade med en timme i soffan framför DH. :D

Ska snart lägga mej är tanken. Känner mej allt lite sliten.

Med all rätt efter alla dessa nätter utan sömn. :P

I morron blir det Öppna förskolan, om ingen av killarna blir sämre vill säga å på eftermiddagen lutar det åt att plocka fram lite tomtar. :D

Det var allt för nu då. :)


Gonatt på er!


Bilderna är tagna med min telefon, därför är de lite suddiga. :)

Av Lisa - 7 december 2010 10:04

Vi tar det lugnt i dag på morronen.

Jag å Viggo myser i soffan.   

Han insisterar på att se Firma fantasi-flytt på Playhouse Disney å det klarar jag bara inte av så jag sitter vid datorn i stället. :)


Leo han sover. Han somnade utmattad i min famn utan å ha ätit innan. :(

Han åt riktigt vid halv sju... Å han brukar alltid äta sej till sömns. :S

Näsdropparna ville inte hjälpa honom alls.

Vi tog de sista koksalt-dropparna nu med så jag måste till Apoteket under dagen.

Å vad jag hoppas att han bara är förkyld, det tyder ju på det åtminstone.

Eftersom han är snörvlig å ledsen på morronen med så är det i allafall inte nått kvälls-skrik-beteende. Vi får se hur det artar sej.

Om jag är orolig..?

Ja, ja, ska sluta älta.

Viggo verkar med bli lite snorig så det är i allafall förkylningar på gång, också.


Det snöar lite till å å från här.

Bra tycker jag.

Jag vill att snön ska ligga kvar så vi får ha vinter nu.

Viggo älskar snön han, att kasta å rulla runt i den å att åka pulka.

Åka pulka är precis vad vi ska göra i dag.

Med Asarumsborna, Anna å Maja. :D


I går bakade vi, Emelie, jag å Viggo. :D

Vi gjorde ischoklad smaksatt med pepparmynta, Rocky road å så sånna här saffrans-snurror, fast vi la till mandelmassa i våra. :D

De blev ruskigt goda. :D Godare än jag nånsin trott till å med. :D

Viggo har ju tjatat om pepparkaksbak sen i sommras, han har bakat två gånger hittills, å älskat det. :D

Han ska få pepparkaksformar i sin advenstkalender så jag funderar på att sätta till en egen deg så han får testa dem med. :D

Måste komma i håg å köpa en ny liten kavel då bara, den han har är full med lera. :P


Hoppas den här dagen kan råda bot på mina depp-känslor. :D

Ska i allafall köpa en vagn, om allt går vägen. :)



Den här bilden kan man ju bara bli glad av i allafall. :D

Så söta, Viggo å mormor i likadana pippi-tröjor. :)

 


Av Lisa - 7 december 2010 09:21

Jag vet att jag skrev i går att jag skulle återkomma med gladare miner i dag, men humöret vill sej inte riktigt. :(

Jag måste skriva av mej om en sak först.

Leo har gallskrikit i timmar i två kvällar i rad nu som ni vet.

Det kan tyckas att två kvällar borde kunna avfärdas som tillfälligheter å inte är nått att oroa sej för, men så är inte fallet för mej.

Det här skrikandet å oron hos Leo skrämmer mej rejält.

Jag känner nämligen igen det, allt för väl.

Viggo var precis likadan, han skrek av hunger, men var för täppt å/eller för arg för å äta.

Han skrek allra värst hos mej eftersom jag luktade mat så jag kunde absolut inte trösta honom.

Viggos första månader i livet är nog den värsta tiden i mitt liv(helt stört när det borde va tvärtom).

Dagarna var fyllda av ångerst å känslor av otillräcklighet.

Jag är livrädd för att hamna där igen.

Nu har jag ju två barn att ta hand om å ansvara för, de förtjänar en lycklig å glad mamma... Lycklig är jag verkligen å glad också, oftast. :D

Men jag känner igen frustrationen å allt runt omkring detta.

Jag vet bättre den här gången, men det hjälps inte när min minsta pojke bara gråter å inte kan äta...


Förhoppningsvis är detta ytterst tillfälligt å bara en förkylning å är det inte det kommer vi såklart klara det också.

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var orolig, både för mina egna känslor men mest för mina barn. :(


Leo har dock ätit utan problem i natt, halv fem var klockan då.

Ända gången, men då somnade han inte förrän nio. :(

Det är ännu en orsak till varför jag absolut inte vill ha det såhär.

Jag behöver den där lilla stunden om kvällarna när bägge barnen sover, dels för att hinna med sånt jag inte hinner på dagarna å dels för att ladda batterierna å bara slappna av lite.

Utan det kommer det bli tufft.

Det är det absolut bästa jag gjort att välja att vara hemma med bägge barnen.

Det krävs dock väldigt mycket energi å å fantasi från mej å jag har ständig beredskap(även nattetid :P) å nånstans måste jag ju hitta denna energi, för sömn det är inget å räkna med här..


Nätterna ja.

Vad ska man säga?

Viggo har varit vaken hela natten i natten igen.

Men till skillnad mot gårdagsnatten så han varit ledsen å gnällt konstant. :(

Om han bara ville sova nån timme i streck i allafall.

Men nä, just nu är vi inne i en dåligsömn-period, igen. :S

För egen del har jag som sagt slutat sörja förlorad sömn, men det är så synd om honom för han blir ju så trött på dagarna. :(


Så nu har vi klarat av det, nästa inlägg blir positivare, I promise. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards