Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 14 november 2015 07:39

Drack en irish coffe strax innan nio i går kväll å det har jag fått sota för.
Har sovit som en kratta å vaknat å snurrat å drömt å grejat.

Halv sju flög Martin upp för å syna misstänkta kattkrafs(vi är paranoida efter tidigare upplevelser ja).
Han kom tillbaka till sängen, konstaterade att han inte skulle somna mer men sa åt mej att försöka en stund å började kolla sin mobil å jag slöt ögonen.

Nån sekund senare är jag klarvaken efter att ha hört:
"Lisa. Det har varit terrordåd i Paris där 150 personer har dött."

14/11 2015.
Världen är störd.
Det finns inte ord för grymheten å desperationen.

Helt ärligt å egoistiskt nog brukar jag spendera största delen av mina dagar enligt strutsprincipen.
Jag ser inte på nyheter eller dokumentärer å väljer att bara skrapa på ytan av vad som händer i omvärlden.
Anledningen...?
Jag är rädd.
Eller feg snarare kanske.

Men i dag ska jag följa det här å tänka på alla de som drabbats av världens grymhet, både i Paris å resten av världen.
Jag ska krama på min familj lite extra å vara tacksam över just vårt liv här, i tryggheten.

Av Lisa - 13 november 2015 20:26

Klockan 20.25 en fredagkväll.

Martin fick ett akut sug att måla trappräckena vita.
:)

Inget konstigt med det(?!)
*ni vet vilken emojiapa*

Av Lisa - 13 november 2015 20:03

Hur mår ni?
Ni vet väl att jag blir världsglad för kommentarer? :)

Å vet ni att det faktiskt går superfort å sa jag att jag blir superglad av att höra från er? :)

Å såhär ser Leo ut när han fjäskar åt mej. <3

Nu ska vi kolla på Fixa rummet(ihoptryckta i en å en halv tvåsistssoffa för å undvika kattkisshörnan) å sen ska barnen läggas å vi andra två spela lite spel. ;)

Hoppas ni har en bra fredagskväll å som sagt, kommentera gärna(på fejjan eller här. :)).

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 13 november 2015 18:59

Då var vi mätta igen. ;)

I den lilla ugnsformen är det en parmesanpaj som jag freestylade fram genom att blanda ca 3 dl riven parmesanost med 1 ägg, 1 äggula å 2 dl grädde.
Hacka två grillade paprikor(finns på burk i olja.) å blanda ner.
Salta, peppra å krydda med lite cayennepeppar.
Grädda tills pajen stannat i 200 grader.

Väldigt lyckad om jag får säga det själv, å om man vill å orkar kan man såklart göra ett pajskal också. ;)

Av Lisa - 13 november 2015 16:44

Det blir www.apotea.se det.

Klickade in min beställning(på ögondroppar för 27 kronor styck, på sjukhusapoteket kostar de en femtiolapp!) så sent som halv fyra i går eftermiddag.

Å i dag, i dag låg dem i lådan! :)

Man måste älska så snabba leveranser eller hur?! :)

Paketet innehåller även hydrokortisonsalva som jag tänker testa på mina utslag...
Hoppas det funkar, annars får jag ringa å kolla om en spiral kan ge hormonplitor så pass långt som fem månader efter att den satts in...

Av Lisa - 13 november 2015 16:35

En söt nyklippt. ;)

Hej på er.
Här är vi.

Körde direkt till stan efter jobbet för å få barnen klippta. ;)
Snabbt å smidigt på drop-in å det blev tack å lov långt ifrån den kaos jag nästan räknat med. ;)
Skönt värre å nu är båda två fina i håret. ;)
Viggo vägrade tyvärr ställa upp på bild, men har är väldigt nöjd med frillan trots att han egentligen inte vill klippa sej alls utan spara till hästsvans. ;)

Jag har med hänsyn till mej själv å min något trytande fredagsork bestämt att vi ska äta lite plockmat i kväll. ;)
Gratinerade havskräftor å ostpaj å aioli blir det enda jag ska "laga" medan resterande meny är färdigköpt. ;)

Nu är jag inte precis så trött som befarat efter stadsrundan, men det ska bli både gott
å skönt å inte göra så himla mycket. ;)

Hade egentligen velat svänga inom netto å leta vit toblerone(till efterrätt alltså. ;))på hemvägen, men hade fått ett meddelande från en granne att Ernst följt efter deras dotter hem å var hos dom så jag fick lite bråttom dit. :P
Varför får vi alltid tag på de där rymmande exemplaren till katter? :)

Nu ska jag ta tag i fredagsrycket här.
Hej på en stund. ;)

Av Lisa - 13 november 2015 07:12

Katt-Ernst å en Ernst-mugg. ;)

Jag brukar ha det lite som ett motto att "en bra dag är en dag när jag pratat med någon helt främmande."
Det kan va någon i kön på Ica(pratade med två helt underbart glad människor i förbutiken bara häromdagen! :)) eller var för nånstans som helst.

Denna fredag kan jag nästan påstå att dagen inleddes med mitt motto när jag bytte ett par ord med en väldigt morronpigg å glad äldre herre på gymmet! ;)
Han var pensionär å hade börjat träna å älskade det! ;)
Sånt blir jag så glad av, dels då att prata med någon helt ny men också människor som verkar så nöjda med livet, dom ger liksom energi utan att veta om det! :)

Sämre start på dagen kan man ha alltså. :D
Dessutom stod jag inte bara å pratade utan fick i hop en halvtimmes träning i form av löpning(ganska så fort. :P) å sen lite mage å armar.
Är ni några gymmare där ute?
Jag har kört fast i russiantwist å kan för allt i världen inte komma på några vettigare övningar för just magen.

Nån som vill tipsa? ;)



Nu ska jag försöka rafsa i hop lite ta-med-frukost(äter nästan alltid hemma, men är oftast inte så sugen direkt efter morronträning.) å sen bär det av för å möta veckans sista skol/dagis/arbetsdag. ;)


Ha en prima fredag, vi hörs igen! ;)

Av Lisa - 12 november 2015 21:55

Världsroligt träningspass(minus värkande ljumske. när ska den ge sej?!) å ungefär tusen avsnitt av downtown abby
(kommer gråta när avsnitten är slut, då har vi strecksett 6 säsonger så det kan nog bli lite tomt..!)så
såg torsdagskvällen ut. ;)

I morron är det fredag igen.
Då blir det plockmat(paus från fredagskonceptet redan alltså.) å ett lugnt laddade inför helgen efter jobb/dagis/fritids å en tur till stan när vi slutat.

Nu blir det dock kvällens sista avsnitt.

Kram å gonatt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards