Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 november 2015

Av Lisa - 25 november 2015 22:18

Jag viiiill haaaa emojis på bloggen!! :(


Senast i går sa jag till Anna att jag inte tycker om musik(å med sa menar jag skrev på sms. vi skickar nog 50-100 om dagen. men det är en annan historia... :P) men så i dag fastande jag plötsligt för en ny låt.
(Lyssnar ibland på fredagseftermiddagen, bara gamla favoriter å när jag tränar på en kort "springlista")
I vilket fall.
(hur lång transportsträcka kan man ha för å nå din poäng?! :P)
Denna var bra! ;)



Jahapp.
Ska strax bädda ner mej å fortsätta kolla på gamla avsnitt av Jul med Ernst uppe i sängen.

Kvällen flög förbi kan man säga.
Var "tvungen" å köpa drickyoggi åt en viss sjuåring å det var fotboll på tv så jag passade på å "svänga inom" mitt senaste "place to be". :D

Lite löp(jag är kär i bandet! :)) å sen axlar å rygg innan jag begav mej vidare till affären. ;)

Håller på fullaste allvar på å peppar mej själv
inför läkarbesöket genom att bestämma att jag får köpa en grej(eller egentligen två, visar förståss om jag lyckas! :P)
OM jag sköter mej hos doktorn.

Å med sköter mej menar jag att inte ljuga å be om den hjälp jag vill ha innerst inne.
Håll tummarna för mej va? :)

I morron ja.
Läkarbesök å ungefär en miljon grejer till som ska klaffa.
Möte på jobb följt av Julfest med Viggos klass.
Kommer bli en anigens stressigt med allt, men förhoppningsvis flyter det på.


Nu säger jag gonatt å tar fokus på en väldigt efterlängtad sovmorron! :)

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 25 november 2015 18:48

Säga vad man vill om ångest, men jag får en herrans massa gjort när jag är uppspeedad till tusen.
Rastlösheten driver på, å kraschen efteråt är inte särskilt bekväm, men som sagt, jag får lite vettigt gjort på vägen dit åtminstone...

Det vita ljusstakarna var slut så vi fick köpa två nya i stället för en.
Så.
Adventspyntade vardagsrumsfönster i det här huset innebär svarta spetsgardiner å svarta ljusstakar.
Köpte en liten röd blomma i dag, å hoppas hinna införskaffa mej fler hyacinter å en dörrkrans innan veckan är slut.
(Vad är rimligt å betala för en sån? Var finns finast?)

Om jag hinner ska jag tassa ner ett varv å kika bland julsakerna å se om jag har några juliga ljuslyktor.
Å om inte, kanske jag får köpa någon sån också här framöver. ;)


Nu ska jag sörpla i mej mitt på tok för sena kaffe(inte för jag sover ändå..!) å läsa någon rad i senaste AlltOmMat innan barnen ska läggas här.

Vi hörs igen!
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 25 november 2015 16:21

Var det förra året som matmagasinen svämmade över av recept på just picklad, dvs inlagd lök..?

I vilket fall stannade trenden kvar här i mitt kök.

Vi har alltid picklad lök till tacos(jupp, äter vi i dag! :P) å andra texmex-rätter.

Det är verkligen superenkelt å göra å piffar upp vilken tråk-taco som helst.
:)

Till två små rödlökar kokar jag en klassisk 1-2-3-lag med 1,5 dl vatten, 1 dl socker å 0,5 dl ättika.

Vill man spejsa till det å impad på sina gäster kanske man med fördel skiva ner en chili också. :)

Av Lisa - 25 november 2015 15:30

Jomen.
I dag borde jag stannat hemma under mitt täckte.
Har känt mej så himla utmattad å ledsen å ofokuserad hela dagen.

Har hållt mej samman genom att planera mat å träning å roliga saker.
Inte det bästa engagemanget på själv arbetet precis, men jag tycker ändå jag klarat mej bra efter mina förutsättningar.

Det tjatas å tjatas om hur viktigt det är att leva i nuet, men tänk om man inte kan det då?
Är det vad man ska sträva efter eller är det okej att längta i från vardagen å drömma sej bort när man är helt slut, i stället för att ständigt ha dåligt samvete för att man inte är helt tillfreds i det där nuet..?!


Jag försöker verkligen njuta av vardagen med, å jag lyckas många gånger, men under dagar som denna längtar jag å drömmer mest.

Det är väl tröttheten som spökar antar jag..?
(Nix ingen reda med nattsömnen ännu..!)
Å kanske undermedveten stress över morrondagens läkarbesök..?
(Hur säger man? Ge mej medicin å psykoterapi?)



Nu ska jag vila en stund å sen förhoppningsvis rycka upp mej en aning! :D

Av Lisa - 25 november 2015 11:45

För att va en familj full av Nutella-älskare(undantaget mej faktiskt.. Tycker det är i kvalmigaste laget...) var vi ganska sena på den här bollen måste jag säga, men i söndags stod Martin å barnen för efterätten å valde å göra Nutellabollarna som cirkulerar all över både nätet å i baktidningar.


Barnsligt enkelt å himla gott, tyckte till å med jag. :D


 

Nutellabollar.


Börja med att klicka ut små kluttar(tolv blir kanske lagom) av nutella på en bricka eller en plåt å ställ dem i frysen i minst två timmar.


Sen gör man med fördel vilken chokladbolle-smet man gillar bäst å klär in varje nutellaklick med smet å rullar till bollar.


Vi gjorde oboybollar-smet vi.

Då vispar man 150 gram smör tillsammans med 2 dl socker, 6 dl (glutenfria) havregryn, 1 dl möjlk å ca 10 msk oboypulver.

Sött så det förslår, men det passade ypperligt till nutellan. :D


Klassisk snabbfika i ny tappning kan man säga, å jag tänker lätt spinna vindare på konceptet å fylla smet med center å daim å lite allt möjligt framöver. :)



Av Lisa - 25 november 2015 07:16

Någon som är morron-pigg? :)

Hela morronen har Ernst jagat Sookie runt i huset. ;P


Onsdag. Igen. Redan?

Ska ordna med de sista måstena inför Julfesten på skolan i morron å sen står Martin för en hel del to-dos i eftermiddag(typ köpa lampa å ny ljusstake! :P).

Men först ska vi bege oss ut i rugget här å göra vår plikt! ;)

Ha en bra dag. Vi hörs.
(Å kika in runt lunch, jag har förberett inlägg till i dag! ;))


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards