Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Lisa - 24 november 2015 20:46

Jag har typ kräkts över min fem år gamla Didriksson jacka ända sen det blev jacksäsong(den är två-lagers så lååååång säsong).
Den är praktisk å varm å så, men betydligt mer funktionell än snygg om vi säger så.
Å så i går pratade de först på Nyhetsmorgon om vilken mode-miss det är att klä upp sej å sen "dra på sej en sport-jacka" å jag kände bara; "eller hur?!" å senare på eftermiddagen mötte jag Sandra på fritids, med en extremt snygg jacka.
En sån här närmare bestämt.

( http://bfy.nu/se/Ik9 )


Den var verkligen jättesnygg i verkligheten så nu ska jag drömma å tråna efter en sån jag med. ;)




Hur har ni det annars?


Vi fick till ett benpass på gymmet å nu är jag nerbäddad här i min soffa. :)

Fotbollen just i kväll var tydligen inte så lockade så det kan kanske bli lite Homeland i stället innan läggdags! :)

Gonatt på er nu.
Vi hörs i morron! ;)

Av Lisa - 24 november 2015 17:59

Stina å jag ska träna i asarum i kväll igen.
HIITen i stan börjar sju å det är bara så drygt å vänta så vi bestämde oss för å klara oss själva å på så vis va klara mycket tidigare.

Men.
Här sitter jag å väntar ändå.

På Stina.
Som brädat mej för en envis femåring å ett super mario-spel. :P

Får se när vi kommer i väg här, eller om jag rent av ska köra själv. ;)

Av Lisa - 24 november 2015 15:40

Alltså, jag vet inte vad det är med mej å hänga på köksbänkar?!
Det gör jag jämt på jobbet också. :P

Såhär ser man för övrigt ut när ens barn önskar fiskpinnar å pasta till middag.
Hur tradigt kan det bli?

Det får bli dubbel-matlagning i dag, för fiskpinnar? Nä, inte särskilt sugen(å så är det gluten i..).
Jag å Martin får pestolax å broccoli med romsås i stället, det är fiskpinne-fansens förlust helt enkelt. ;)

I kväll vankas det träning med Stina å sen det där efterlängtade tv-myset jag babblade om här redan i morse! :)

Vi hörs då igen.

Kram å hej så länge!

Av Lisa - 24 november 2015 12:30

Jag visade ju er att jag fått denna av Martin häromdagen.

 

Det är, om någon inte hängde med på det, en adventskalender från The Bodyshop.


:D


Jag hade en redan förra året å älskade den.

Bakom varje lucka gömmer sej någon liten produkt å det är sannerligen vardagslyx att få något mysigt varje dag ända fram till jul även som vuxen. :)


Jag har till å med kvar från förra året som ni ser, å jag tycker verkligen ni ska unna er en egen kalender om ni kan. :)


 

Av Lisa - 24 november 2015 08:45

Det slog mej just att det är den 24/11 i dag.

Det innebär att den där ringen längst ner suttit på mitt finger i exakt elva år. :)

Inga storslagna firarplaner här inte, men det är ju klart värt att påminnas om hur lång tid vi delat! :)

Puss på dej Martin, nu betar vi väl av elva år till, minst? :)

Av Lisa - 24 november 2015 07:11

Först.
Dagens fråga:
Katterna äter oss ur huset här.
Måste köpa ny mat igen, så jag undrar vad ni ger er?
Har provat en massa olika å det kanske kvittar för våra katter kanske är matvrak oavsett?
Eller mättar en del sorter bättre?


Så.
Good morning.
I dag firar jag triumfen att ha överlevt en måndag utan något ångest-bryt! :)

Vi hade världens otur å provade fyra olika alternativ innan det fick bli fortsättningen på Homeland som serie i går.
Innan Martin sov sej igenom avsnitt 3 av senaste sägnen upptäckte vi att vi inte sett säsong 6 av true blood å således har två hela säsonger kvar där.
:D

I kväll är det nog fotboll på tv dock, å jag har redan planerat en dejt med paddan efter träningen för å se Tina i fjällen från i går å kanske något litet Jul med Ernst från förr. ;)

Men innan jag får bädda ner mej igen ska tisdagen göras. :)

Skulle ljuga on jag sa att jag inte hellre sovit en stund till, men det känns ändå helt okej att gå å jobba. ;)

Vi hörs lite senare.
Kram å ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards