Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Lisa - 21 november 2015 20:33

Lite snö till oss också.
;)

Barnen hann gå ut en runda å njuta innan läggdags å jag tänker fortsätta lördagen i samma lugna tempo vi haft hela dagen genom att bädda ner mej i soffan å invänta kvällens avsnitt av Downtown Abbey. ;)

Hoppas ni haft en bra dag!

Vi hörs.
Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 21 november 2015 18:45

Det blev tyvärr inte Tillsammans(hittar inte. måste köpa en ny!) men hittade en annan gammal goding i gömmorna! ;)

Vi får hålla till godo med den lilla tv:n för den andra visar "veckans match". ;)

Av Lisa - 21 november 2015 16:32

Ni vet den där träningen jag var så taggad för i morse?
Ain't gonna happen! ;P

Träningsstassen blev utbytt av följande outfit.
;)

Förkläde, pyjamasbrallor å ulltofflor, det är min standard klädsel det. :P


Vi har en såndär skön inga-måsten-lördag.
Barnen(Stina inkluderad) spelar spel å pusslar medan jag har gett mej i kast med pizzabaket! ;)

Hoppas ni har det bra ni också. ;)

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 21 november 2015 13:32

Vilken himla tur att Stina tog på sej snö-jackan just i dag när Leo köpte sej en silver-ren! ;)

Mjällby gjort.
Nu blir det Ica för proviantering inför kvällens pizza-bonanza! ;)

Av Lisa - 21 november 2015 12:04

Lite pre-julpyntings-inspo å en familjetrip.

Trivsamt lördagsnöje! ;)

Av Lisa - 21 november 2015 11:01

Ni vet ju vid det här laget att det här med å följa serier är min grej(eller passion snarare? :P) men när jag inte gör det ser jag mest förutsägbar "populär-aktion" så som Jurassic park å Die Hard.
Å så har jag nog sett En riddares historia hundra gånger minst.

Men mina absoluta favoritfilmer är två svenska klassiker.
(å Love actually förståss! ;)).

Så vilka är nu dessa, i mitt lyckocentra, magiska filmer?

Jo.

Den första är:

Fantastisk film med Kjell Bergqvist i bästa rollen.
Jag gråter alltid när jag ser den.
Den är så, så bra! ;)

Å film nummer två då?
Jo, Lukas Moodyssons pärla:

En film om ingenting å samtidigt allting med minst lika hög lip-faktor. ;)

Har ni, mot förmodan, inte sett då gör det å i vilket fall så är de värda å dammas av titt som tätt.. :)

(Jag hoppas se Tillsammans innan helgen är slut! :))



Vad har ni för favorit-filmer? :)

Av Lisa - 21 november 2015 09:19

Jahapp.
Det föll på Martins lott att bege sej ut i kylan å köra Viggo till Mörrum å fotbollsträningen även denna lördag.

Själv är jag hemma med Leo, kaffe, Nyhetsmorron å en katt i knät. ;)
Känner mej ganska pigg å har bestämt mej för att bara göra det jag känner för i dag. ;)

Jag tänker helt klart träna lite(med eller utan sällskap av partyprinsessan till syster. :P).
Hade gärna tagit mej en löprunda utomhus i dagsljus men inser att det inte är aktuellt förrän jag investerat i spingkläder som är anpassade efter minusgrader. :)

En väst eller vindtät jacka å lite tjockare byxor hade gynnat. Lite svårt å beställa sånt utan å testa tycker jag, men jag ska ta ett span på www.stadiumoutlet.se sen. :D


Annars har vi pratat om en lite trip till Mjällby för å spana in BlomExtras utbud av julpynt, men innan dess ska däck bytas å sånt så det blir inte förräns i eftermiddag i så fall. ;)


Stina ska äta hos oss i kväll å vi satsar på hemmagjord pizza(med lc-botten för undertecknad! :P). :D


På tal om mat så måste detta ju va den absolut bästa minionen ever? ;)

Så kunglig. ;)

För övrigt håller jag på å funderar på om jag inte skulle ta tag i bloggen på allvar.

Länka lite mer. Ta riktiga bilder.
Å så.
Lite seriösare igen alltså.
Är bra sugen faktiskt.
Då måste jag dock ta tag i min dator.
Den behöver rensas å formateras.
Kan man göra det själv eller behövs det proffshjälp?

Nu ska jag fixa lite bacon å äggröra åt oss här. ;)

Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards