Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 november 2015

Av Lisa - 20 november 2015 22:52

Det känns som sängen alltid är full av katter nuförtiden..? :)
Bägge två envisas med att ligga hos mej med. :P

Tre avsnitt senare(tror säsong sex är den sista? Vågar inte googla. Lyckas jämt spoila när jag gör det... :/) å vi är redo för natten.

Hoppas jag äntligen ska kunna sova längre än till halv fem å vakna pigg å utvilad inför helgens trevligheter! ;)

Natti natti nu! ;)
Kram å hej!

Av Lisa - 20 november 2015 19:29

Tonfisk å risotto var det här. ;)
Efter recept ur en Fredagsgourmet-bok! ;)
Lagat på en halvtimme å således ypperlig fredagsmiddag! :D

Å jo, ni ser rätt. Ingen sås i kväll heller.
Å det funkade även denna fredag.
Risotton stod för krämigheten så det räckte. ;)
Ser lite fattigt ut med "bara" två komponenter på tallriken, men smakerna räckte till.
Har dock ätit godare fisk i mina dar å ska helt klart satsa på den "färska" tonfisken på CG eller i fiskaffären när vi ska äta det en annan gång.
(Dagens "fångst" var fryst. ;))

Nu blir det lite tv-mys med småkillarna här innan det är läggdags för dem! ;)

Av Lisa - 20 november 2015 16:27

Sååååå.

Fredagskänslan ni vet. ;)
När man fixat undan(även kallat fredags-rycket. :P), dragit på pyjamasbyxor å vet att man inte behöver gå ut något mer förrän i morron! ;)

Nu återstår det bara att ordna med middagen.
Tonfisk å risotto blir det denna fredag.
"Myrstack" dessförinnan å nutellamousse efteråt! ;)

Å en lite drink under tiden allt lagas! ;)

Hoppas ni får en trevlig kväll! ;)

Härliga helg.
Alltid lika välkommen! ;)

Av Lisa - 20 november 2015 06:20

Rutinen följs. :D

Morronens löpning är gjord.
Hjärnan ville tulla på den bestämda tiden.
Men jag gick segrande i den striden å fullgjorde vad jag tänkt mej! ;)

Nu blir det dusch å frukost följt av jobb. :)
Sen tar vi helg med fredagskonceptet å hela kokarongen! ;)

Ha en bra dag så hörs vi! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards