Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 november 2015

Av Lisa - 26 november 2015 21:39

Just i kväll orkar jag mer än å bädda ner mej å se på gårdagens Morden i Sandhamn.

Vi hörs i morron i stället! :)

Av Lisa - 26 november 2015 16:07

Lämningar, doktorn, jobbmöte å nu strax mot skolan för julpyssel med Viggos klass!

Är lite trött å urladdad men med något litet i magen ska jag fixa det sista av dagen också.

Vi hörs sen med fullkomliga rapport från läkarbesöket(om nån väntade på den. :P) å säkerligen en hel massa annat. ;)

Nu ska jag duka fram lite mat.
Hej så länge! ;)

Av Lisa - 26 november 2015 11:15

Jomenvisst.

Jag försöker hålla mej i från snabba kolhydrater i veckorna nu igen.

Har för många otrivsel-kilon å en Lalandia-tur inom en snar framtid att tänka på.


Jag har provat flera stycken olika pizzabottnar LC-style(utom den med blomkål som alla prisar..?!) men detta receptet är outstandig.


Från Åse aka 56kilo


Vispa i hop 4 ägg, 3/4 dl grädde, 1 msk fiberhusk, 1/2 dl mandelmjöl, 1/4 dl kokosmjöl, 1 msk pofiber, 2 krm bakpulver å lite salt.

Rör i ca 100 gram riven ost.

Låt stå i 5 minuter.


Förgrädda i 175 grader i 15 minuter.


Lägg på valfri fyllning.

Höj ugnen till 200 grader å grädda tills osten smält.


 


Jag brukar alltid börja med ett lager "rårörd tomatsås".

Det är väligt höftat: krossade tomater blandat med en vitlöksklyfta, lite honung, en skvätt rött vin, salt, peppar å oregano å lite olivolja å tabasco om jag känner för det. :)


På just denna pizza-variant är det riven ost(såklart) + riven moxarella å chorizo, oliver, kronärtskockor, pesto, philapelphiaost med paprikasmak, oliver å lök. :)


Av Lisa - 26 november 2015 08:30

En liten sovmorron å Viggo är lämnad i skolan.
Dricker en kopp kardemumma-kaffe i väntan på att brödet ska bli klart.

Bästa jultraditionen.
Lägga 1 tsk (mortlad!) kardemumma tillsammans med kaffepulvret när man brygger! ;)
Testa det, blir så gott! ;)

Jag hoppas kunna plocka upp denna nya tidningen senare i kväll sen.
Jag älskar ju mat-tidningar som ni vet, men AlltOmMat är den jag prenumererar på å använder mest recept ur! ;)
(Matmagasinet är med bra, de andra är mest snygga! ;))

Just nu är jag mest orolig å rastlös.
Jag har investerat så himla mycket mod genom att ens gå å ta prover vid första tillfället å jag vill inte gå från sjukhuset i dag å känna mej bortom hjälp.
Att jag ska behöva slösa bort min tid med att må dåligt å att det enda jag kan göra är å fortsätta kämpa på egen hand...
Det är inte rätt att inte kunna hantera sej själv. Det är vad min hjärna säger åt mej, å det är hela tiden det bemötandet jag förväntar mej av andra, men förhoppningsvis vet min doktor bättre..
Som sagt.
Håll tummarna för mej.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards