Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 november 2015

Av Lisa - 27 november 2015 21:48

I kväll har vi ju då varit å firat stans skönaste treåring, Adrian, även kallas "kingen". ;)
Vi har festat på tacos i mängder å världens sötaste spindeltårta! ;)



Tusen tack för i kväll! ;)


Med magen åt alla håll har jag krupit ner för att somna framför Ernst på play-tv:n.

I morron väntar en chill lördag, med lite träning å sånt som behöver göras.

Natti natti, kram å tack för att ni finns! <3

Av Lisa - 27 november 2015 16:56

Fredagskvällen innebär maskerad för å fira att Adrian snart fyller 3 år! :)

Barnen har gjort egna zombie-dräkter å är taggade till tänderna! ;)

Ha en bra kväll så hörs vi efter partyt sen! ;)

Av Lisa - 27 november 2015 14:45



Jaha.
Läkarbesöket då.

Jag gick dit.
Förklarade att jag inte klarar att vända mitt psyke åt rätt håll ensam.
Fick remiss till psykolog.
Å sa som det var: "att helst vill jag ha medicin."

Min doktor jublade nästan faktiskt, menade att så många är rädda bara medicinering kommer på tal men att hon verkligen trodde jag kunde få hjälp på traven genom att just medicinera.

Så medicin fick jag.
Ssri, antidepressiva eller "uppiggande",
kalla det vad ni vill.
Psykpiller.

Som sagt.
Jag ville verkligen ha medicin själv.

Men.
Jag har legat sömnlös å funderat på det hela natten.

Medicin liksom..?!



 

Jag är ju en sucker för Quick-fix's å kanske är det dumt å ta denna "genvägen" när det finns andra vägar å gå..?
Kan jag, kanske ändå klara det här bara jag skärper mej?


Fast samtidigt har jag redan slösat för mycket tid.
Barnen är bara små nu så egentligen har jag inte någon till alls över att inte må mitt bästa på.
Å om jag får en kemisk skjuts kanske jag orkar jobba med mej själv, med alla verktyg jag faktiskt har å kan hantera å går till "botten med problemen"?

Det är ett svårt beslut ändå.
Det blir så definitivt "att man inte är som alla andra" om man medicinerar mot psykiska problem.

Jag vet att många med mej lider av utmattning å ångest å att det är helt okej.
Å jag har varit öppen med hur jag mår här å inför alla er som faktiskt tittar inom här dagligen.

Men.



Jag skäms ändå.

Extremt mycket.

Å den allra största skammen ligger i att jag gjort mej själv "sjuk".

Utan att egentligen ha en legitim "orsak" så jag jag låtit livet köra slut på mej.

Kanske om jag valt å prioriterat annorlunda så hade min familj sluppit lida så länge?


Så är läget för tillfället.

Jag ska ge medicin en chans å ett försök.

Övertala mej själv att jag är värd det.

Å hoppas det hjälper.



Å sen tar vi helg å struntar i hjärnspökena en stund! ;)





Av Lisa - 27 november 2015 09:48

Det har väl inte undgått någon att det är Black friday i dag...?
Min mailbox svämmade nästan över här på morronen(50 nya mail!!) å reklam-sms har avlöst varandra sen i går.

Jag har väl inga större visioner om att fynd en massa eller tjäna in lite genom att handla julklappar i dag.
( jag är inte där än. men i helgen måste jag börja planera årets klappar!)

Något jag däremot planerar är att svänga inom A-möbler på hemvägen å köpa mej ett litet ljus. ;P

Äääääkskar Bridgewatwers ljusgröna men kan tänka mej å testa nytt med. ;P

Det får bli dagens tips det. ;)

Hoppas ni uppskattat alla "extra" inlägg här under veckan..
Jag har i allafall roligt när jag skriver dom! ;)

Av Lisa - 27 november 2015 08:55

Äter ni tacos på fredagarna?

Då har ni ett passande tips här nämligen ost-chips. ;)

Det är så enkelt att det är pinsamt egentligen å funkar tipp-topp till förrätter(löjrom, rödlök, vispad cremefraiche tex) eller som tillbehör till soppa.

Man hyvlar bara ett par skivor av en god ost(cheddar hade jag denna gången, parmesan å Västerbottenost är med gott! ;) å lägger ett par skivor per chips på en plåt å sen "gräddar" man dem runt 8 minuter i ca 200 grader.

Sen låter man chipsen vila lite på plåten innan man äter! ;)

Av Lisa - 27 november 2015 06:27

När klockan ringde i dag kände jag: nä, jag skiter i det i dag.
Sen tänkte jag om, varför ligga kvar när man ändå inte kan somna om...?
Så jag stack å tränade.

Det var seeeega ben i dag, så 3 kilometer var ett krig.
Men nu är dom gjorda! ;)


Jag har sovit uslare än uslast å jag ska berätta om läkarbesök.
Sen.
Jag måste bara tänka hur jag ska förklara(å försvara...) hur det kommer bli.
Mest för mej själv troligtvis.

Men jag kan säga så mycket som att jag skötte mej så pass att min muta är på väg.
Beställde i går(å får säkert i dag. :D).
I dag fick jag dock mail från www.apotea.se
att allt från CCL är nersatt med 20%.

Gaaaah vad synd att jag inte väntade lite.
Men.
Det är som det är.
Nu kan jag åtminstone tipsa er.
Jag kan inte gå i god för märket ännu, men jag lovar att återkomma med recension av mina produkter sen! ;)

Nu, hit the shower sen kickar vi lite fredag! ;)

Ha en bra dag.

Å hörrni. Koll inom sen, har förberett inlägg i dag också. ;P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards