Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 16 november 2015 07:17

Hyy..

Det hade inte precis gjort något om man tagit en mössa på sej i dag...
Kallt värre.

Annars stretar vi på.
Måndag å långdag å sen går väl även denna vecka med av bara farten kan jag tro. ;)

Av Lisa - 15 november 2015 20:28

Fina bilder jag fått av Marie. :)

Vi har gjort ungefär en miljon mer grejer än deltagit i Alice firande i dag, men jag för matt för att ens berätta om dom nu.

Är så trött att kroppen värker å jag hade gett hur mycket som helst för att helgen skulle vara ytterligare en dag.

Nu får jag förlika mej med tanken på att stiga upp i morron, å intala mej att vardagen är fin den med(vilket den är men sovmorrnar å timmar av familjetid är det färre av förståss...) å koppla av till Downtown Abbey! ;)

Vi hörs i morron.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 15 november 2015 17:11

Efter en vääääligt tuff dag för mitt psyke pausar jag ett par minuter hos M å P innan det är dags för dagens sista ryck. ;)

Vi hörs hemifrån soffan sen.

Kram på er! :)

Av Lisa - 15 november 2015 10:50

Bilder på maten vi åt i går.
Å på min outfit. ;)

Två olika förrätter:
En "myrstack" å en brieosttårta med kex till.
Varmrätt bestående av grillad kyckling, CG's goda färsk-korv, rotfruktsgratäng, rödvinssky å kryddsmör, allt made by Daniel.
Å så efterrätten, en mandelkaka med limesmak med yoghurt å hallon.

Jag invigde(eller heter det inveg?!) mina nya jeans från me&i å hade en randig å ganska ny blus till som jag också gillar. ;)




Denna söndag ska vi på Alice dop så söndagstraditionerna får stå tillbaka denna veckan.
Hinner varken till nytorpet(nästa vecka måste vi dit!) eller med söndagsmiddagen, men väl en hel del annat.

Kyrkan vid halv ett då å i eftermiddag ska vi förhoppningsvis hämta hit M å P's soffor.
De har köpt ny å vi tar tacksamt emot exemplar utan kiss.. ;)

Tanken är ett den av våra soffor som inte blivit använd som toa ska få flytta ut i lekrummet där den gamla tv också står.
Tanken är att barnen ska få lite mer hemtrevligt där så det kan användas som tv/spelrum åt dem.
Ett gigant-projekt faktiskt, då det finns mer än tv där inne om man säger så, men det ska bli kul å vi har planer. ;)

Nu måste jag masa mej in i duschen å försöka förbereda mej inför dagens big happening.
Jag älskar Anna å Alice, det gör jag, men det här med dop är inte riktigt min melodi å jag känner mej ganska så socialt utmattad redan som det är så det kan bli ganska tufft det här.

Vi hörs senare hörrni.
Kram å hej på en stund. ;)

Av Lisa - 15 november 2015 09:35

Här går vi all in på brunch i dag! ;)

Bacon, äggröra å nyhämtat bröd! :D

Vi hörs lite senare. ;)

Av Lisa - 14 november 2015 21:28

Här har vi asat ner fåtöljerna i källarn å bänkat oss framför fotbollen hela gänget! ;)

Jag hänger i kiss-soffan lite bakom å njuter mest av att alla är här! :)

Av Lisa - 14 november 2015 15:36

Jojjomen.

Leo har stått för dekorationen av dagens middagsbord! ;)

Snart kommer Stina å Daniel å Gustav å Sara hit å firar lördagskväll med oss! :)

Av Lisa - 14 november 2015 10:16

När man stiger upp tidigt å inte har någon som helst ro i kroppen.
Då kan man lika bra använda tiden.

Jag sorterar bland Leos grejer, försöker styra upp å göra hans rum lekbart å drömmer om en bättre lösning för den minimala ytan...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards