Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2007

Maj- världshistoriens dyraste månad!

Av Lisa - 16 maj 2007 11:15

Maj håller på att ruinera mej..

Mamma fyllde år den nionde, den sjuttonde fyller min lillebror sjutton år, mormor ska ha sjuttiofemårs kalas på lördag(vad köper man??), sen är det morsdag(gånger två, har ju en svärmor me...) Dessutom känner jag mej som världens sämsta vän just nu, en av mina bästa vänner tog examen i förra veckan och jag har fortfarande inte köpt nån present :(


I kväll är det dax att gå tillbaka till jobbet.. Kan inte påstå att jag är så sugen... :( fast det gäller ju bara drygt en månad sen är jag tillbaka på mitt favoritjobb, i allafall över sommaren.. Får se vad som händer sen... 


Det är typiskt att det sommaren har kommer till  Blekinge lagom till när min semester är slut =(


I går bakade jag lyx-muffins, med chokladmousse och kaffeglasyr =)

Blev lite besviken dock, de smakade inte så mycket, hoppas de har fått lite mer smak i dag...

Av det jag har bakat när jag har varit ledig kammar Toscamuffins med hallon  hem första priset.. Här kommer receptet:


Tosca muffins med hallon ca. 14 st.

200g mandelmassa

100g smör/ margarin, rumsvarmt

2 ägg

1 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

2 dl hallon eller andra bär

Toscatäcke

100g smör/margarin

1 dl strösocker

2 msk vetemjöl

½ dl vispgrädde

100g flagad mandel

Ugn: 225 grader

Gör så här:

1. Riv mandelmassan grovt. Rör den mjuk och smidig med matfettet. Tillsätt äggen, ett i taget, rör ordentligt mellan varje. Blanda vetemjöl och bakpulver, vänd ner det och blanda samman.

2.Klicka i smeten i  stora muffinsformar till hälften. Fördela bär i varje och grädda mitt i ugnen 10-12 min.

3. Toscatäcke: Blanda alla ingredienser utom flagad mandel i en kastrull. Låt koka upp försiktigt under omrörning, Vänd ner mandeln och rör om.

4. Fördela toscasmeten på muffinsen. Grädda yttligare 6-7 min

Klart!

Muffinsen blir ännu lite lyxigare om man serverar dem med en klick vispgrädde =)


 
 
Dewdrops

Dewdrops

16 maj 2007 11:55

jaså ok.. då tror jag jag vet vilket band du menar =) helikopterföraren kom aldrig, det var därför det inte blev nåt.. dåligt, men bra för dig då ju =) slapp du missa det. det där lyxmuffinsen låter himla gott.. har du nåt recept på dem? kanske kan maila det då? annie_smile_@hotmail.com skulle va kanon =P

http://cakesofheaven.webblogg.se

 
Dewdrops

Dewdrops

16 maj 2007 15:08

åh tack så mkt för receptet.. =) ska se när jag bakar dem.. får se när jag får boken av mamma, eftersom jag bor i stan nu ett tag.. men det löser sig nog =) tack så mkt oaf!

http://cakesofheaven.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards