Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Lisa - 29 december 2008 21:12

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss i kväll.

Spelade en omgång Monopol, som Martin vann(första gången, åååå vad kaxig han var! :D). Sen var tanken att jag skulle laga mat. Men jag fick värsta huvudvärks-attacken, antagligen nån taskig kombo av rödvin, för lite mat å för lite sömn...

Vi åt nybakat bröd som kvällsmat i stället. Det var gott. :D

Efter det mådde jag bättre, thank god! :S Har legat i soffa mest hela kvällen, men snart ska jag flytta över till sängen... 

Saknar min lilla pojke grymt mycket, men jag hoppas verkligen att jag kan sova gott så att det är värt det...

Martin ska i väg i morron bitti, så jag planerar sovmorron de luxe. :)

För första gången på tio månader ska jag sova tills jag vaknar... Skulle dock inte förvåna mej om det blir vid åtta. :) 


Först ska jag spana lite inredning... Nån som har nått bra tips på sånt? Gärna där det är billigt att klicka hem snygga gejjer. :)

Av Lisa - 29 december 2008 16:29

Nu är vi hemma igen från en lyckad tur på stan. :)

Har även lämnat av Viggo hos mormor å morfar för en sleep-over. Å som vid de andra tillfällerna(inte så många men ändå) som vi har lämat honom ville jag nästan ångra mej...

Konstigt det där, vet ju att han kommer ha det super...

Å det ska samtidigt bli sååååå skönt med en barnfri natt. Att lägga sej å veta att man inte väcks efter en timme... :)


Har nätt å jämt blivit tvingad av Martin att blogga nu, så han kan se på Ensam hemma 2 i fred! :) Hatar det skräpet...!

 Sitter med ett glas vin å en skål med grillchips i soffan å håller honom sällskap dock. :)


Ska äta ljummen potatis-sallad å kyckling till middag, m.a.ohär frossas det in i det sista. :)


Som sagt var det en lyckad runda på stan. Mina linnen var såklart slut fövisso, men Martin hittade jeans.

Sen blev det ett svart ljusfat, en vas och två jul-ljuslyktor i den nya inredningsbutiken. :) Är hel-nöjd, blev riktigt snyggt...

Köpte även klänningen med plus-tecknen på som jag provade sist vi var i stan. :) Eller ja, köpte å köpte, jag fick den av Martin, men den kostade bara hundrafemtio så. :)


Nu ska jag baka ut ett bröd!


Over and out! :)

Av Lisa - 29 december 2008 10:31

Satt nyss med Viggo på vardagsrumsgolvet å lekte, men rätt som det var satte han full speta bort genom hallen å in i sitt rum. :)

Nu sitter han där å plockar själv i stället. :) Sötnosen!

Att han ska va ett sånt monster på nätterna, han som dagtid är så jäkla enkel... Märkligt alltså...


Väntar annars på att han ska bli trött å sova så vi kan köraefter det.

Funderar även på middag, vill ju lyxa till det lite när vi ska va själva... :)

Får se om jag kommer på nått...


Nu hör jag steg i hallen igen, kan det va Viggo som är på väg tillbaka? :D


Malena---> tänker på dej i dag, hoppas det går bra!

Av Lisa - 29 december 2008 09:25

Klockan två vaknade Viggo, helt punkligt sen en vecka tillbaka! :(

Å han skrek som förväntat i över två timmar! Även det har han hållt på med varje natt nu... :S

Provat allt, inget hjälper å jag är i princip död. :(

Jag är ju precis hopplös med, för jag somnar inte om, å somnar inte på kvällen... Hjärnan maler om allt, skola, jobb å planer å en massa annat tjafs.

Kan man bli galen eller?!

Självklart somnade jag om på ett kick när det var dags att gå upp...

Måtte jag kunna sova i natt när Viggo är i väg...


Stan med familjen i dag då! :)


Ett par liter kaffe nu, Tack!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards