Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Lisa - 10 december 2008 21:51

Började lite smått fundera på att efterlysa Martin.

Han borde kommit en stund efter nio, när bowlingen var slut.

Men nix-pix, ingen man så långt ögat når...

Han hade dock ringt mobilen, ringde tillbaka, men inte satt han i nån bil på väg hem inte. :)

Han var tydligen på Harrys, m.a.o inte lönt att sitta uppe å vänta...

Jag gissade nästan på att det skulle bli nån liten runda ut också, å jag fick rätt. :D 


Gonatt gonatt i alla fall!



Av Lisa - 10 december 2008 21:32

Stina----> Jag ger ut ditt recept, sue me :D


Stina smälte ljusblockchoklad å nougat å hällde i ett helt gäng med rostade hasselnötter. Sen fiskade hon upp tre( å ibland fler, då blev det fyrling å femling-nötter. :D) å la på bakplåtspapper. :)

Jag vet inga mått eller grader, men fråga henne. :P

 


Jag snodde mitt recept från Leila, som vanligt! Men jag bytte den mörka chokladen mot mjölkchoklad:P

Inte speciellt svåra, men jag flummade ändå lite, as always.

Jag bakar nämligen hellre 'än bra, så verken är alltid fula... 

Av Lisa - 10 december 2008 21:28

Det kryper i kroppen på mej!

Att det ska kännas så svårt! :(

Förnuftet inser att man inte kan va mamma-ledig för alltid,

men det är så jobbigt.

Gillar inte alls omotivationen å slappheten i mej, det är inte jag.

Vill fortfarande kämpa å få betygen jag är värd..

Kan man få allt...?

Av Lisa - 10 december 2008 20:52

Det blev en fin-fin kväll. :) Supergod middag, hon kan sina gejjer Billen. :P

Sen gjorde Stina egna trillingnöt...

 

...å jag gjorde Lion Bars, svin-goda bägge två. Mina var som vanligt inte så snygga, men goda som sagt...

 


Nu kommer min ställa-klockan-ångerst fram! :( Jag vill inte! Inte än... :(


Av Lisa - 10 december 2008 13:08

Viggo sover igen å jag orkar inte ta mej för nått annat än å sitta här å glo. :S

Har haft konstant huvudvärk i flera veckor nu, inget hjälper...

Kämpar på med Treo å för mycket kaffe... :(


Emelie har kört hem. Mycket trevligt att träffa henne. :)


Stina å Emelie kommer hit å bakar julgodis i eftermiddag. :) Stina skulle laga middag till Emelie så jag fjäskade in mej. :P

En pastarätt stod visst på menyn...


Fy vad det är tradigt när inte Martin är hemma. :( Man vänjer sej lätt. :D


I morron är det skola, men bara till tolv. :) Ska på stan å köpa de sista klapparna innan jag kör hem, så blir det gjort..


Usch vad kass jag känner mej som inte tyar göra nån nytta.... :(

Av Lisa - 10 december 2008 10:35

Martin åkte hemifrån vid halv nio. Han skulle upp till Mien med Håkan...

Sen ska han bara hem ä vända å i väg på bowling/smörgåstårta med Färghuset.

Lite trist att inte se så mycket av honom, men det funkar ändå.

Det som är mest tardigt är att äta middag själv...

Kanske vill Bill komma i eftermiddag?


Emelie kommer på kaffe nu vid elva i allafall. :D

Viggo har precis däckat, men vi får hoppas att han hinner vakna å säga hej. :)


Har lite dåligt samvete. Öpnnade inte en enda skolbok i går. M.a.o kvällen är räddad! :S Jag vet att det flyter på, bara man tyar börja så...


I morse lyckades Viggo äntligen hinna före till kattmaten å måtta in en näve i munnen... :) Han var så nöjd så, men mindre lycklig när jag haffade honom. :D

Jag vägrar att ställa upp maten nånstans, Rex är gränslös som han är, så Viggo får helt enkelt lära sej att låta bli...


Känner mej illa till mods, undrar om det är  det dåliga samvetet eller nått annat.?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards