Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 december 2008

Av Lisa - 6 december 2008 19:49

Håller i detta nu på att smälter den sista chokladen till Leilas Cornflakes crisps.

Gjorde mozart kulor i går å i morron blir det muffins, förvisso inget juloigt över just dem, men de ska med i morron när vi ska äta "litet" julbord. :D 

Det är Stina å Emelie som har bestämt att det ska kallas litet men jag tycker det innehåller ganska mycket ändå. :)

Jag ska som sagtsteka köttbullar.:) Även det ska jag göra i morron... :)

Synd att det jag bakar/lagar aldrig blir så estetiska som de blir i tv/på bild...

Men jag tror det ska bli gott ändå.


I går kvälltog viäntligen oss i kragen å tittade på den första Arn-filmen.

Jag var väldigt anti, men blev positivt överraskad. :D Den var ju skitbra.

När jag har baka klart ska vi kolla på tvåan. :D


Heeej!

:)

Av Lisa - 6 december 2008 11:42

I dag är jag glad.

Var så sur i går så det räckte å blev över, hoppas det förblir lugnt å bra nu.


Försöker ända lite på Viggos rutiner. Å korta ner sovandet till en gång om dagen. Dvs. hoppa över morron-luren. Gic helt okej, men nu var han lite väl trött för att äta. :S 

Han däckade i allafall direkt å kämpade inte emot nu när jag la honom.

Får se om han kan vänja sej.


Martin är å köper några brädor till köket med Buffi. han ringde nyss å hade glömt mäta lite. :) Söt. <3


Själv lyssnar jag på julmusik, bla. Amy Dimonds julskiva. :) Mycket bra!

Ska städa å sen göra julgodis+muffins å köttbullar till morrondagens julmys i Emelie å Snoffs nya lägenhet. :) 

När Martin kommer å Viggo har vaknat ska vi handla. :D Har hunnit knåpa ner en låååång lista trots att jag handlade senast i går. :)

Det blir fläskfilé å taigatellie-gratäng i kväll. :) 


Nu ska badkaret skrubbas. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards