Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Älskade familj...

Av Lisa - 13 maj 2008 14:09

I söndags under grill-invigingen fick jag ett riktigt hallelulia-moment.

Det bara kom, jag kände för första gången på duktigt länge att: just det ja, det är den här mannen jag älskar, för att han är han. :)


För att försöka beskriva det hela i detalj gick det mest emot Martin-stackaren.

Hade redan hört honom svära åt tapeten ett par gånger inifrån sovrummet å grillbygget hade inte gått felfritt förbi. Som jag tidigare har nämnt är hans tålamod inte på topp när det gärller att monterai hop saker efter beskriving.


När det var dags att grilla hade vi såklart inga tändstickor, Martin hade dock sett en gammal tändare i garaget, som tack å lov fungerade. När grillen var tänd la han såklart på korven för tidigt, hälften blev nästan kolsvarta direkt. Allt han hade att vända med var en kort gaffel. Efter en å annan svordom tog han i för hårt när han skulle vända en hotdog så den flög ner på gräset. Gissa vad som händer?

Jo, såklart lyckas han, barfota som han var, trampa på den å bränna sej under foten! Då orkade han inte ens va sur längre utan började faktiskt skratta med mej som stod jämte å fnissade.  Så söt! Det är liksom Martin i ett nötskal... :) Å det är det jag älskar, konstigt kanske, men sån är jag! :)


Ser inte så mycket av honom nu förtiden dock, sen vi fick nycklarna till huset är han mest där å jobbar. Hinner bara hemom å kasta i sej middag efter jobbet innan han kör dit. Nu målas det med oljefärg så vi kan inte göra honom sällskap heller. men i kväll åker vi nog till Asarum ändå, till mamma å pappa, tyar inte sitta här hemma... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards