Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 15 december 2014 18:27

Lunch-muffins på överbliven tacos. :)

Håller på å beta av tusentals måsten som flåsar i nacken å stressar.

Går väl sådär när man stöter på deadlines å tekniska fel.
Men jag försöker.

Jag återkommer därför när jag å allt annat coolat ner sej lite..!

Av Lisa - 15 december 2014 08:06

Let's do this! :)

Granen står redo för jul.
Snart är vi där.
Å så skönt det ska bli! :)

Av Lisa - 14 december 2014 19:40

Jag måste skryta med att vi rett upp den här dagen bra.
Bakis-söndag å allt.
Vi har lagat mat, städat å klätt granen. :)

Stina å Daniel har helt enligt traditionen varit här å frossat.
Pulled pork som ni vet.
Å söndag innebär ju även efterrätt.

Nu kan jag dock erkänna att tröttheten kommit i fatt. :P
Det får det helt klart va värt efter den underbara festen å efter att ha varit pigg hela dagen men jag ska lägga mej i god tid i dag kan jag säga. :P

I morron är det vardag som gäller igen.
Sista veckan innan julledigheten.
Martin å barnen har ju ett långt jullov å se fram emot medan jag jobbar lite mellandagar.
I vilket fall ska vi får en massa extra tid tillsammans å det tar vi fokus på. :)

Nu säger jag: gonatt å tack för den här helgen! :)

Av Lisa - 14 december 2014 16:53

Pulled pork som söndagsmiddag.
Tumme upp på den! :)

Av Lisa - 14 december 2014 15:08

När själva huvudrätten sköter sej själv i ugnen får man lägga lite extra krut på tillbehören.

Mangosalsa å picklad lök är det som hittills är klart! :)

Av Lisa - 14 december 2014 13:22

I dag har våra barn köpt en ny stjärna till granen... :D :D :D

Av Lisa - 14 december 2014 11:16

Middagen har gått in i ugnen. :)

Det kan ju hända att jag skrev innan att jag skulle försöka vila bort huvudvärken innan barnen ska komma hem.
Man kan säga att det blev inte riktigt så. :P

Huvudvärken hänger kvar men vi har typ gjort tusen grejer.
Städat å fixat å donat.
Ska snart fortsätta med å slå in lite julklappar, men tar en liiiiiten paus nu först. :)

Solen skiner över asarum i dag å då känner i allafall jag mej genast piggare.
Hoppas på å kunna klämma in en liten promenad i schemat för dagen. :)
Men som sagt, först ska klappar slås in. :)
Avslutar med ett litet tips:

Fick ett rött lack i min BS-kalender häromdagen.
Målade ett enda lager på mina lillfingrar å så här snyggt blev det! :)
Ska definitivt införskaffa ett i en annan färg också framöver. :)

Ha en fin dag nu hörrni.
Så hörs vi igen. :)

Av Lisa - 14 december 2014 09:09

Världsrolig fest i går.
Fullt ös å glad stämning.
Tyvärr gav mitt huvud upp å började bråka så vi åkte hem nästan först, men innan dess hade vi riktigt skoj. :)

Har nästan lika ont i huvudet i dag, men hoppas, hoppas ,hoppas att det ger sej..
Ska försöka vila tills barnen kommer å sen vankas det söndagsmiddag(pulled pork) å klädsel av gran. :)

Gomorron på er!
Vi hörs sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards