Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Lisa - 26 december 2014 23:01

En massa julmat, klappar, coroneturnering å spelande senare är vi tillbaka hemma.

Det arvidssonska julfirandet höll en hög klass å det har varit så härligt.
Julen 2014 har levererat i dagarna tre å nu tackar vi för i år.

Min klockrenaste julklapp var som ni kanske förstod den här:

Herregud så kul alltså.
Vem kommer ens på en sån grej? :P

Nu ska jag bädda ner mej här.
Julen må va slut men i morron är det fullt ös igen.
Då åker nämligen jag å Viggo med Stina å pappa till Jönköping för å gå på min minsta lilla kusins dop. :)
Vi ska köra redan i ottan så jag behöver all sömn jag kan skrapa i hop. :)

Tack för i dag å gonatt på er! <3

Av Lisa - 26 december 2014 18:39

Årets upplaga av corone-mästerskapen pågår! :)

Av Lisa - 26 december 2014 18:09

En helt underbar morronrock fick jag av M å P! :)

Bilden är
Såklart tagen med hjälp av min nya "pinne"! :P

Dessutom fick jag en röd frottérock till sommarens snabb-dopp! :)

Det var vad som stod på min lista(rockar alltså, inte selfiepinne!). :D
Tusen tack för det!

Av Lisa - 26 december 2014 17:23

Jojomen.
Årets julklapp.

En selfie-pinne! :D

Av Lisa - 26 december 2014 16:31

Vi blev ganska mätta. :)

Julmat högt å lågt.

Allt å lite till fanns här. :)

Å snart är det dags för julklapparna! :)

Av Lisa - 26 december 2014 12:30

Först 10 snabba minuter på CT:n
Å sen sworkit.
5 minuter "cardio full intensity"
5 minuter "bring the pain"
10 minuter core.

Det får bli dagens träning det! :)

Av Lisa - 26 december 2014 10:46

Några pojkar fick lego i julklapp. :)

Å så länge det är jullov är det helt okej att belamra vardagsrummet med alla chima-gubbar å varelser! :)

Själv lagar jag mat för glatta livet.
Ska strax göra mitt livs första grönkålschips är tanken. :)

När dom är klara tar jag träningspaus! :)
Är sugen på lite mer konditionsträning i dag, men tror inte riktigt mitt flås pallar med att springa i minusgrader så jag tänker mej en dejt med CT i källaren å sen lite basic cardio på sworkit. :)

Julbordets obligatoriska västerbottenpaj.
LC-varianten. :)

Jag känner mej extra glad å pigg i dag.
Min stora unge är frisk igen å mej kan det kvitta om jag inte ens får en enda julklapp i kväll.
Att alla är samlade är det enda jag bryr mej om! :D
(Åååå så klyschigt! :))
Den kaosen å det livet det blir när alla är på plats, det är ta mej tusan det bästa jag vet! :)

Av Lisa - 26 december 2014 09:04

Om detta vore en film så skulle ni förstå att Viggo är no-so-sjuk-anymore.
Men nu får ni se en bild, å lita på mitt ord att den pojken har fått från en dag av "jag-vill-va-ifred" till sitta gamla vanliga, väldigt pratglad jag! :)

Hoppas han forsätter på rätt spår nu så han orkar njuta av vårt sista julfirande!
I kväll är det dags.
Gustav å Elin intar Blekinge å en Arvidssonsk jul ska firas i föräldrahemmet! :)

Klapparna i säcken här ska delas ut, glögg ska drickas å så ska vi förståss äta! :)
Själv ser jag allra mest fram emot Daniels egengravade lax men Gustav å Elins köttbullar går heller inte av för hackor. :)
Själv fortsätter jag bidra med dansk rågbröd, men även fikonmarmelad, lyx-brie(från ostbutiken i Kristianstad!), västerbottenpaj å saffrans kräftskagen! ;)

Nu ska jag dock som först asa mej upp ur sängen.
Hälla upp mej en stor kopp kaffe å bara njuta av tanken på att vi är lediga i dag å flera dagar till! :)

Gomorron på er hörrni.
Hoppas ni får en magisk dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards