Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 23 december 2014 07:28

Sista arbetsdagen innebär julfest! :)

Bara några timmar kvar.
Sen är jag med julledig.
För första gången på tio år! :)

Direkt när jag slutar måste jag in till stan å springa de allra sista ärendena å i eftermiddag ska jag som nu vet ordna den sista maten.
Sen blir det bara julfirande å frosseri för hela slanten.
Å så mycket träning jag bara har tid med. :)
Ha en bra tisdag.
Kram å hej! :)

Av Lisa - 22 december 2014 19:51

I kväll har jag ju då som sagt varit å utfört det årliga sillinläggandet hos far min.

Fyra sorter blev det.
Två krämiga å två med lag. :)

Nu är jag dock hemma igen å har precis lagt barnen å bänkat mej i soffan för å bekanta mej lite med Martins julklapp till sej själv.

Eftersom det är snudd på omöjligt att se på bild så är det här i allafall en ny tv.
En smart, större å rundad variant så vi bara var tvungna å ha tydligen. :P

Jag ska se vad den går för när det är dags för homeland sen men sen kan jag återkomma med ett utlåtande. :)


I morron gör jag sista dagen innan julledigheten. :)
Längtar! :)

Av Lisa - 22 december 2014 17:18

Årets sillar är "in the makeing".
:D

Två dagar kvar nu.
Å äntligen lite stämning! :)

Av Lisa - 22 december 2014 08:32

Bara en handfull arbetsdagar kvar i år.
Snart är det dags att planera framåt med. :)

Men först.
En måndag.
En tisdag.
Å sen julen.

Heeeeja!
Nu kör vi! :)

Av Lisa - 21 december 2014 21:25

Sååå.
Helgen är slut för denna gången men arbetsveckan som stundar består enbart av en full måndag å en halv tisdag å det ska jag väl kunna stå ut med.
Även fast det ska erkännas att tanken på att bege mej i väg när de andra är lediga tar emot.

Helgen har varit prima om man ser till produktivitet.
Jag har fått färdigt allt jag skulle å är någotsånär redo för julen.

Å i eftermiddags hann jag slänga in en tur till gymmet med.
Cxworks å 15 minuter på CT:n får man vara nöjd med. :)

I morron kväll är det dags för det traditionsenliga sill-inläggandet hemma hos pappa å på tisdag ska jag baka danskt rågbröd sen består dagarna framöver enbart av firande! :)

Något som inte har varit särskilt njutbart under helgen här har varit Viggos humör å eviga bråkande.
Det är så drygt att jämt å ständigt behöva bli arg.
Det tar så mycket energi å jag saknar den där glada ungen som verkar ha gått ide. :(

Nu ska jag övertala Martin att det är tid för lite VD.
Sen ska jag sova å njuta av tanken att slippa frukostbråk å lämningar! ;)
Nån klocka behöver jag troligtvis inte ens ställa, men det blir lite "sovmorron" ändå. :)

Sov så gott!
Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 21 december 2014 16:20

Nu sticker jag å söndagstränar lite. :)

Av Lisa - 21 december 2014 10:40

Solen skiner å vi är på väg söderut! :)

Nu väntar lite shopping.
Lite trängsel å lite lunch i den stora staden. :)

Av Lisa - 21 december 2014 09:06

Kardemumma-kaffe i dag med!
Har ni testat? :)

#nofilteråsvullensomentröttgris

Här har barnen vaknat tidigt som alltid å är i full gång med att leka instängda på Viggo's rum. :)
De har varit väldigt mycket sams här under helgen vilket känns underbart skönt med tanke på de senaste veckornas eviga bråk. :)
Sen att Viggo's attityd å humör gentemot oss håller på att knäcka mej, det är en annan, mycket uttröttande historia.

Nog om det nu å fokus på det positiva.
I dag blir kanske dagen det vänder! :)

Vi ska äta vår frukost här å sen bege oss ut på den nya motorvägen å besöka Kristianstad å införskaffa de julklappar som fattas å förhoppningvis ha lite mysigt under tiden. :)

Vi hörs igen. :)
Ha en fin söndag! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards