Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Lisa - 11 december 2014 21:41

Torsdagkväll.
Fredag i morron igen alltså.
Väldigt efterlängtat.
Det är det alltid, men denna veckan har varit extremt tung.

Barnen har bråkat med varandra varenda vaken minut känns det som.
De har börjat vid frukosten å hållt på tills jag lämnat dem för att sen fortsätta i samma banor när jag hämtat dom fram tills det är läggdags.
Oerhört slitsamt, synnerhet, när man som jag, uppenbarligen, är psykiskt svag.
Får verkligen hoppas att det lugnar sej lite under helgen...

Den här kvällen innebar hämt-thai å Ernst.
En massa kolhydrater å ingen träning alltså.
Så får det va.
Å det har jag, mitt mentala tillstånd till trots, inte så särskilt mycket ångest över.

Annars då?
Jag har ju då kokt julskinkan å gjort senap i eftermiddag.
Viggo var eld å lågor å hann smaka en bit av den nygriljerad innan han la sej. <3

Mycket mer spännande än så blir det inte just nu alltså.
Men vi kommer igen. Å hörs i morron!

Kram å hej på er! :)

Av Lisa - 11 december 2014 20:19

Ser ni vad glad jag ser ut? :D

Det är Ernst som gör det! :)
Vilken kung han är!!

Av Lisa - 11 december 2014 16:13

Favorit i repris! :)

Brukar ni göra egen senap?
Det är faktiskt inte alls svårt å väldigt gott till julskinkan! :)

Av Lisa - 11 december 2014 14:50

Ni har ju märkt hur off å fåordig jag är för tillfället.

Det finns en orsak.
En rejäl deppsvacka.
Som egentligen inte har någon förklaring alls.
Ingenting känns rolig för tillfället å jag får ångest av allt.

Det har börjat vid ungefär samma tid som förra året å smugit sej på mej precis som då.
Å det känns tungt denna gången också, även om jag har fler redskap att hantera mej på.

Jag är ledsen.
Men mest arg för att jag inte orkar eller vill någonting.
Å för att jag är så svag å mår dåligt utan någon som helst orsak.
Å över att det här går utöver familjen.
Jag har allt man kan önska.
Ändå känns allt så trist.

Jag ska kämpa mej tillbaka.
Men nu vet ni läget.

Av Lisa - 11 december 2014 13:53

I dag kokar vi skinkan å gör Rom-senap att avnjuta på. :)

Av Lisa - 11 december 2014 07:23

Lite mindre tjafs denna morron.
Bara en lite flipp om eventuella utbytta skor från Viggos sida.
Å här sitter Leo.

Medan vi andra står redo i hallen.

Vi hinner nog i dag med.
Men denna stress alltså.
Det spelar ingen roll hur dags vi går upp alltså.

Ha en fin torsdag.
Så hörs vi sen! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards